• Lynn84

Vita hem del 6

Ninizen skrev 2008-01-22 12:43:57 följande:
    Förlåt...jag skrev Lynn Menade Hanna....lite snurrig av all målarfärg (måste skylla på nåt)
    Ingen fara! Förstod att du inte menade mig....
    malins79 skrev 2008-01-22 12:45:17 följande:
    Ja, sån är min man med. Man vill ju dela med sig det man planera men sen så tycker han inte som jag så blir man nästan lite osams, MEN sen när det är färdigt så gillar han det lika mycket som jag
    Jag kan bli vansinnig när han inte lyssnar! Men....å andra sidan skulle inte jag vilja lyssna på alla hans ideér om hemmabio. Vilket inkräktar väldigt mycket i min hobby....*jädrans* Tycker ibland lite synd om honom, men hand intresse är ju 7000 ggr dyrare än mitt.
    Ett hem måste man ju ha, och fint vill väl alla människor ha det!!!!!
    Eller hur!!!! 
  • Lynn84
    snuffsis skrev 2008-01-22 12:53:15 följande:
    Ska försöka att lägga in nån bild eller två i mitt galleri ikväll, måste bara fota lite. Hur har ni andra bearbetet era män att måla hela huset i vitt? Min är lite skeptisk, jag får lägga fram det och låta han tänka på det ett tag tills han tror att det var hans egen ide.... Om jag fick bestämma själv så skulle jag göra en Mr Bean, spränga en burk med vit färg så allt blev vitt... Ja kanske inte riktigt allt då, men nästan...
    Hahahahaa...ja, det där Mr Bean tricket skulle man köra!
  • Lynn84
    OKEJ TJEJER!

NU MÅSTE NI HJÄLPA MIG PÅ TRAVEN!

Ge mig era tips på bästa och finaste vita färgen, märke, nr etc.

Känner mig lite kluven. Möblerna vi köpte på Mio förra året är brutna åt det gula hållet.
    Inte så det stör, men det är ju inte vit-vit. Nu när vi ska måla paneler, möbler etc till matsalen och vardagsrummet bör vi då tänka på att ha liknande färg eller kan man bryta.
    Typ ha råvitt till den vita som är på resten av möblerna.

På Mio rekommenderade dem oss att måla i Mio Mandel - det skulle tydligen passa bäst till Emma och Cottage som vi har. Åminne t ex passar bättre till sthlm vit.
    Hänger ni med?

Hur mkt bryter ni på färgerna? kör ni genomgående med samma nyans i hela huset?
    Tycker mkt om när det är matt och VITT, mandeln var super fin innan men den har ju ändrats lite sen Mio bytte levernatör. Iaf blev det så när en Nordsjö återförsäljare skulle blanda till oss.
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-01-22 15:16:17 följande:
    Härligt att ni tror på mina köksplaner!Och ja, maken sa JA till vita plankgolv. En man i min smak Mia, stolen blev jättefin!peak, grattis till nya jobbet mimma, granit är nog svindyrt. Men aldrig mer trä för min del hur fint det än är. Vi lyckas bara sabba det och jag som tycker att jag är försiktig. Lynn, Vi har morgondimmasn vita i hall och farstu, den drar åt grått och passar det svarta golvet utmärkt. Annars har vi råvitt i tex allrummet men det är ju en snickerifärg.
    Det är väl Nordsjö som säljer Morgondimma...?
    Åh, känner mig så frustrerad över färgvalen. Borde inte vara så svårt. Men eftersom jag ska måla både paneler och möbler till kök och matsal så vill jag inte att det ska se tokigt ut. Hur eller hur så ser det ju vitt ut om man inte står och jämför med andra nyanser.
    Har du inte snickerifärg till Morgondimma? Du skrev att du hade det till den råvita, förstod det som att du använt någon annan färg i hallen.
  • Lynn84
    mimmamum skrev 2008-01-22 16:41:44 följande:
    Jag brukar måla med råvitt, badrummet målades i vitt med några droppar grått.Här är lampskärmen, den är fin i sin enkelhet och passade perfekt med foten.Nu är det absolut köpstopp, iaf denna månad!
    Fin skärm! Vart har du hittat den?
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-01-22 18:54:01 följande:
    Tack mimmi, syltan och Lcroft.Lcroft, å jag förstår hur du måste känna dig. Snart vänjer du dig, kram på dig!mimmi, den ser riktigt fin ut. Jag tycker att antingen får det vara billigt så som på Ellos eller Ikea, man får det man betalar för. Eller så jagar man gammalt på Blocket eller köper ett svindyrt skåp i god kvalité. Vad jag försöker få fram är alltså att jag tycker att skåpet är jättefint till ett bra pris Jag kan inte sluta tänka på min besvikelse över Mios möbler. Har inga skälv men de jag tittat på, tex Åminne var så kassa och ogedigna till hutlösa priser.
    Jahaaa, det har du rätt i Juliah! Särskillt när det gäller Åminne.
    Jag är dock väldigt förtjust i mitt Cottage skåp som är lite sviktande i hyllplan osv men det ger den där lilla extra charmen över skåpet som jag vill ha. Som om det vore hittat på en gammal loge. (det har stått tungt porslin i skåpet, men det gör mig inte ett dyft att det ser lite "hängigt" ut)

