Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Och jag tjatar lite till om detta;

Julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in er på listan i så fall, senast fredag. Jag lottar vem som byter med vem på lördag och så har ni fram till onsdag 19/12 på er att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt

Lista på deltagare:
    MiaMariah
    Bandykillar
    Mufflon
    Peak - tror jag Verkar kul men måste det vara helvitt? Måste fundera lite då!!
  • MiaMariah

Och jag tjatar lite till om detta;

Julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in er på listan i så fall, senast fredag. Jag lottar vem som byter med vem på lördag och så har ni fram till onsdag 19/12 på er att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt

Lista på deltagare:
    MiaMariah
    Bandykillar
    Mufflon
    Peak - tror jag Verkar kul men måste det vara helvitt? Måste fundera lite då!!
  • MiaMariah
    Mori skrev 2007-12-13 23:02:11 följande:
    Hej tjejer!!Gud som jag saknat er! Jag har inte ens varit innen i tråden på en vecka tror jag Jag har pluggat och pluggat och pluggat. Men nu är betygen satta, och jag kan ägna lite tid åt annat. Äntligen!!  Mitt slit belönade sig och jag fick MVG i alla kurserna. jag är stolt så jag kan sprickaHar lite nytt pyssel liggandes här, men jag hittar inte kameran! Någon som är lite småsynsk?
    Men shit vad duktig du är - stort grattis!!
    Toola skrev 2007-12-13 23:03:32 följande:
    God Kväll !Nu har jag äntligen kommit mig för att :aSå här kommer första smakprovet....om jag får det att funka alltsåMin lilla Pepparkaksgumma !
    Ååå gud vad söt!!
  • MiaMariah
    syster ruffa skrev 2007-12-14 08:08:41 följande:
    Hej alla goa mammor/kvinnor!Har följt med er härliga tråd en tid nu, och inspirerats och förvånats över hur många duktiga mammor/kvinnor här finns. Ni inreder, bakar, kokar, handarbetar och hinner ha både blogg och vara aktiva här på familjeliv! Superduktiga allihop! Ni ska veta att ni är för mig en stor inspirationskälla!Kikar in här på fl [främst vita hem och bloggtråden] när tid finns, och ska i fortsättningen försöka lämna lite fler spår efter mig [smyläsare] ;)Jag för oxå en enkel inredningsblogg, så om ni vill kan ni kika in där oxå. www.systerruffa.blogspot.com [Har valt att lösenskydda, så ifall ni vill in så maila mig.]Önskar alla en riktigt mysig dag! kram/ruffaps.värsta supermamman: tackar för backup ;)
    varmt välkommen! skoj att se dig även härinne.
    juliah skrev 2007-12-14 08:38:56 följande:
    Föresten, har jag nämt det att de kommer efter nyår igen och fotar utomhusbilder och tvättstugan!
    Men vad roligt, grattis!
    mimmamum skrev 2007-12-14 08:39:16 följande:
    Tack, ni är för gulliga tjejer och piggar alltid upp mig!  Det känns som att det är en riktigt jobbig period just nu bara, det är lika bra att köra på utan välling, annars kommer jag bara att gå och tänka på det! Det ska bli skönt när det väl blir julafton och sedan ett nytt år tycker jag för nya tag!Jag ska lägga alla era tips och vackra bilder på minnet, så jag har när jag känner mig sugen igen! Men ett hus står allra högst på önskelistan!
    bamsekram vännen, du ska se att det snart känns bättre
    JeaJea skrev 2007-12-14 09:00:57 följande:
    Godmorgon (eller godmiddag för vissa) Kikar in snabbt och önskar er en trevlig helg.Mia jag är gärna med på julklappsbyte. Ruffa välkommen! Ang välling så trappade vi bara ner och ingen av barnen frågade efter välling. Jag tycker det är sån hysteri med att sluta med allt i den och den åldern, vi hade t.ex. spjälsängar rätt länge, min mamma tyckte det var hemskt, jaha men de får ju plats och gillar sina sängar tyckte jag. Visst man behöver ju inte överdriva (en mamma berättade att hennes 12-åring drack välling ur nappflaska) men allt brukar komma naturligt om man bara tar det lugnt.Sylt jag har en liiiiten gles gran till digkramkram
    Vad roligt!
  • MiaMariah

Julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in dig på listan senast fredag 14/12. MiaMariah lottar vem som byter med vem på lördag och så har vi fram till onsdag 19/12 på oss att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt men andra färger funkar naturligtvis också.

Lista på deltagare:
    MiaMariah
    Bandykillar
    Mufflon
    Peak
    Jea

• MiaMariah
    knyttis skrev 2007-12-14 12:53:55 följande:
    Tack alla för tips och omtanke om min julgransmatta! Kan nu meddela att jag lyckats få bort fläcken (nästan)! Jipiiiiii! Jag trodde verkligen den bara var att kasta! Vanish i många omgångar gjorde susen
    men vad skönt!
    lillafruluva skrev 2007-12-14 12:31:26 följande:
    Jag kommer inte på någon blogspotblogg alls! Gör ni det?
    jag har försökt länge att logga in på min blogg för att göra ett nytt inlägg men det går inte.
  • MiaMariah
    Peak skrev 2007-12-14 13:04:22 följande:
    Mia - är det 100 kr vi ska handla för?
    Ja, vad tycker ni - kanske roligare med en hundralapp än en femtiolapp? Ska vi försöka spika en summa?
  • MiaMariah
    Mori skrev 2007-12-14 13:07:24 följande:
    LinaoMatilda, LCroft och VSM: Tack snälla ni!!Juliah: Jag har inte hängt med riktigt i tråden på ett tag. var och när publicerades/publiceras reportaget hemifrån dig?
    Aftonbladets bilaga i söndags. Jag har det scannat om du vill läsa.
  • MiaMariah
    Peak skrev 2007-12-14 13:08:31 följande:
    ni som brukar vara bra på dataproblem här i tråden...Har en bild som jag lägger i ett worddokument, kopierar den flera ggr i en spalt, klickar så det ska bli två spalter och kopierar in den där också, men då blir bilden mindre!! Den vill ligga så långt till vänster! Fattar inte! Vill ha ut så många bilder som möjligt på samma papper.Och måste maila den till mamma som ska skriva ut den så det behöver vara i ett program hon har (inte ps tex)Nån som vet??
    tror den automatiskt blir mindre just för att man gör spalter..
  • MiaMariah
    Peak skrev 2007-12-14 13:19:25 följande:
    jag klarade det nu - men blev nog krånligare än det borde bli... tack ändå!!Jag röstar för 100 kr (hoppas nu det jag tänkt ut finns kvar!!)
    ja, det är lite klurigt ibland.. ja, majoriteten säger ju 100 så då tycker jag att vi spikar den summan.
    Mufflon skrev 2007-12-14 13:21:15 följande:
    Håller med, röstar oxå för 100 kr ( Har dock inte klurat ut vad jag ska köpa )
    Fint!
Svar på tråden Vita hem del 6