Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

Malwa skrev 2007-12-19 11:04:04 följande:
    Haha måste bara berätta vad som hände igår!Har vita fina spetsgardiner i köket, och hade tänkt låta de sitta i jul med (vi har ju nyss flyttat in så jag har hängt upp dem för ca 3v sen) tänkte bara sätta vinröda omtag till så det blev lite juligare. Men igår kom en stolt sambo hem! han hade minsann köpt julgardiner!!!Så nu är köket fullt med röda och vita hjärtan. Han har väl aldrig köp ngt sådant förut, och när han väl gjort sig till kunde jag ju inte säga nej, även om de blev lite mycket för min smak.
    Men va sött av honom! Bild?
  • Kajsa M

Hej på er!
    Har inte lusläst ikapp, men ögnat igenom litegrann. Några söta gav mig lite tips till min sjuka dotter. Igår vände det väldigt plötsligt. Hon fick aptiten åter och blev snabbt rosig om kinderna och leksugen. Så idag r hon helt frisk igen. SKÖNT! Maken kräktes en gång och sen var det över. Så nu har vi flyttat hem igen lillan och jag. Får hoppas att inte viruset anfaller oss nu.

Såg att det finns fler nojiga tjejer här i tråden! Själv lider jag verkligen av magsjukefobi! skönt att det finns fler som förstår varför jag packade väskan och for till mamma med lillan i måndags. Som tur är så har jag en väldigt förstående make som tar hand om barnen när de blir sjuka. Han är inte själv rädd för att bli sjuk och klarar sig hyfsat när han blir det. För egen del skulle det vara lika med jordens undergång om jag blev smittad!

Nu gäller det att sätta fart här hemma. Har inte gjort något känns det som. Julklappar ska inhandlas och väskor ska packas. Sen far vi norrut på lördag.

Ha det gott alla och njut av era vackra hem, söta barn, god mat och julstämning i varje vrå!

GOD JUL!

• Kajsa M
    mimmamum skrev 2007-12-20 20:06:30 följande:
    lasse, åh så roligt! Så snart du får tillgång till kamera så måste du fota!MiaMariah, det såg underbart gott ut! Fatet är så fint, jag blev bjuden saffranskaka på det när jag var hemma hos M HOW. Skulle gärna ha ett själv så snälla berätta hur man får ett!Jag har stoorshoppat ikväll, 20% rabatt är mycket! Ett vitt kviltat överkast, ljusrosa kuddar, Lexington handdukar, ljus, en skål och lite sten! Julklappar till mig själv!  M HOW, jag såg inte till dig där!
    åh vad kul det låter! Hoppas vi får njuta av lite bilder senare.

Miamariah
    Såg mkt smarrigt ut! De där jordnötskakorna skulle jag vilja ha receptet på!
  • Kajsa M
    Peak skrev 2007-12-20 20:22:47 följande:
    förresten måste ju tillägga NU ÄR HUSET VÅRT! Besiktningen gick toppen och bes. man är min sambos chef så han är verkligen på vår sida Så kul att bara gå runt där bland kala väggar och ändå tänka att här ska vi snart bo - OVERKLIGT!
    GRATTIS!!!!
  • Kajsa M
    Lynn84 skrev 2007-12-21 12:06:57 följande:
    Nu ska ni få höra!!Läste just på Aftonbladet att Italien varna för Pepparkakor!De är farligt med för mkt kanel som innehåller ett ämne som kan skada levern.Gissa vad Svenska Livsmedelverket säger...eller rätttare sagt, hur de reagerar.- BAKSLAG!!!! RÖR INTE VÅRA PEPPAKAKOR!!!Så här står det i en del av artikeln: Attacken mot den svenska pepparkakan sprids nu från Italien via EU:s system för varning om hälsofarlig mat, Rapid Alert System for Food and Feed. Och då är det allvar. Systemet används när ett EU-land till exempel hittat cancerframkallande mögelgift i iranska pistagenötter, dödligt kvicksilver i dansk svärdfisk eller farlig salmonella i tyskt kött.HUJEDA MIG!!!
    Jag hörde ig¨år på nyheterna att man måste äta 200 burkar pepparkakor om året innan man når en farlig årsdos! Så det var en otroligt överdriven varning!
Svar på tråden Vita hem del 6