Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda

Vita hem del 6

Mori skrev 2007-11-24 20:25:18 följande:
    Julig kudde till Moas rum. Jag är verkligen helt sjuk dålig på att sy, det blir snett och vint... men vem bryr sig Det ska ju synas att det är hemgjort... eller?
    Jättesöt kudde!
  • LinaoMatilda

Ni med små barn hur gör ni när ni pyntat och fixat på bord eller annars tillgängliga ställen? Våra barn är genast framme och ska lägga sin egen "touch" på pyntet

• LinaoMatilda

Ah, glömde: Vad fint du sytt och fixat VSM, det var från din blogg min fråga kom upp

• LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-11-24 21:03:38 följande:
    kan inte pynta på bord som är under 1 meters höjd... tyvärr! En ullskål då eller något annat okrossbart.Himmelbit- vilken tur att du tyckte det! Kändes som det inte blev så mycket shopping, men det är väldigt roligt och spännande att ses! Sylt- jag köpte lite vitt porslin och pynt från Walther og Co. Inte något stort hus, utan ett litet julgranspynthus... kommer nog i bloggen imorgon
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-24 21:05:27 följande:
    Vår minsting (2år och 4 månader) pillar inte så mycket på pynt, som tur är..
    Tack för svaren. Jo det är väl så att barn är olika. Jag får snällt vänta med att pynta de lägre hyllorna. Mina barn pyntar ju dem redan Skrattande
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-11-24 21:09:03 följande:
    Det är så mysigt när jag sitter här i soffan framför tvn, maken tittar och jag slötittar, laptopen i knäet, vit chokladtryffel med kanel och lingon i frysen på kylning och clementinen med kryddnejlika i bakom soffan doftar så gott... Å så massa levande ljus..
    Vad mysigt det låter
  • LinaoMatilda

Hej hej

Här regnar det och är grått idag. Längtar efter snöö.

MiaMariah: Vilka fina bilder du har visat. Får jag fråga vad det vita hjärtat och polkagriskäppen kostade? Har sett likadana i en affär här och undrar om det är väldigt mycket dyrare här. Jag tittar gärna in till dig om jag får?

Mimmi: Vilken inbjudande trappa! Jättefina mossbollar.

Juliah: Vad fin trappan blir som vit!

• LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-11-25 17:18:24 följande:
    tack! tror de kostade 59 kr styck så det var ju inte billigt direkt..
    Ok, här kostade de 6e så det är ungefär samma då.

Fluffiga: Kul att se dig här igen. Ska kolla på dina bilder nu
  • LinaoMatilda

FLuffiga: Underbart vackert hem! Är avundsjuk på er groventré, perfekt till leriga barnstövlar (och vuxen också såklart )

• LinaoMatilda
    numberone skrev 2007-11-25 18:29:20 följande:
    Vad tycker ni, skall jag ha nåt grönt mellan ljusen eller har ni nåt annat förslag??
    lite eucaluptus (stavning?) som Kajsa har runt sin liknande krona är ju jättefint.
  • LinaoMatilda
    juliah skrev 2007-11-25 18:31:44 följande:
    numberone, grankvistar? Ok, jag har snöat in på gran men jag pyntade med gran i fredags och det blir ju så fint
    hur länge håller sig grankvistar inne utan vatten innan de börjar barra. Det är superfint, men rädd för att ha barr runt hela huset om barnen "råkar" nudda kvistarna med en sopkvast (mina barn älskar att "städa")
Svar på tråden Vita hem del 6