• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • sampi

Heeej! Får man ställa en fråga här inne?

Jag vill köpa en soffa (VIT såklart , där ger jag mig inte en tum! ). Får dock hela tiden frågan hur jag egentligen har tänkt, eftersom vi har småbarn.

MEN, jag lever i tron att det ändå är ganska praktiskt med vit soffa? Speciellt om man köper en med tvättbar klädsel? Blir det fläckar så kan man ju tvätta den, och ev. behandla fläckar med typ vanish elelr klorin. Och gnugga gnugga gnugga. Det kan man ju inte med en "vanlig" soffa.

Så... please.. kan ni berätta hur det funkar för er? Och ge mig lite argument mot snusförnuftiga sambos, föräldrar, osv, osv

TACK!

• juliah

pressan, guru och guru, jag är ju nybörjare. Men det är bara att fråga på så svarar jag så gott jag kan.
    Inget slår Citymarket, inte ens Coop Skrattande

Jo föresten alla ni i Finland. Om det råkar vara så att ni har några superdupertips på hur jag ska lyckas med "Lanttulaatikko" till jul, snälla inboxa eller skriv i min gb. Förra årets blev inge vidare och jag dör nog om jag inte får ngn...hihi!

• juliah

Sampi, vi har vita soffor och det fungerar finfint! Jag har ett lakan på den soffan där vi ibland äter.
    Du har ju redan väldigt många bra argument! Jag har köpt två klädslar också.

• Juleja

Juliah: Tack! =)

Sampi:
    Jag frågade samma sak häromdagen. Tänkte mig en vit ekeskog. Och så köpa till en extra klädsel att byta med när det behövs. Jag vill verkligen inte ha skinn, även om det går att torka av och är praktiskt.

Titta ett gäng sidor tillbaka, jag fick en del svar! =)
    ALla nackdelar till trots, jag måste nog bara ha en sån soffa. Får vl sälja den om det inte funkar i längden. Men har första barnet på väg till våren, så ett tag tar det till ungarna lägger en korvmacka i soffan hoppas jag. Det gäller ju bara att jag och mannen kan låta bli.. ;)

• Anton2005
    juliah skrev 2007-11-13 21:17:20 följande:
    Nu vänder maken, han har suttit på samma ställe sedan halv fyra...får sova borta inatt.Helt galet att det ska bli på det här sättet!
    Men usch och fy att det ska vara såna köer
    jezzzica skrev 2007-11-13 21:41:43 följande:
    hur länkar man från hemnet?? jag har aldrig lyckats med det....har sett ett hus där som jag velat visa er fru puffen: jag vill gärna hälsa på om jag får?sitter här och kikar på desperate och dricker te
    De har precis gjort om hemnet så nu går det att länka :)
  • versan
    FruPuffen skrev 2007-11-13 20:37:15 följande:
    Vad duktig du är! Nu fick jag ånges,t min tvätthög är hur stor som helst... Det finns alltid något annat som är roligare. Iofs smart att kolla på TV samtidigt. Nu har jag också blivit lite hemlig av mig...Jag har lagt in några av er i adressboken, men har jättemånga kvar som jag vill ha med... Tar en liten paus nu, men om nån vill vara med som jag inte lagt in så hojta!
    Hojt hojt...
  • pressan

Sampi: Tror oxå du fixar övertalningen.. Vitt e vitt och vitt e snyggt så e det bara... Fast jag vill oxå ha en vit soffa.

ALLA BLOGGARE en fråga.

Har försökt börja blogga men alla bilder jag vill lägga upp blir SUPER stora.. Varför då?

• juliah

pressan, på blogspot ska man iallafall kunna välja mellan tre olika storlekar när man lägger in, eller är det bilden vid bloggnamnet du tänker på?

• Rori
    pressan skrev 2007-11-13 22:10:07 följande:
    Sampi: Tror oxå du fixar övertalningen.. Vitt e vitt och vitt e snyggt så e det bara... Fast jag vill oxå ha en vit soffa.ALLA BLOGGARE en fråga.Har försökt börja blogga men alla bilder jag vill lägga upp blir SUPER stora.. Varför då?
    Samma här. Men man kan förminska dem när man högerklickar och sedan bearbetar dem i paint...Själv har jag tyvärr inte lyckats göra en fin rubrik bild i passlig storlek än....
    Melvins inredningstokiga mamma
  • pressan

Ja Just i rubriken.. Dom snackar om nått url fel... måste kolla upp det.. Tack för hjälpen

Svar på tråden Vita hem del 6