Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpmonbyp.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpo1ncuz.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Och innan ni frågar - JA, det är en röd julstjärna i bakgrunden (Kajsa - det sket sig Flört om du minns vår konversation) - fick den idag av Bostadsbolaget. Men det märks att vi har flyttat till ett bättre område - där vi bodde förut var den hälften så liten och då fick vi hämta den själva. Nu ringde de på dörren!

Nåå - vad tycker ni om min söta tomte - jag och mamma var i en butik i deras stad för några dagar sen och då satt just denna tomte lite här och där i butiken så jag skojade med mamma och sa att egentligen borde jag köpa honom eftersom han följer efter mig hela tiden. Och vad satt inte inne på Iems på hyllan när jag skulle köpa Matteusfatet tror ni..? Så nu fick han följa med mig hem Skrattande
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-11 19:59:00 följande:
    Vilken söt tomte! Klart den skulle med dig. Och fatet är jättefint!
    hihi, visst är han! tack!
    lillafruluva skrev 2007-12-11 19:59:38 följande:
    Hihi, så söt med sin näsa och skägget! Och fin grå färg som går bra med vitt, viktigt Jag har faktiskt fått lite inspiration så jag möblerade om i köket!! Nu kan jag sitta och dricka te och smygtitta på grannarna bakom gardinen
    tack! visst är det viktigt! du får visa ommöbleringen!
    malins79 skrev 2007-12-11 19:59:49 följande:
    MiaMaria, söt tomte.
    tack!
    Mufflon skrev 2007-12-11 20:02:13 följande:
    Klart han skulle med hem! En riktig liten raring Och ett vackert fat oxå!! Jag blir så sugen på o få ställa in granen oxå men det går juh inte än, då finns det väll inte ett barr kvar på julafton
    ja, nu kunde jag ju inte vara så grym att han skulle bli nekad ytterligare en gång till.. Skrattande
    Gullfina skrev 2007-12-11 20:02:18 följande:
    Liten gosig en som man vill nypa i näsan.
    Skrattande
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2007-12-11 20:07:33 följande:
    Just det! Jag visar Hugos bokstäver i bloggen om det är nån som orkar se mer pyssel...  mimmi-magnolia.blogspot.com/
    kanonfina ju!
    Lynn84 skrev 2007-12-11 20:08:03 följande:
    Hej på er!Vill också gnälla lite....Foglossning, värkande rygg och dåligt humör går INTE ihop!Idag har jag försökt baka lussekatter för första gången i mitt liv...tror jag.De blev INTE fina! Mycket bra recept...men en påse saffran till hade inte skadat.Det där JÄVLA lusse katterna ser ut som nått en fyllegubbe har försökt baka!Sen så har jag en son som verkar fått i sig något sorts "vägrar-lyssna-ska-göra-tvärt-emot-piller". Ibland önskar jag verkligen att jag hade lätt för att gråta. Gråta när man verkligen behöver det och inte för att man tittar på Idol! Ingen som kan ge mig lite styrka...kanske t om några tårar så jag kan få ur mig all ilska, frustration och besvikelse....det senare är över att pengar kan ta slut så snabbt och alla julklappar inte är inhandlade. För att man behöver massa nya kläder till hela familjen och det kostar massa pengar så man måste stå och svettas i kassan när man ska betala.Vi ska även ha visning av lägenheten här på torsdag kväll...och i ärlighetens namn skulle jag behöva vara ledig hela dagen i morgon för att hinna röja, tvätta nya sängkläderna, piffa och få det helt ooootroligt fint till halv sex på torsdag kväll.Jag hinner inte vara på alla ställen samtidigt - tyvärr. Precis som Bea säger. Man försummar barnen för att hinna med vardagsbestyr - laga mat, städa osv...endå ser det ut som bomben här jämt! *snörvel*Tänk om man endå vore hemma fru på 50-talet!!! Faktiskt!!! Barnen blev väluppfostrade, mamman hade tid, riktig hemlagad mat fanns, fint skinande hem! Helt annan mentalitet! Och ORK!Nu har jag väl tjatat sönder er...fast jag skulle kunna skriva ännu mer.Styrkekramar till dig Bea från mig!
    usch, lider verkligen med dig.. skickar en bamsekram som kanske inte kan hjälpa dig imorgon men kanske lindrar lite..
  • MiaMariah
    lillafruluva skrev 2007-12-11 20:12:24 följande:
    Tjusigt och mysigt, den perfekta kombinationen
    tack!
    Lynn84 skrev 2007-12-11 20:15:53 följande:
    Tack MiaMariah!!!
    så lite så, hoppas det känns lite bättre snart..
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-11 20:19:54 följande:
    MiaMariah: Så mysigt!
    tack!
    goseli skrev 2007-12-11 20:46:08 följande:
    Varför har ni alla rolig låst era krypin...ni har så inspirerande o fina bilder som man kunde titta på förut...
    inte jag så mig kan du titta in hos.
  • MiaMariah
    Busan skrev 2007-12-11 21:00:19 följande:
    Bea & Lynn: Känner så väl igen mig. Jag vill så himla mycket oxå men hinner absolut inte och nu i december har det varit katastrof. Undrar om andra har världens disciplin eller vad man inte gör egentligen. Man skulle jobba 50 % då skulle man må mycket bättre tror jag. MiaMariah: Jättefint, kanske ska apa efter jag med, har frukt på mitt.Mimmi: Jättefina. Tips att använda vanlig allmogefärg och späda med lite vatten så att den inte är så att den inte blir så tjock, men du får stryka några fler gånger då. Använder det när jag målar motiv på stolarna jag gör. Lillafruluva: Du får inte luras så där .
    ja, det går ju att varva..
    Mufflon skrev 2007-12-11 20:54:03 följande:
    MiaMariah; supernice!!Mimmi006; Söta bokstäver!!Gemelli; Kungsgran är perfekt, lite dyrare men väl värd pengarna, barar mindre och mkt vackrare tycker jag!!
    tack!
  • MiaMariah
    amanda25 skrev 2007-12-12 00:47:59 följande:
    miamariah tack för svaret ang god jul hjärtat! Har beställt flera! Fru puffen Det finns visst flera affärer som säljer dansk inredning i Gävle: Lilla Boden i Bomhus och nyöppnade Tant Elvira i Hagaström! Hon säljer mycket från House Doctor!
    ingen orsak!
    juliah skrev 2007-12-12 06:57:11 följande:
    Godmorgon,Länge sedan jag var nervös på det här sättet...Det är sååå svårt att ha hela hemmet i fotningsbart skick med barnen runtomkring sig. Och så ska väl jag också lyckas se anständig ut. Om en timma kommer de, jag ska göra i ordning mig och barnen snart, tända lite ljus och sätta fart på brasan.Nu ska jag skumma ikapp lite.
    å vad spännande det är! riktigt kul men synd att vi får vänta så länge på resultatet bara..
    Lisa1981 skrev 2007-12-12 11:03:55 följande:
    Här kommer lite bilder..Sonens gamla ikea backar har fått dekaler. Sedan fick han en gullig galge som jag inte kunde gå förbi i affären Sambon undrade vad han skulle ha den till Oc här är kudden som jag sydde igår. De såde liknande på en affär jag va inne i för 695:- styck...!!Ska sy en till sonens rum idag. Hittade ett fint ordspråk som jag ska ha på.
    Å vad snyggt!
  • MiaMariah

Glömt att visa eucalyptusslingan på vitrinskåpet jag köpte från Me and my home för ett tag sedan..

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phplfgevz.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Svar på tråden Vita hem del 6