Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

Beatrize74 skrev 2008-01-03 23:04:11 följande:
    Tack tjejer...vad goa ni är. Jo-oo...just den här delen känns väldigt "Ilon" faktiskt. Jag är nöjd och dottern med...hon har hoppat och studsat i och ur den där sängen till 21.00, fyra dagar i rad.
    Allt är så fint, dina flaggor ser supervälsydda ut, panelen är snygg, lampan passar toppen, härligt täcke etc. Men sängen har jag helt missat, den är verkligen jättefin och pricken över i:et!
  • mimmi006
    Kajsa M skrev 2008-01-03 23:16:45 följande:
    Bea Gripsholmslakanen har ju min dotter också.Nu blev jag ännu mer övertygad om att vi MÅSTE sätta in panel i flickrummen också! Och de där vimplarna är ju så fina! SÄngen är underbar! Och den virkade filten gjorde sig fantastiskt! Helt perfekt sovhörna enligt mig!
    Lisa har också såna där lakan! Skönt att få se lite fina bilder, jag måste städa bort julen imorgon och behöver inspiration...
  • mimmi006
    Beatrize74 skrev 2008-01-03 23:23:58 följande:
    Tack! Mimmi - jag tänkte lite på dig faktiskt när jag piffade idag. "Jag är så trött på allt rött" eller vad du skrev. Jag känner väl lite grand på samma sätt så här efter jul även fast det här inte är rött som i JULrött. Lasseliten - klok lasseman som stannar i sin säng han. Han ska nog få prata lite med min dotter, märker jag det. Hon blev 21.15 (minst) innan hon slog ihop sina ljusblå.
    Men om det bara är liiite rött, så känns det inte jul längre. Då kan det kännas mer som smultronen i mjölken...
  • mimmi006
    lasseliten skrev 2008-01-03 23:37:47 följande:
    Gillar kobran! Har faktiskt köpt en sån där gammal telefon med snurrskiva att hänga på väggen. Tyvärr kan den inte användas än...har bara ett(!) telefonuttag i vårt hus. Och man vill helst inte behöva ringa bråskande samtal med en sådan telefon...oj, vad lång tid det tar att slå nummret!
    Jag har en gammal i bakelit, men det funkar inte att ha flera telefoner då! Och jag orkar knappt lyfta luren om man sitter i långa samtal
  • mimmi006
    Beatrize74 skrev 2008-01-03 23:39:33 följande:
    Och det här är ytterligare en "jordgubbe" i samlingen. Den skulle vara jättefin vitmålad förstås, men det är ju också ett no-no känner jag. Så där underbart nött och älskad och har rullat många kilometer. Nu är den "bokvagn" bredvid min bokälskande dotters säng. Varje kväll rullar hon in nya böcker från bokhyllan i lilla hallen, in i sitt rum och så hör man hur hon läser-byter-läser-byter.
    Big NO NO ! Vissa saker är finast som det är... *njuter*
  • mimmi006
    jassikan skrev 2008-01-03 23:40:21 följande:
    mimmi006>Den rosa är också lite cool lasseliten>Fördelen är ju att scandiphone har tryckknappar, går ju "lite" snabbare
    Det är bra... jag har sett en sån i nån svensk butik/ reklam... vet nån vad den kostar i sverige?
  • mimmi006
    lasseliten skrev 2008-01-03 23:45:54 följande:
    AH, mimmi...så då kanske jag inte kan använda den...Tur att du preppade mig lite Ännu mer intresserad på kobran!
    Det är inte säkert, det går kanske att gå runt det på nåt sätt... Vilken färg skulle du ta om du var tvungen att välja en NU!?
  • mimmi006
    lasseliten skrev 2008-01-03 23:55:29 följande:
    mimmi - vet inte riktigt. Vilka fäger finns det att välja på? OM kobran finns i ljusblått skulle jag välja den tror jag
    ja, den måste matcha radion sen...
Svar på tråden Vita hem del 6