• juliah

Vita hem del 6

Malwa, ett stort grattis!

• juliah

lillafruluva, åå så underbart! Så mycket mysigt ni har att göra efter jul Glad

• juliah

Lisa, är det du som gör kuddarna? Jättefin och härlig text.

Knyttis,ånej, jag vet hur tidskrävande det är, blir så ledsen för din skull. Hoppas det går att lösa på något sätt.

• juliah

Fluffis, jag kom just hem, idag blir det laxgryta med saffran men imorgon så gäller det, synd att maken inte är lika förtjust i lådor...
    Ska koka kola och göra brända mandlar också!

lcroft, jaa, den värmen är underbar. Eldar i vedspisen just nu, men vi måste, enda värmekällan i köket *brrrr*

Birks, tack, ja jag håller med!

vsm, hihi tycker inte heller sååå syn dom syster din. D
    Herregud, med ett så stort hus som ni ändå inte bott så lång tid i, så är det bra jobbat!

Men nu har jag missat, vem är det som ska vara med i Aftonbladet?

• juliah

alabaster, självklart!

Nu har jag inga mått direkt eftersom jag improviserar men såhär på ett ungefär.

Stek lök, champinjoner, pressad eller riven vitlök,tunna morotsslantar (heter det så?),ett kuvert saffran och lite chilipulver i smör. Sedan i med matlagningsgrädde och fiskfond. Sist laxbitar och ev lite maizena för att göra det lite tjockare.

Brukar ha pressad potatis till.

• juliah

vsm, jaaa exakt, bara det att jag gjort receptet till "min egen" Glad

• juliah

Ok, jag vet, jag är segGenerad men var är den nya bloggtråden?

• juliah

Godmorgon!

Här ska göras kålrotslåda, eventuellt brända mandlar och kola vi får se. Tvätta borde jag också...

Lina, gör du det själv? Du är duktig du!

Lcroft, jag får inte heller något gjort med maken hemma, kosntigt det där...

• juliah

lillafruluva, är det något lokalt loppis du ska på?

Jag är också loppissugen men jag tycker ju att det är rätt bökigt att hitta fynd när man har bägge barnen med sig.

Svar på tråden Vita hem del 6