Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2008-01-01 17:16:05 följande:
    Ja så är det här ungefär. Tycker faktiskt det är lite tråkigt att barnen har fått sååå mycket leksaker till julen. Bra idé att gömma undan och ta fram sen. Jag har korgar och vita lådor att ha leksakerna i i vardagsrummet och köket. Jag vill kunna ha leksaksfritt också även om det ska vara nära till leksakerna.
    Drömmen är att ha en bra skänk som man kan ösa in leksakerna i ! Jag längtar efter ett lekrum här nere nu, leksakerna får inte plats i Lisas rum så vi har leksaker överallt. Lite mysigt, men opraktiskt ibland! Jag halkade på en klots förut...
  • mimmi006
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-01-01 17:39:49 följande:
    Gott Nytt År! Här kommer lite kommentarer till det jag läst och sett det senaste. Jag har jobbar en del natt och därför ständigt legat ett par dagar efter i läsandet. Gemelli: Jag tycker att Tröjan är bättre. Såg dressen i verkligheten och den såg lite konstig ut med tofflor / skor till. Kanske inte för intet att modellen på bilden är barfota. Klänningen är helt bedårande!Kajsa: Oj det var visst färgglatt. Så här ser instumentet ut när mamma i vår familj fick välja. Detta är sonens julklapp Bea: Jag tycker ni skall fundera på städhjälp hemma. Untnyttja avdraget för hushållsnära tjänster.
    Underbart!
  • mimmi006

Tack snälla för komplimangerna om bilden! Snart åker nästan allt rött ut och det är dags att bara ha vitt och isiga pasteller... Jag är jättetrött på allt röda nu! '

Feffie- tyvärr blir det nog alltid så att man tröttnar och vill ha nytt/ annat. Jag försöker välja tidlösa material och inredning från början och tar gärna vitt, eftersom jag vet att jag inte tröttnar på det. Jag har fått många pikar genom åren och därför är det rätt skönt nu när det är en vit trend!
    Men det kommer att svänga igen och man kommer vilja ändra. Man får väl göra det bästa av situationen helt enkelt och "pimpa" det som går...

• mimmi006
    mimmamum skrev 2008-01-01 20:06:25 följande:
    Godkväll!Mimmi underbar bild! Fint med rött men som du säger isiga pasteller gäller nu! Till sommaren kan nog lite rött passa igen!Här röjs det för glatta livet! Garderoben är utstädat, två kassar till min syster, en till mamma och en till sopen! Skönt, väntar med spänning på nya fräscha kläder från HM!Angående leksaker, så har vi en stor plåttunna med lock från IKEA, max så mycket leksaker har vi inne, resten turas om i källaren, fast till jul fick A en "djävulsmaskin", dvs en plastig åkbil! Jag håller nästan tummarna för att den ska gå sönder snart, vill ha en sådan snygg polisbil som du har Mimmi!
    Haha... vi har en bobbycar också, plus en stor med tak. Jag har censurerat dem från bilderna bara . Jag skulle köpa en mellantunna på ikea förra gången, men den var slut. Vilken storlek har ni? Funkar det bra?
  • mimmi006
    Mori skrev 2008-01-01 21:53:59 följande:
    Du har nog rätt Ja, resten av bordet är rätt knaggligt så det kanske bara blir fint Värt att prova tror jag, för skivan som den är rätt ful. Konsig nyans tycker jag. Får fundera en stund. Tack för tipsen!
    Jag är inte säker, men man kanske kan ta bort fanéren och limma fast ny? Kan bli hur nsyggt som helst, men är säkert en del pill med!
  • mimmi006
    Mori skrev 2008-01-01 22:15:51 följande:
    Frågade min pappa om just det. Han svarade "Gör det du med ett snett flin" Tor det skulle funka på skivan, pallar för en del pill, men på foten fixar jag det inte, eftersom den är rund och snirklig. Annars är ju alternativet att såga ut en ny bordsskiva men det vette sjutton om det är värt att hålla på med...
    okej, jag trodde att det bara var bordskivan som var fanérad och resten var massivt! Tänkte att man såga ut en tunn, rund skiva i faner, målar och lackar...
  • mimmi006

God morgon! Jag har inte sovit många minuter i natt, så ha överseende med uselt humör och felskrivningar!

Sylt- skönt1 vår gran är så fin fortfarande, men allt det andra ska bort och det röda ska bytas ut.

Karamell- det låter bra! Det man får se ser jättefint ut!

mimmamum- just det, idag börjar det!? *förvirrad*

Jea- tack detsamma, nu ska jag kika i ditt galleri...

• mimmi006
    mimmamum skrev 2008-01-02 08:36:23 följande:
    Godmorgon Mimmi, varför har du inte sovit gumman? Såg ni att isabellasmith.dk har rea nu?
    ja, det borde vara därför jag inte har sovit! Hugo har hållt låda i natt, vill sova på mamma, helst över ansiktet. Lite jobbigt i längden *syrebrist*.

Jag har redan fyllt och tömt korgen ett par gånger, typiskt att danskarna är bäst på rea också!!! Nordhjem har också börjat...
Svar på tråden Vita hem del 6