Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2008-01-28 09:28:14 följande:
    Godmorgon!Var ju tvungen att läsa tråden Julia - jösses, människan borde ju skaffa sig en hobby! Bra skrivet av er alla! Idag kommer en fönsterputsare hit, så jag ska börja plocka bort krukor o dyl i mina fönster *lyx*. Jag kan inte förstå att jag inte beställt detta innan - han tar 30 kronor per fönster . Det är ju knappt lönt att göra det själv då ju!
    30:-!! Det är ju nästan gratis . Måste också unna mig den lyxen. För det första är jag urdålig på att putsa och sen är det urtrist sen har vi omöjliga fönster i vardagsrummet.
  • Camilla R
    lasseliten skrev 2008-01-28 10:06:07 följande:
    Tack fruPuffen för svaret! Känns på något vis skönt att höra att andra barn också har liknande perioder. Känns tungt att lämna honom nu när jag går hemma och hoppas på jobb. Jobb som med största sannolikhet blir heltid. Då kommer E ju vara mkt mer på dagis...och trivs han inte nu så hur ska det gå då?? Mammahjärnan snurrar och det känns inte kul att söka heltidsjobb längre.
    Det är ju något av det jobbigaste som förälder, att barnen skall vara ledsna på förskolan. På vår förskola var det många barn som gick endast 15 h och för många gick det bra, men det var några som det var jobbigare för. De barnen/föräldrarna blev rekommenderade att gå upp i tid (fick OK från kommunen) bara för att barnen lättare skulle komma in i gruppen. För de barnen så blev det alltså bättre när de var fler timmar på dagis.
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-01-29 07:15:51 följande:
    Godmorgon!Jag har stora problem med att logga in, säger att jag inte får logga in från denna datorn, skumt.Frupuffen, ja vi bor ju strax utanför sthlm. Men jag tycker ändå att nästan 1,5 miljoner är vansinnigt för ett hus man inte kan leva i. Men å andra sidan skulle man idag få betala så mycket mer för ett hus i samma skick.Glömde nämna våra hemsak elräkningar  årsförbrukningen kostar ca 25 000 kr.amanda, jaa, jag ska ha de blommiga lattekopparna, ljuvliga!Vad ska alla hitta på idag?
    Huspriserna i Stockholmsområdet är ju vansinniga. Vår grannTOMT såldes i somras för 3,2 miljoner(!!). På det priset så tillkommer ju avgiften för anslutning av vatten, avlopp samt själva HUSET.
  • Camilla R
    Lynn84 skrev 2008-01-29 07:19:53 följande:
    Gúúd morrrrrrniiiiiiing!Idag blir det en stressig dag på jobbet. Har massa att göra fram till kl 14.00! *phu*Lustigt att allt ska komma samtidigt när man suttit innan och inte gjort ett skvatt!Imorgon är det sista dagen på Colins dagis. Känner mig så ledsen. Vill så gärna ha honom kvar där. Idag när vi lämnade honom så stod det på deras vecko- tavla "Onsdag - avskedskalas för Colin" Usch, fick massa tårar i ögonen och fick snabbt blincka bort dem för att ingen skulle se.Fasar verkligen för morgondagen....*gravid liplisa*
    Åh, avsked är alltid jobbiga. Jag lipar utan att vara gravid -är superkänslig när det gäller vissa saker.
    Hoppas det går bra imorgon, vad blev det för present förresten?
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-01-29 08:24:58 följande:
    lasse, hihi ok. Den kranen hade jag i min gamla lägenhet,saknar kran och lägenhet Ja det har varit intensiva år med bygge, renoveringar och barn. Men jag envisas fortfarande med att tycka att vårt hus såldes till överpris för 3 år sedan. Ägarna skrattade förmodligen hela vägen till banken.Hur stora tomter har ni med hus?Vi har 1200 m2 med en lada och jordkällare. Växthuset är rivet.
    Vår tomt är 2550m2, där en stor del av tomten är kuperad "naturtomt".. Vi skall bygga ett dubbelgarage och har ett litet växthus.
  • Camilla R
    Lynn84 skrev 2008-01-29 09:24:30 följande:
    Barnen ska få en Mamma Mu bok med en hälsning i. (Colin gillar Mamma Mu skarpt!)Ett ABC- golvpussel som ligger i en liten väska. (typ pippi väska men med pusslet på)En sång påse + extrafigurerna som jag själv har varit med och tagit fram! *stolt*Pedagogerna ska få varsin blomma.....nått mer kanske?? Men vad? Inget dyrt, har inte råd med så mkt nu. Har varit miljoner utgifter sista tiden.
    Vilka jättebra och fina presenter till både barnen/avdelningen och fröknarna. Tycker att det räcker gott så!
  • Camilla R
    Lynn84 skrev 2008-01-29 09:30:37 följande:
    var det någon som såg design Simon & Thomas igår??? Jeeeeeeeses! Den där skänken de gjorde om var faktiskt lite over-kill!!!!  *gulp*
    Ja, jösses -det var rent ut sagt hemskt. Oranga överskåp, skrämmande tapet och att dessutom klä in skänken i den. Nej igår var det nog inget som jag tyckte om.
  • Camilla R
    MiaMariah skrev 2008-01-29 09:52:13 följande:
    Men av det jag såg som ska sändas nästa vecka såg det riktigt vitt och lantlig ut, tror det blir riktigt fint!!
    Ja, det känns som ett avsnitt man skulle kunna njuta av att se "tyvärr" är jag ju inte hemma då, vi åker till Lanzarote nu på fredag
  • Camilla R
    FruPuffen skrev 2008-01-29 10:01:32 följande:
    Har inte Simon uttryckt vid något tillfälle att det värsta han vet är vitt??
    Jo, men sen så tycker ju jag att de säger så mycket konstigt.
Svar på tråden Vita hem del 6