juliah skrev 2008-01-29 10:42:30 följande:
malins, vilka fynd!frupuffen, wow vilket hus ni hade på g. Men det ni köpte är superfint det med.Helt OT, Usch, nu ska jag häva ur mig lite, sen känns det nog bättre kanske. Känner mig faktiskt ganska ensam. Uttråkad är inte det rätta ordet eftersom jag ju skulle kunna göra hur mycket som helst men fattig på energi kanske.Har inga vänner med barn, känns lite meckigt att åka med barnen till sthlm bara för att pricka in någons lunchrast på en halvtimma. Ingen är i samma fas som jag Och jag får väl kanske skylla mig själv som inte går till Öppna förskolan och försöker lära känna lite nya människor men just nu vill jag bara inte.
lillafruluva skrev 2008-01-29 10:44:55 följande:
Juliah, vet precis vad du menar! Jag orkar inte heller ta mig någonstans! Och öppna förskolan gick jag till med de andra barnen men det är inte min grej heller! Synd att vi inte bor grannar, då hade jag sprungit över bums!
Vet ni. Det enda vettiga råd jag kan ge er är att faktiskt ta er till öppna förskolan och ge det en chans.
Det är verkligen superviktigt med lite socialt umgänge. Man (läs jag,) blev hel knäpp av att bara gå hemma sista tiden. Det var såå skönt att börja jobba igen att det nästan blev farligt. Fick helt upp ögonen för andar människor, alltså - att umgås, gå på fest, att jag var jag och inte bara mamma osv. Nu har jag kommit igen som mamma och tycker det är jätte skönt att bara vara just det - mamma -
jag är en sån människa som gärna är själv, men just umgänge med en annan förälder eller så under mamma ledigheten är bara nyttigt.
Just därför är FL lite farligt. Man får massa socialt av er, men hur kul är man egentligen när man är kompis med en dator????? Om man tänker efter?
Jag kan spendera många timmar vid nätet medans min sambo sitter vid tv:n.
Social? Nej.....tråkig...JA!
Förstår verkligen att det är jobbigt när man inte har någon vän som är i samma situation i livet. På samma våglängd. Umgås man så blir det en del kulturkrockar....som kan svida i mamma hjärtat. Umgås man inte så är det just för den saken - att man inte har nått gemensamt längre-
Sa jag nått vettigt alls???