• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Morsan Martina
    emmasa: Tack för att ja får kika in!!! Skrattande
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-11-07 11:09:00 följande:
    Camilla,Ja det var jättefint huset... men shit vilka priser det är i nacka!
    Ja, det är grymt dyra priser. Vår grannTOMT såldes i somras för 3,2 miljoner, till det skall man ansluta vatten, spränga och bygga hus.
  • almlin

Supermamman,
    Jätte fin krans & hjärta!
    Hur gör man för att få en så fin hjärt form?

Måste berömma er andra också för era fina kransar som ni visatGlad

Jag har sparat denna bild i mitt galleri för att jag tycker att den är fin och tänkte faktiskt försöka göra en själv. (kanska någon här som jag snott bilden avGenerad)

Finns det att köpa hjärtformade stommar?
    lånad bild

• MildaMaränger
    Ankmor skrev 2007-11-07 00:42:16 följande:
    Nu har jag skummat igenom tråden.Oj vad mycket fint jag har sett! Ingen nämnd ingen glömd - Jag har fått inspiration ialla fall! Nu ska även jag sova - hoppas jag...
    hej hopp nyfiken rosa = milda maränger
  • Det ljuva livet

Almin: Det är inte alls svårt att göra en egen hjärtform. Gör en cirkel av ståltråd och den böjer du till den som du vill ha den.

Gemelli: Var du öppen något? I så fall kan du åka till bb och "fejka" att förlossningen startat, är du öppen så kan de ta hål på hinnorna och få igång förlossningen.

• Sylt

Tandborsten som vi pratade om igår...

Fin paket som kom på posten fr mimmi!!

Fridas gård

Killarnas kläder t dopet!

Blev ni trötta på mig nu
  • gemelli
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 11:21:53 följande:
    Almin: Det är inte alls svårt att göra en egen hjärtform. Gör en cirkel av ståltråd och den böjer du till den som du vill ha den.Gemelli: Var du öppen något? I så fall kan du åka till bb och "fejka" att förlossningen startat, är du öppen så kan de ta hål på hinnorna och få igång förlossningen.
    Hihihi vad gullig du är.

Jaaa jag är öppen vet dock inte hur mkt, det sa hon inte. Men hela livmoderstappen var utplånad i alla fall.
    Ja man kanske ska göra en fejk
  • Det ljuva livet

Sylt: Superfina! Tandborsten bra måste jag ha!!

*hämnas genom att bomba sylt med stökiga bilder på barn i magsjukekarantän*

Trodde att man ska ta det lugnt när man är sjuka, men icke..

Svar på tråden Vita hem del 6