Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Finns det nåt intresse för ett julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in er på listan i så fall, senast fredag. Jag lottar vem som byter med vem på lördag och så har ni fram till onsdag 19/12 på er att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt Flört

Lista på deltagare:
    MiaMariah

• MiaMariah
    Sylt skrev 2007-12-11 13:21:51 följande:
    Hej alla o tack för fina ord om verandan. Vet att en del ville se utsidan... letar bilder, idag går inte att ta fina bilder, vädret är uruselt!Vad mkt otäckt som är på gång! Såg att det ordnat sig med arbetskamraten, skönt. Håller tummar för bebisen!Enji --> kom du iväg t Blå elefant? Jag tänkte ta en sväng i morgon Mia --> Underbart zinkhus, jag har längtat efter mimmis en tid Finfint loppisfynd!Jag har inte heller så mkt julkänsla men jag jobbar på den. Bakar lussebullar o köpte julklappar som en galning igår. Fast när det är grått o trist ute känns det liksom bara som november.....
    tack!
    lillafruluva skrev 2007-12-11 13:49:35 följande:
    Lovade ju att sätta in en bild på nya soffbordet igår! Man ser lite på bokhyllan som är nästan färdigförvandlad till vit!Inorera allt annat, är ju på orkar-inte-fixa-humör
    Å vad fint!
    mimmamum skrev 2007-12-11 14:35:04 följande:
    Så mycket jag vill kommentera men minnet är så kort!MiaMariah, underbart zinkhus! M HOW, de har på Gruvgatan 13! Lycka till imorgon!Camilla, vad skönt att din kollega är tillbaka!lillafruluva- så fint! Ser jättemysigt ut!Jag är så otroligt sugen på gravad lax! Har ju inte ätit något riktigt på flera dagar efter magsjukan, undra om jag vågar mig på lax, helst med romsås! Jag har ett litet erkännande ... Ser att ni pratar om julkänsla, jag är en sådan som ser fram emot julen tidigt, typ september! Laddar som sjutton, men nu två veckor innan har jag nästan tröttnat, får vårkänslor istället, längtar efter tulpaner och dropp från taket - blir tokig på mig själv!
    Tack!
    Pärla1 skrev 2007-12-11 15:28:13 följande:
    Det är inte klart än, ska upp gardiner och byta fönsterbrädor ikväll. Sen har jag inte satt upp nåt på väggarna än heller, sambon vill vara med och bestämma!Så här såg det ut innan...(nu syns ju inte den hemska bården så mkt...hihi, skurmoppen står framme på båda bildernaBleb en himla massa bilder, stoooora också!
    Kanonfint!
  • MiaMariah

Intresset verkar rätt ljummet så förmodligen lägger jag ner bytet men låter listan hänga lite till.
    Julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in er på listan i så fall, senast fredag. Jag lottar vem som byter med vem på lördag och så har ni fram till onsdag 19/12 på er att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt Flört

Lista på deltagare:
    MiaMariah
    Bandykillar

• MiaMariah
    Peak skrev 2007-12-11 17:00:57 följande:
    Intresset verkar rätt ljummet så förmodligen lägger jag ner bytet men låter listan hänga lite till. Julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in er på listan i så fall, senast fredag. Jag lottar vem som byter med vem på lördag och så har ni fram till onsdag 19/12 på er att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt Lista på deltagare:MiaMariahBandykillar Peak - tror jag Verkar kul men måste det vara helvitt? Måste fundera lite då!!
    Nejdå, behöver inte vara helvitt! Går bra med annan färg också självklart. Roligt att vi är 4 st iaf Skrattande
    lillafruluva skrev 2007-12-11 17:01:03 följande:
    Vet någon om det finns det någon webshop som säljer Lisbeth Dahl??
    systerlycklig.se
    gemelli skrev 2007-12-11 17:10:16 följande:
    Ni som gjort egna julgransmattor, hur stora har ni gjort dom? Finns det något standarmått?
    90 drygt blev min, så mycket som filten räckte Flört