Min syrra köpte Åminnes köksmöblemang och det är helt sanslöst fult på ovansidan bordsskivan *så att säga* Det är fint förutom att just "toppen" på bordet är folierat eller dyl. Inte fint i lacken alls. Ser inte ut som övriga bordet i sig. Då känner jag också att det är mycket pengar för att handla på Mio som man tror ska ha lite kvalite´.
    Jag gillar stolarna men önskar att de kunde se lite mer rejäla ut. Många stolar ser så oerhört små ut.
  • Lynn84
    livet från ljusa sidan skrev 2008-01-22 20:16:52 följande:
    åh låter verkligen riktigt fint!Gardiner och jag är inte så mycket kompisar... jag har en sådan vanlig vit från ikea. Typ som wilma nästan. jag väntar på ert rum så får kommer jag förhoppningsvis få igenom det hos sambon. -titta här vad fint det kan bli!! thihi
    Gud! Då måste jag sätta igång snart!
    Idag ska jag kolla tapeter och färg = handla
    Vill verkligen sätta igång NU!!!!
  • Lynn84

Oj...är det bara jag som skriver här?

Har under morgonen läst igenom allt ni skrev från 15 tiden igår så jag har bara svarat utan att märka att ingen annan är här....eller är jag så tråkig?

• Lynn84

Malins

7 maj är det utsatt till. Men det är ju nästan som april!  

Ja jag måste nog sätta igång snarast! Har ju egentligen inte tillträde ännu men alla grejor finns ju där och jag tror inte att det är några problem för oss att få måla och greja innan vi har fixat med banken.

Dem är så tillmötesgående och trevliga. Det hänger nog mest på mig själv att jag är lite orolig att dem ska känna att jag är på dem. Ringer och kollar och checkar av.
    Jag är lite sån. Känner mig lätt påfrestande, fast jag kanske inte är det.
    *inget bra*

• Lynn84

Malins

Ja, vet vem...vore fint! Syrrans pojke är född 1 maj.
    Hon och jag var på majbålet med de andra barnen när hon började få värkar.
    *stackarn* Och inte är hon människa till att säga nått heller!

Tog bussen hem i spöregn och när vi skulle få ut hennes nya vagn, som jag inte alls förstod mig på så bad jag henne ta den. Jo då, det gjorde hon - försökte få upp den och tittade stint på mig. Ahaaaa...mitt i en värk....*fattade inte alls*

Svar på tråden Vita hem del 6