• Lynn84

Vita hem del 6

Just det....ang tomten.

Den är rättt stor...kring 2000 m2 tror jag...(hoppas jag inte ljuger)
    Tyvärr har de förra ägarna asfalterat alldeles för mkt uppfart för min smak.
    MEN...dem har gjort det så jälva noggrant att man knappt vill ta bort det. Allt är noga uttänkt. Vinklar för hur vattnet ska rinna ut på vägen osv så inget kan bli skadat osv.....

• Lynn84
    FruPuffen skrev 2008-01-29 09:24:37 följande:
    Kan visa huset som vi nästan köpte... Ni ser kanske potentialen, men mycket jobb! Havet syns från tomten... Mycket var också påbörjat som ni ser, men lite för mycket och överpeppat så på många ställen hade man fått slita ut nästan nya grejor (badrummet var nyrenoverat i illblått med ett alldeles för stort bubbelbadkar...). Vi skulle få betala 1,8 för det!
    Åh vilket hus!

Ja det är sånt som är så tråkigt när de som bott i huset innan har fixat och grejat men smaken är vedervärdig.....(som baken)

var det någon som såg design Simon & Thomas igår??? Jeeeeeeeses! Den där skänken de gjorde om var faktiskt lite over-kill!!!!  *gulp*
  • Lynn84
    MiaMariah skrev 2008-01-29 09:52:13 följande:
    Men av det jag såg som ska sändas nästa vecka såg det riktigt vitt och lantlig ut, tror det blir riktigt fint!!
    JAAAAA! Jag håller med! Det såg ursnyggt ut!!! *får inte missa*
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-01-29 10:42:30 följande:
    malins, vilka fynd!frupuffen, wow vilket hus ni hade på g. Men det ni köpte är superfint det med.Helt OT, Usch, nu ska jag häva ur mig lite, sen känns det nog bättre kanske. Känner mig faktiskt ganska ensam. Uttråkad är inte det rätta ordet eftersom jag ju skulle kunna göra hur mycket som helst men fattig på energi kanske.Har inga vänner med barn, känns lite meckigt att åka med barnen till sthlm bara för att pricka in någons lunchrast på en halvtimma. Ingen är i samma fas som jag Och jag får väl kanske skylla mig själv som inte går till Öppna förskolan och försöker lära känna lite nya människor men just nu vill jag bara inte.
    lillafruluva skrev 2008-01-29 10:44:55 följande:
    Juliah, vet precis vad du menar! Jag orkar inte heller ta mig någonstans! Och öppna förskolan gick jag till med de andra barnen men det är inte min grej heller! Synd att vi inte bor grannar, då hade jag sprungit över bums!
    Vet ni. Det enda vettiga råd jag kan ge er är att faktiskt ta er till öppna förskolan och ge det en chans.
    Det är verkligen superviktigt med lite socialt umgänge. Man (läs jag,) blev hel knäpp av att bara gå hemma sista tiden. Det var såå skönt att börja jobba igen att det nästan blev farligt. Fick helt upp ögonen för andar människor, alltså - att umgås, gå på fest, att jag var jag och inte bara mamma osv. Nu har jag kommit igen som mamma och tycker det är jätte skönt att bara vara just det - mamma -

jag är en sån människa som gärna är själv, men just umgänge med en annan förälder eller så under mamma ledigheten är bara nyttigt.
    Just därför är FL lite farligt. Man får massa socialt av er, men hur kul är man egentligen när man är kompis med en dator????? Om man tänker efter?
    Jag kan spendera många timmar vid nätet medans min sambo sitter vid tv:n.
    Social? Nej.....tråkig...JA!

Förstår verkligen att det är jobbigt när man inte har någon vän som är i samma situation i livet. På samma våglängd. Umgås man så blir det en del kulturkrockar....som kan svida i mamma hjärtat. Umgås man inte så är det just för den saken - att man inte har nått gemensamt längre-

Sa jag nått vettigt alls???
  • Lynn84
    LinaoMatilda skrev 2008-01-29 11:09:52 följande:
    Håller inte riktigt med dig om att man är vän med sin dator, vi är ju riktiga människor bakom datorerna och för mig är det ett trevligt sätt att prata med andra med samma intresse. Sen är det klart att det inte ersätter socialt umgänge med andra
    Du har så rätt så. Jag visste att det skulle bli frågetecken kring den meningen men jag visste inget annat sätt att skriva på. Vi har ju jätte tervligt här i tråden och vi är alla medvetna om att det är riktiga människor vi pratar med. Men på sätt och vi så är vi ju endå sociala med en dator. Vi pratar inte på "riktigt" Alltså att ord kommer ut våra munnar, vi fikar inte med varran eller sitter i lekparken med våra barn...går på prominix osv. Hänger du med? Det var så jag menade....att datorn blir vännen som man inte kan göra sånna saker med. Fast visst är denna mojäng väldans social! Det håller jag med om!

• Lynn84
    Kajsa M skrev 2008-01-29 13:01:06 följande:
    Äsch, då får jag väl lägga in ett par bilder här också...*fiskar efter respons*
    ÅÅÅÅÅHH! Vad fint kajsa!!!!

*vill genast ner till mitt hus och fixa tvättstugan.....undrar vad jag ska köra åt våtrumstapeten bara? Måla kanske?*
  • Lynn84
    Kajsa M skrev 2008-01-29 13:25:46 följande:
    Usch nu är det femte  dan i rad som jag mår illa. Vad jobbigt det är! Förstår inte vad det är...
    Bebis?

• Lynn84
    Mori skrev 2008-01-29 15:00:17 följande:
    Jäklar  så mycket ni skriver! Hinner inte läsa ikapp ju!Ännu en mössa färdig...
    Jesus människa! Hur hinner du med allt?

Jätte fina saker du virkar!
    Såg att någon annan här inne hade virkat små blommor idag *minns inte vem*
    Super sött iaf!
  • Lynn84
    LinaoMatilda skrev 2008-01-29 15:39:49 följande:
    Ja måla är nästan det enda om du inte ska kakla då. Har du sett Mimmamums fina toalett, hon har målat väggarna.
    Har hon målat på våtrumstapet eller är det väv? Fick för mig att det var väv, men det var väl dumt tänkt kanske?

Hur ska man göra med golvet då? Det är typ, ljuslila tror jag...*hrmmm*

Ge mig förslag nu!
    Överös mig så som ni gjorde med Kajsa igår.
    *om det går*

Ska försöka fixa foton till helgen....då får ni se lite från huset.
  • Lynn84

Hej tjejer!

Igår blev huset vårat på riktigt!

Har redan börjat måla hallen och faktiskt fått iordning på en del.
    (Vi har ju som jag nämt tidigare kunnat vara í huset rätt mkt och göra iordning innan vi skrev papperna)

Hinner inte vara inne så mkt i helgen men hoppas alla har det bra och att ni ska hitta på något kul dem närmsta dagarna.
    (helg och helg, jag har helg redan nu....ledig fram till på måndag)

Ska se om jag hinner lägga in några bilder om någon dag eller så!

kram på er!

Svar på tråden Vita hem del 6