• MiaMariah
    Mufflon skrev 2007-12-11 17:58:10 följande:
    MiaMariah; jättekul att vi är 4 st än så länge! Jag försökte dra igång ett liknande projekt på jobbet men det var ingen som nappade, tur man har er!!!
    Skrattande
  • MiaMariah
    Peak skrev 2007-12-11 18:21:08 följande:
    kika in på min sida - pres och klicka på andra länken ,-) Ser ni nåt ni gillar?
    Superfina kuddfordral och underbara hjärtan!
    Mufflon skrev 2007-12-11 18:34:15 följande:
    Vet inte, mig spelar det ingen roll!! Man får juh mer för 100kr 
    Precis vad jag också tycker! Flört Om inte nån av oss har nåt emot det så kanske vi kan spika det då?
    gemelli skrev 2007-12-11 18:46:16 följande:
    Har gjort några tackkort som ska skickas iväg, säg vad ni tycker. Blev inte helnjöjd med dom tyvärr (hatar skrivare, som alltid sviker mig) Ser det löjligt ut när jag klippt i koretet?
    Jag tycker det är underbart snyggt!
  • MiaMariah
    Mufflon skrev 2007-12-11 19:23:54 följande:
    Va roligt!! Väntar ivrigt på kort!! För övrigt är det ingen som har lite roliga bilder o visa så här på tisdagskvällen??
    jag har varit och shoppat en tomte plus ett matteusfat men vet inte om jag orkar fota ikväll..

förresten - jag har en amaryllis vars andra stängel inte vill växa! klippte av den första stängeln när den hade blommat klart men ska jag klippa av bladen från den också tro? jag vill ju ha en blommande stängel till!
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2007-12-11 19:32:47 följande:
    Jag vet inte, men näringen kanske inte hann att gåt illbaka... den repar sig nog! Du kanske kan stlla den ljusare?
    hmm, ja, det är ju inte så ljust här nere i götet nuför tiden men jag kan ställa den i söderfönstret så får vi se.. tack för tipset!
    Mufflon skrev 2007-12-11 19:37:52 följande:
    Jo, men lite orkar du väll??? *snälla*
    hihi, bilder är på g!
  • MiaMariah
    Beatrize74 skrev 2007-12-11 19:41:01 följande:
    Jag är så trött så jag svimmar...och jag är nästan helt allvarlig. Hur du Juliah orkar piffa, puffa och fuffa med dina två så är för mig helt obegripligt. Jag känner att jag knappt hinner med barnen och ändå är hemmet eftersatt. Det syns så tydligt när vi inte varit hemma på en helg...det är liksom då vi städar undan de där som i vardagsflänget kan göra att det ser lite stökigt ut. Nu är vardagsflänget OCH helgstöket OCH vardagsstöket för den här veckan sparat då vi inte haft tid på kvällarna. Och det är så mycket jag skulle behöva göra tills i morgon. Ta ur badkläder.Lägga undan tvätthögar.Plocka ur diskmaskinen.Ställa i ny odiskad disk.Plocka upp smutskläder från badrummet.Röja i ordning lite bland alla saker som står överallt (maken ska bära upp en fåtölj från vardagsrummet och ta ner ett piedestalbord) - och så pynta i ordning - allt står överallt nu. Jag har alltså inte ens nämnt att börja julpynta än, göra lussekatter och baka pepparkakor etc. Jag har så dåligt samvete gentemot barnen. Lovade att bygga lego tillsammans med dem, men vi hann helt enkelt inte med. Och maken med sitt höga blodtryck känner en tryckande smärta mot bröstet. VILA älskling!Och jag är så trött så jag nästan skiter i om badkläderna surnar och om svärmor hittar barnens kläder på badrumsgolvet eller får ta hand om disken i morgonkväll. Näe...jag får verkligen inte tidsekvationen att gå ihop. Det är bara för mig att börja acceptera det. Att jag vill mer än jag hinner med och orkar. Jag som hade velat få det så fint tills i morgon kväll då svämor och svärfar ska vara barnvakter då jag ska på vinprovning och maken på julbord. De vet inte om att vi köpt nya möbler till vardagsrummet och det är ju självklart så att man hade velat att det inte stod möbler och saker överallt när de såg det för första gången. Ska vila på soffan en stund till "Äntligen hemma" eller typ "Äntligen skrämma" då det har varit  så hemska inslag på sistone. Och den underbara tyskan är ju inte heller kvar. "Och da ar de bara ta lite zzzzitchoooonvatten så lüser den smuts opp sig"
    strunt i allt göra ikväll vännen, släng dig på soffan med lite glögg och pepparkakor - tror Äntligen hemma är bättre ikväll efter vad jag såg på reklamen!
Svar på tråden Vita hem del 6