• Lynn84

Vita hem del 6

Ni som har köpt möbler från möbelgrossen!

Har ni handlat direkt i deras lagerlokal eller har ni fått det hämkört efter att ni mailat in beställning eller pratat med dem?

Hittade en del jag skulle vilja ha....men det känns lite långt att behöva åka enda till GBG för att få tag i bokhyllor till rimligt pris......
  • Lynn84
    Det ljuva livet skrev 2008-01-21 09:00:07 följande:
    Åminne från Mio?Bord: www.mio.se/upload/sortiment/aminne/aminne_139... 3.450:-.Stol (fast i vitt): www.mio.se/upload/sortiment/aminne/aminne_139... 990:-Klarar sig precis under 10000:- . Har ifs inte sett det i verkligheten, men det ser ju fint ut på bild.
    Min syster köpte denna möbelgruppen och jag måste säga att jag är djupt besviken på den! Känns så oäkta en möble kan göra! Den är super fin....MEN....bordskivan är under all kritik! Den känns plastig och inte alls så exklusiv som man tycker möbler från MIO borde vara. Uppe på bordskivan är det bara en film av nått slag. Eller ska man kalla det för en tunn laminatskiva kanske. Lacken uppe på är inte alls fin. Ser skrivlig ut och inte alls i samma utförande som resten av bordet.

Detta borde bör ses....Stolarna är fina, men tyvärr tycker inte jag att bordet i sig lever upp till pris och företaget som säljer möbeln....

*sorry*
  • Lynn84
    Peak skrev 2008-01-21 09:16:54 följande:
    har de? Hittade ingen bild på hemsidan, var de fina då? Var det 4 stolar till?Lynn - håller med, det blir en bit att åka för oss också - har 29 mil dit och då vore det ju fint om de kunde svara på mail så man kunde boka det man vill ha åtminstone!
    Ja det vore ju bra om det gick - att boka!
    Gillade de vita bokhyllorna. Påminner lite om det skåpet vi har från Mio - Cottage.
    Fast utan dörrarna då....

Fast...jag lär inte få några möbler på flera år. Det finns massa hål att stoppa pengarna i nu när vi har huset. Hittade massa saker jag vill göra om, NU! PRONTO!
    Lister behöver bytas ut på mååånga ställen! Fy för fula lister!
    Blomsterhyllor behövs, gardiner, blommor, färg, tapeter  you name it!
    *suck*

Och allt vill man göra samtidigt!
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-01-21 10:08:41 följande:
    Jag skulle få välja hur mkt jag vill jobba men för att få ut en rimlig lön tror jag att en heltid vore bäst, men eftersom det ligger nära alla förskolor jag söker så skulle det funka ändå. Och eventuellt så skulle det kunna vara en idé att arbeta lördagar och vara ledig en vardag, barnne skulle då få en heldag med mig, och en heldag med sin pappa.
    Vad kul juliah! Förstår samtidigt att du känner dig splittrad.
    Det är bara till att skriva ner en lista med för- och nackdelar som jag ser att du redan börjat överväga.

Tänk dock på en sak! Att ta ett jobb betyder inte att du måste göra just det hela livet. Skulle det inte kännas bra så kan du börja söka efter ett nytt, annat arbete under tiden som du står i butiken.

Hur mkt skiljer sig lönerna? En lärarlön är väl inte så saftig?
    Nackdelen med att jobba i butik är såklart arbetstiderna, vad jag har förstått så jobbar Carlos som snickare, eller är jag helt ute och seglar? Kommer han hem sent på kvällarna?
    har han möjlighet att sluta tidigare om dagarna så inte barnen har så långa dagispass?
    Det finns många frågor att ställa sig....Men jag tror att du kommer på vad som är bäst!
    OCH...du har ju lite tid på dig att vänja dig vid tanken, och all planering runt omkring!
  • Lynn84
    MariaV skrev 2008-01-21 10:34:12 följande:
    Jag tänkte inte skriva något men jag måste nog bara skriva av mig. Jag har precis fått veta att jag är gravid! Väldigt oplanerat, jag vet inte hur det har gått till (klart jag vet men..) Nu har jag lite panik. Vi hade ju tänkt vänta ett tag. Det passar ju sig inte riktigt just nu både ekonomiskt och platsmässigt. Min man börjar ett nytt jobb idag, han kommer trivas bättre men lönen är dessvärre mycket sämre än tidigare.Och min lilla tjej, hon är ju så liten. Jag vet att dom kommer ha varandra senare men ibörjan kan jag tänka mig att det är oerhört jobbigt. Alva är ju rätt vild också..ojoj..hur ska det här gå?!Missförstå mig inte, jag är glad över bebisen! Har bara lite panik och är lite i chocktillstånd just nu.Jag är ledsen men jag behövde nog skriva av mig. Snälla skriv inget om detta i min gästbok eller i min blogg.
    Du har redan fått så många fina och goda ord på vägen så jag kramar mest om.

