Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Bandykillar skrev 2007-12-02 09:08:07 följande:
    God morgon på er.Malin visade du mannen halsbandet, jag tycker j-mkt om det.Nu på fm ska jag och äldsta grabben till kyrkan. Viär nästan aldrig där men ill 1:a advent är det så mysigt. Vi ska sedan på bandy och efter det är det den traditionella julskyltningen på stan. Massa folk men en härlig känsla.
    Ja jag visade maken. Han tyckte också dem var fina. Kan inte bestämma mig om jag ska ha hjärtan eller tag.
  • malins79

Många fina bilder som visats idag, adventljusstakar, nya inköp, pyssel, och renoveringar av div. saker.

• malins79

Nu är det Bridget Jones Dagbok på kanal 5, den är ganska rolig.

• malins79
    USB skrev 2007-12-02 20:02:26 följande:
    Ni som går på loppisar och auktioner, kanske nån av er kan hjälpa mig.Jag har två gamla originalmålade utdragssängar(imperialsängar) med knoppar och krön som jag måste göra mig av med då mina döttrar inte delar mitt intresse för denna stilen. Är det nån som vet vad man kan ta för såna sängar? 4-åriga dottern har bestämt sig för en Hemnes dagbädd vilket mamma tycker är helt ok då den passar bra i vår vita stil.Är det nån som har den sängen av er? Går det att lägga i en 90 madrass istället för en 80 utan att sängen glider isär?Tacksam för hjälp!
    Kolla Blocket, där brukar det finnas en del.
  • malins79
    Kajsa M skrev 2007-12-02 20:18:18 följande:
    hihiJa det finns mkt knäppt på youtube. Det är lillbrorsan som skickar en massa dumt till mig ...Min 6åring kom för en stund sedan med en egenhändigt skriven biljet"Vill du gå på dans mamma?"sen fick vi sätta oss i soffan och se på en riktig cheerleader. Bild finns under mappen familjen. Hon vet hur hon ska uppmuntra en ledsen mamma.
    Så söt. Hon får väl bli drillflicka sen?!
    Jag har själv varit drillflicka, det var kul.
  • malins79
    En fråga, när jag var liten hade jag sagoböcker bla Askungen, som man lyssnade på kassetband och hade en bok till som man följde med i, och när man hörde ett "pling" så vände man sida. Jag kunde alltså inte läsa själv så jag var väl en 5-6år. 
    Nån som vet vad jag menar? Finns det såna sagoböcker idag fast med cd, och var kan man hitta det nånstans?
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-12-02 20:59:14 följande:
    Kolla på biblioteket.
    Alltså glömde skriva, om det finns skulle det vara julklapp till Saga, när jag inte orkar läsa för henne så tänkte jag att detta var ett var ett bra alternativ
  • malins79
    Karamellfabriken skrev 2007-12-02 21:03:47 följande:
    Jag köpte på Ikea senast jag var där. "Visst kan Lotta cykla" 89 kr.
    Åååh, vad bra, det finns fortfarande! Det måste jag kolla upp.
    Jag satt nämligen och kollade adlibris.se men kan inte komma på vad det heter, cd-bok är ju oftast utan bok...
  • malins79
    numberone skrev 2007-12-02 21:06:46 följande:
    Har de inte sånt att köpa på typ Coop?! Vet att det finns massor på Gekås
    Då ska jag börja kolla runt lite.
  • malins79
    Himmelbit skrev 2007-12-02 21:13:08 följande:
    Melker fick Bambi 2 både som bok och på CD av sin mormor för ett tag sedan. Var tvungen att gå och sätta på CD:n för jag har inte lyssnat på den sen han fick den. Och JA - det var en "när du hör det här ljudet ... är det dags att byta sida". Men istället för "pling" som det var när man själv var barn så var det som ett svepande ljud (svårt att förklara).Hon hade tagit ett erbjudande via en bokklubb (www.damm.se) men jag kunde inte hitta nga barnböcker när jag tittade där. Hon hade iallafall beställt två och den andra fick Septemberpyrets dotter.
    Tack för svar, jag älskade att sitta och lyssna på dessa böcker och lyssna efter ljudet som betydde att man skulle vända blad.
Svar på tråden Vita hem del 6