juliah skrev 2008-01-21 10:08:41 följande:
Jag skulle få välja hur mkt jag vill jobba men för att få ut en rimlig lön tror jag att en heltid vore bäst, men eftersom det ligger nära alla förskolor jag söker så skulle det funka ändå. Och eventuellt så skulle det kunna vara en idé att arbeta lördagar och vara ledig en vardag, barnne skulle då få en heldag med mig, och en heldag med sin pappa.
Vad kul juliah! Förstår samtidigt att du känner dig splittrad.
Det är bara till att skriva ner en lista med för- och nackdelar som jag ser att du redan börjat överväga.
Tänk dock på en sak! Att ta ett jobb betyder inte att du måste göra just det hela livet. Skulle det inte kännas bra så kan du börja söka efter ett nytt, annat arbete under tiden som du står i butiken.
Hur mkt skiljer sig lönerna? En lärarlön är väl inte så saftig?
Nackdelen med att jobba i butik är såklart arbetstiderna, vad jag har förstått så jobbar Carlos som snickare, eller är jag helt ute och seglar? Kommer han hem sent på kvällarna?
har han möjlighet att sluta tidigare om dagarna så inte barnen har så långa dagispass?
Det finns många frågor att ställa sig....Men jag tror att du kommer på vad som är bäst!
OCH...du har ju lite tid på dig att vänja dig vid tanken, och all planering runt omkring!