Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

öppnar alltså....

• malins79
    alabaster skrev 2007-12-08 08:34:50 följande:
    Det tror jag nog! Min nästan-treåring ska få göra det imorgon. Du får rapportera hur det går så vi vet vad vi har att vänta oss här hemma sen
    Jag ska....Glad
  • malins79

Lägger in min soffa med, fast jag ser att jag mest tagit på det ommålade bordet.

Idag har vi stekt köttbullar och det gick bra att ha med Saga till att rulla. Men skulle jag har rullat i hennes takt hade vi inte varit fördiga förrän till Lucia.
  • malins79
    juliah skrev 2007-12-08 19:48:26 följande:
    malins  Vilken tur att du var medkickan, usch usch usch så synd det är om er. Det är så enormt kämpigt att vara sjuk, ha sjuka barn. Jag är tacksam för varje frisk dag i dessa magsjuketider.
    Ja sicken tur. Hon blev ju trött i benen också så hon fick stå på knä på sin pall och till slut gjorde det ont i knäna. Fot i munnnenMen när jag skulle börja steka dem orkade hon inte mer utan gick och satte sig i soffan och kolla på film.
    Hon tyckte inte speciellt synd om sin mamma som fick stå i två timmar...
  • malins79

Juliah, läst Aftonbladet och det var fina bilder, och dom borde gjort det längre och repotaget om underkläder lite kortare. 

• malins79
    alabaster skrev 2007-12-09 18:15:47 följande:
    Nu behöver jag lite smakråd! Jag ska inreda ett rum åt mina pojkar när julfirandet är över och håller som bäst på att fundera ut hur jag vill ha det. Har så svårt att bestämma mig för om jag vill ha det blått eller grönt så nu tänker jag att jag kanske ska ta båda färgerna?Vore det jättekonstigt? Jag tänker mig en vit bas (såklart! ) och sen köra med grönt åt ena pojken och blått åt den andra eller bara blåa och gröna detaljer. Vad tror ni? Är det bättre att bara ha en färg? Om jag blandar, ska jag försöka ha en färg åt varje unge eller blanda lite?
    Hur gamla är pojkarna?
    Hur ser rummet ut?

Jag skulle nog tycka att det var snyggt att vid den ena sängen har grönt och den andra sängen blått. Fondväggar som delar av rummet.
  • malins79

Jag sitter här och har det lite tråkigt. Maken åkte iväg till Stockholm vid 5-tiden för imorgon ska han på kundbesök i staden imorogon och sen ska han till Gävle, sen vidare till Mora.
    Så han är inte hemma förrän på tisdagkväll.
    En nattning av barnen är avklarad. Jacob är superförkyld och vaknar hela tiden så det känns som om natten kommer bli jobbig.
    Saga har/hade ont i magen så hon somnade inte förrän lite innnan åtta, brukar somna efter sju. Hon har ont i magen för hon väntar på tomten, stackaren. Jag vet inte vad man kan göra åt hennes magont, vet ju själv hur det är när man får ont i magen av orolighet, vilket jag antar det är hon känner. Det är två veckor kvar till jul och det är inte roligt om hon ska ha ont i två veckor. Man kan ju inte säga att julen är imorgon eller att det blir ingen jul i år....

• malins79
    Ewis skrev 2007-12-09 20:43:34 följande:
    malins.åå ja det är jobbigt att vänta på tomten.För något år sedan när sonen var 6-7 år så längtade han så mycket efter julafton att han fick ticks några veckor före jul, han blinkade med ögonen extra mycket.Ska ärligt säga att vi ibland undrade om han såg något för allt blinkande, och det blev bara värre och värre ju närmare julafton vi kom.Stackars lilla gubben!Detta ticks brukar kunna komma tillbaka ibland då han är nervös eller förväntansfull.
    Stackaren...
  • malins79

God morgon, här har det varit en usel natt. Jacob har sovit jättedåligt, vilket han inte brukar men han är förkyld och det har satt sig i magen också, så han har börjat bajsa på nätterna och när man varit uppe och bytt så hinner han bli pigg så det tar tid att få honom att somna om. Inatt tog det mellan kl 3-4. När vi sovit i 40min vaknar han igen och måste rapa/kräkas... 

Svar på tråden Vita hem del 6