Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

nublu skrev 2007-11-27 07:53:04 följande:
    Juliah: Man tackar! Ööhh, vad är det jag gör som är så beundransvärt? Jag som är en sån okreativ latmask att jag faktiskt köpte dörrkrans istället för att göra själv! *bild kommer i bloggen någon gång*
    Jag har också köpt dörrkrans. Kallar du mig okreativ latmask? FundersamFlört Nedå, önskar också att jag var lika duktig som många andra här. Och vem är latmask? Du som "bara" pluggar, jobbar, driver nätbutik och har familjen.
  • LinaoMatilda
    Karamellfabriken skrev 2007-11-27 07:56:55 följande:
    Jag måste fråga alla er som är lite "Ikea-kritiska".Vad tror/tycker ni om Ikea-köken egentligen. Håller de tillräckligt god kvalité?Känner mig lite tveksam till Ikeas grejer även jag eftersom vår soffa som vi inte haft i ens två år redan havererat !Och nu ska vi ju, som säkert alla redan vet, sätta in ett kök från Ikea. Tveksam.
    Min pappa har byggföretag. Och har alltså satt in en massa kök från olika företag. Och han säger att IKEAs kök är bra. Vad jag förstår så är stommarna samma som många dyrare företag har. Det svåra är att man ska byggaihop det själv och en mm fel så blir ju alla skåp snea.
  • LinaoMatilda

Sen kan man ju inte jämföra en helträlucka med en laminatlucka från olika företag. Man måste ju jämföra trä med trä och laminat med laminat o.s.v.

• LinaoMatilda
    nublu skrev 2007-11-27 08:01:12 följande:
    Lina: Tar tillbaka den "okreativa latmasken" och ersätter den med "rationellt tidsbesparande" istället. Får se hur mycket det blir gjort här idag. Gustav ska vara hemma, han är trött och sliten och har antagligen ont i halsen. Ska väcka honom snart så att han kommer i säng hyfsat tidigt i kväll. Så idag blir det inget skoljobb gjort! Möjligen kakor...
    Skrattande
  • LinaoMatilda
    Karamellfabriken skrev 2007-11-27 08:25:16 följande:
    Nej, här är det jordnötter som gäller för fåglarna. Det få de allt nöja sig med. Men jag har iaf köpt ett tjusigt fågelbord åt dem www.wildlifegarden.se/multiholkar.html#
    Vilken söt!
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-11-27 19:57:16 följande:
    Detta blir årets julkort, jag orkar inte försöka en gång till, så jag har redan beställt. Det var lättare att få Jacob att bli bra på korten än Saga. 
    Vilka sötnosar!
  • LinaoMatilda
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-11-27 19:47:55 följande:
    Nja det är fusk alltihop. Pepparkaorna var färdigköpta! Men dekorationen gjorde jag med hjälp av en medicinspruta jag tog på jobbet.
    Pepparkakorna såg mumsiga ut. På söndagen ska vi göra ett försök med pepparkaksbak
  • LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-11-27 20:08:30 följande:
    Vi har köpt hem färdig deg så antingen på fredag eftermiddag eller lördag förmiddag ska vi baka pepparkakor. Jag vill helst att Marcus är hemma, ifall Jacob skulle bryta ihop han håller på att lär sig krypa och tänder är på G så han är ganska gnällig, eller om Saga börja bråka...Min tålamod är inte alltid det bästa när jag är själv hemma med barnen och nu vill jag börja hänga upp stjärnor och byta gardiner och dukar, så jag "hinner" inte innan fredag.

Vi ska också ha färdig deg. Detta ska bli ett riktigt barn-bak med 4 små barn och två vuxna, mjöl runt hela köket alltså. Men huvudsaken de har kul

Clipboard01.jpg

Vårt julkort. Idén med ljusslinga stulen av någon (minns tyvärr inte vem) här på fl. Tyvärr är bilden för ljus så den kommer inte fram. Men orkade inte ta någon ny bild.

• LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-11-27 20:21:44 följande:
    Så söta. Det var nog Pärla om tagit kort på sin flicka med ljusslings först.
    Ok, tack
  • LinaoMatilda
    knyttis skrev 2007-11-27 20:24:05 följande:
    Nu doftar det gott i hela huset! Har gjort pepparkaksdeg tillsammans med William, gissa om de kom lite mjöl både här och där! På torsdag skall vi baka med en väninna och hennes jämnåriga son!Kajsa - Så fin kudde!Juliah - Vad roligt! Var inne på Bruka vid Nk, tycker de lite synd för personalen är alltid så stressade där och de var massor med folk!malins -Söta två Vårt kort blev ju inte som jag tänkt heller men riktigt bra i alla fall tror jag
    Visst är det mysigt med alla dofter som hör till julen!
    Vilken söt kille
Svar på tråden Vita hem del 6