Vill dock berätta att även om vi föröskte länge med att få till er syskon så blev chocken stor för mig med. Först var jag jätte glad, sen trodde jag inte det var sant. Testade mig tre ggr första veckan för att verkligen förstå.....
    Sen när det hade lagt sig så kom paniken, oron, ängslan....Var detta rätt? just nu? skulle det funka? hur blir vår "relation" med Colin? Kommer det blir svårt och bråkigt? avundsjukt?

Tusen saker cirkulerade i både min och sambons hjärna de första månaderna.
    Nu, när jag är i sjätte månaden känns allt bra. Nu är jag vän med framtiden!

Jag tror att alla människor mer eller mindre känner oro och t om kan bli chockade och rädda inför bebisen - oavsett om det är planerat eller ej, oavsett ålder och erfarenheter.

Grattulerar till lilla livet i magen!
  • Lynn84
    MariaV skrev 2008-01-21 11:06:13 följande:
    Bea- Tack! Jag ska nog spara din text och gå tillbaka och läsa den när paniken kommer smygande. Om jag gissar rätt så kommer Alva vara runt 20 månader när det är dags. Jag hoppas verkligen dom blir lika samspelta som dina kottar.Det hela hade nog kännts lite bättre om inte min mamma sa att jag aldrig kommer orka plugga färdigt nu. Så nu har jag typ förstört familjens framtid
    Nej vännen! Så får du inte känna!

Prata med din sambo om alla sånna här känslor och kommentarer. Det är jätte viktigt och jag säger det av erfarenhet! Det värsta är att gå ned sig av någons kommentar, som har tagit djupare än vad personen ifråga menade.

Jag känner mig också som svarta fåret i familjen, sjukskriven ofta, ledsen och vill inte jobba alls, bara vara hemma och slippa alla andra människor....Men det är inte bra att känna så. Man blir inte piggare och gladare! Har du en sambo som är lätt att prata med och som förstår dig så håll inte känslorna inne!
    Man är två om en graviditet - även om det inte funkar så i alla förhållande (inkluderat mitt egna)
  • Lynn84
    MariaV skrev 2008-01-21 11:19:15 följande:
    Lynn, jag VET att jag kommer fortsätta plugga, så jag är egentligen inte direkt rädd för att jag ska ha förstört någonting. Bara tråkigt att det är min mammas första reaktion. Och min man var ett jättebra stöd igår efter att jag pratat med min familj.Det ljuva livet- Tack!
    Ibland vet man inte om ens föräldrar och svärföräldrar tappar sina hjärnor!
    *så sant*

Min lilla bebis mår bra. Sparkar och lever rövare. Hela fyra månader kvar, och jag har en stooor mage!

Med din inställning så kommer det nog gå jätte bra för dig med studierna!
    Kör inte ut dig bara för att bevisa för någon att du klarar både det och graviditeten. Tröttheten kommer som ett paket på posten..*hujeda mig*
  • Lynn84

Tack Mia!

Du är den enda som svarade.

Då blir det en lång resa.....men den lär endå aldrig inträffa så jag behöver inte bry mig om det tror jag. Fundersam

• Lynn84

Godmorgon!

Det blev en tidig morgon idag. Redan vid 05.00 ringde klockan.
    Vid 05.45 gick vi tre i följd, mamma (jag) pappa och mofar och sjöng "ja må han leva" för en sömnig liten tre åring!

Våran lilla prins blir stooora killen idag!

Pannkakstårta och paket på sängen, sen hade vi en supernöjd kille!
    Det efterlängtade flygplanet från pappa låg i ett av paketen samt pippibok från morfar och djur spel från mamma.

Nu är jag så trött att jag håller på att somna...och dagen har precis börjat!
    Hjälp mig vakna!

~Grattis prinsen på 3-års dagen!~
  • Lynn84
    livet från ljusa sidan skrev 2008-01-21 23:50:54 följande:
    Kikar in har försökt läsa ikapp men fl jäklas alldeles för mkt för att jag skall orka mer ikväll...fy vad otäckt med bränder! vilken tur att det var någon som kom hem och upptäckte det..kajsa: tycker du är duktig som prioriterar rätt!! "säger jag och sitter kvar...hrmmmm"juliah: Tycker det låter fantastiskt men jag vet ju naturligtvis inte hur det är runt omkring. Men hoppas du väljer något som känns bra i magen Någon som möjligvis vet vad boråstapeter kids.se kollektionen kostar per rulle?? Håller på att försöka övertala sambon att tapetsera om i lillkillens rumt, går sådär bra eftersom vi gjorde det för ett år sedan men me no like....nytt inlägg förresten, kolla in filten som man kan vinna i en annan blogg!livetfranljusasidan.blogspot.com
    Vi ska oxå ha Boråstapeter i Colins rum. Den ljusblå med moln på. Vad vill du ha?
    Har dock inga prisuppgifter men hoppas på att det inte är allt för dyrt.
    Min sambo är väldigt snicken och inte alls lika lättövertalad som vissa andra män är.
    Skrikandes
Svar på tråden Vita hem del 6