Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Pärla1 skrev 2007-12-14 15:43:58 följande:
    Miamariah: Jättefina grisar, har också blivit lite smått besatt av dem! Jättefina bilder på blomman, din man kanske ska byta yrke!Åh, det är en sådan lycka att få hem något man verkligen har längtat/trånat efter!!Är lite trött nu, efter fikat här hemma med mammor och barn och lilla A var helt slut!Men jag har lyckas knåpa ihop ett nytt inlägg i bloggen iaf! Välkomna!
    Tack, skönt att jag inte är ensam om att vara besatt Flört Tack gulliga du, ja, han har faktiskt gått en kurs och satsar lite grann på fotografin vid sidan av sådär till att börja med. Har iaf tagit lite produktfotografier för en av hans kunder.
    newht skrev 2007-12-14 16:07:35 följande:
    Urk...hur kan man sakna en hund så mycket? På förmiddagen var jag så lessen att jag ingen lust alls hade, men så! Fick ett ryck, pysslade o grejade, sprang omkring o tog foton som hejsan...är ni som jag? Kan ni trösta er med att pyssla omkring hemma o göra fint? Det var väldigt skönt iallafall, istället för att bara sitta o vara ledsen!Kom gärna in o titta om ni e nyfikna!www.newht.blogspot.com
    Stackare vännen, förstår att det känns hårt..
    knyttis skrev 2007-12-14 16:08:59 följande:
    Fluffis- Å vad roligt med din pulpet på antågande! Det känns riktigt och gediget med en sån! De för mina tankar till Stundars i Vöro där de har ett möblerat klassrum i stilen från början av 1900 talet. De så fint! Har du varit dit?Juliah- Blev lådorna mumsiga? W och jag ska dra igång lite bak nu, funderar på X-mas Cupcakesen som Lejla bakade senast!MiaMariah- Härliga grisar, förstår din fasination (stavning?)över dem! Din make är verkligen ett proffs på bilder! Så där får jag dem aldrig!
    Tack! Nej, han är duktig, det märks ju stor skillnad mellan hans och mina i galleriet Skrattande
    Sylt skrev 2007-12-14 17:02:12 följande:
    MiaM --> , roligt att mer än jag kan danska!Färger.... kan bara säga att jag i flera dagar har pratat med min treåring att pojkar visst kan gilla rosa. RIKTIGT TUFFA killar vågar erkänna att de gillar rosa..... Jag som undrade var han fick andra ideer ifrån.... kanske från FL?  
    Skrattande
    Daggdroppen skrev 2007-12-14 17:37:01 följande:
     Hihi, hur mycket bjuds? Nu kära, vänner.....VISST KAN den här bli fin som vit!!!!!!!!!!!! Jag hoppas ni kan filtrera bort det bruna nötta och tänka er den ommålad. Visst har den potential???
    Å, kanonfin! Men den där bruna färgen påminner om den som mitt klaffbord hade innan det blev vitt.. Förstår mig inte på farmors fascination för udda färger..
    M HOW skrev 2007-12-14 17:13:16 följande:
    godkväll :)Nytt hos mig minlillavitavra.blogg.se/
    Du har verkligen ett kanonfint vardagsrum!
    Daggdroppen skrev 2007-12-14 19:40:07 följande:
    Åh, nu kunde jag inte hålla mig så jag gick upp och började slipa.Allt gick bra tills det började lukta bränd el. Har två knasiga adventsljusstakar i golvfönstren i det rummet jag var i plus en  arbetslampa. Och så slipmaskinen. Kunde inte lista ut vilket det luktade ifrån så jag blev rädd och fick sluta . Måste ha maken att titta på det då han kommer in. Visst tycker ni att man bara behöver rugga upp ytan? Det är ju en hel del med märken efter användning. Men att börja spackla igen alla små hack så är ju ett jättejobb. Man får ju liksom spackla hela pulpeten då.... Och det får väl synas att den varit i användning? Bara den är bra målad??? Just nu känns det iaf fel att försöka få den helt jämn och fin. Lite av charmen försvinner ju annars....  Eller vad tycker ni? Hur skulle ni göra????
    Låt hacken vara tycker jag - det är absolut en del av möbeln och då syns det ju att den varit flitigt använd. Vårt jättegamla klaffbord har hack lite här och där men jag tycker det är ursnyggt faktiskt, att sitta vid samma bord mer än ett sekel senare som mina förfäder är riktigt häftigt.
  • MiaMariah
    Karamellfabriken skrev 2007-12-14 20:18:12 följande:
    Snubblade och knäckte två brädor till nya golvet = ledsen och blåslagen
    Ajdå, hur gick det med dig då?
  • MiaMariah

Sista chansen är ikväll att anmäla sig till julklappsbytet! 100 kr exklusive porto och MiaMariah lottar vem som ger till vem, meddelas lördag.

Lista på deltagare:
    MiaMariah
    Bandykillar
    Mufflon
    Peak
    Jea
    versan

• MiaMariah
    Daggdroppen skrev 2007-12-14 20:29:48 följande:
     bild?
    Får se om jag orkar, maken gäspar och gäspar så vet inte om jag kan fjäska med Trötter heller.. Flört
    Sylt skrev 2007-12-14 20:29:58 följande:
    Var beställde du?
    Cosas
    LinaoMatilda skrev 2007-12-14 20:30:14 följande:
    Bild?
    Möjligtvis..Skrattande
    gemelli skrev 2007-12-14 20:31:19 följande:
    Åååååå vad inte dom här fina i vitt. har bara sett zink tidigare...nordljusinredning.e-butiken.se/nordljusinredn...Vore väl nått att ha som julpynt i vårat golvfönster?
    De är jättefina, har själv ett!
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-14 20:56:20 följande:
    Du hann före mitt inlägg Jättefin!
    Tack!
    Mori skrev 2007-12-14 20:59:14 följande:
    Ja det tror jag. Panduro har, men då är den ungefär dubbelt så dyr som i andra affärer. Du kan använda vilken metalltråd som helst, men jag tycker den är lätt att arbeta med. Och den är fin som den är, det gör inget om man ser den liksomMiaMariah: Tusen tack för mailet!M HOW: Åh, så mysigt det såg ut! kommer gärna över och dricker lite glögg hos digJuliah: Nu har jag äntligen fått läsa reportaget! MiaMariah var snäll och mailade mig den. Så fina ni var! Det kan du vara stolt över Kunde inte läsa texten dock med min ruttna syn, men det stod säkert bara fina saker om er.
    Ingen orsak! Men om du scrollar ned i mailet istället för att öppna bild för bild så blir de större..
  • MiaMariah
    Lisa1981 skrev 2007-12-14 21:03:55 följande:
    God kväll mina vännerHoppas att dagen har varit bra.Jag hinner inte läsa ikapp allt men jag behöver er hjälp lite akut. Nu är det allvar.Jag har övertalat sambon till att köpe de möbler jag vill ha. Problemet är att jag inte kan bestämma mig. Kan ni ge mig lite smakråd????Vad tycker ni om detta bordet?? Funkar det med vanliga leksandsstolar till tycker ni???www.vitarummet.se/mobler/gallery.aspördelar med bordet är att man kan ha allt ifrån 2-4 stolar (upp till 10 stolar runt om) på var sida pga att det är så många iläggsskivor.Jag vet inte om det är en nackdel att det är ovalt men kanske!!!Sedan har vi slagbordet från englesson som jag har visat innanwww.englesson.com/catalog.aspördelen, att det är ett snyggt "vanligt" bord.Nackdelen är att det inte är så stort. Man får "bara" plats med 3 stolar på var sida. Sist har vi elviras värld bordetwww.elvirasvarld.nu/p-svanhild.phpFördel, stort men kan också göras mindre. Från 6 stolar till 10 runt om. Ett "vanligt bord"Nackdel, priset, det är ganska dyrt samt att det inte finns att levereras förrän i januari. Kan ni hjälpa mig lite, jag får snart mer gråa hår förutom de som redan finns i utväxten
    Jag tror nog du har din favorit redan om jag läser lite mellan raderna. Vita rummets röstar jag för - fördelen med ett ovalt bord är ju att om ni är riktigt många och fler än en ska sitta på "kanten" slipper någon problemet att få ett vasst hörn i magen. Blir jättefint med Leksandsstolar till!
Svar på tråden Vita hem del 6