Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

Vi tapetserar bara sovrummet på övervåningen. Halva väggen och den andra halvan blir panel a la special! Jag har ingen aning om det kommer att bli snyggt, en egen idé...

Det råkade bli ett felskär i slutet, så vi var tvungna att skarva mitt på. Jättefult!
    Men vi får fixa det med att sätta en knopplist över eller tapetsera om...

• mimmi006
    mimmamum skrev 2007-12-31 10:44:25 följande:
    Vi ska budgetrenovera vårt pyttebadrum. Det är idag aprikosa våtrumstapeter och ett hemskt badrumsskåp. Jag ska rolla allt vitt! Någon som målat med våtrumsfärg?Nu behöver jag tips på fint badrumsskåp från IKEA, helst med spegel då vi inte har plats för det någon annanstans! www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/rooms/b...
    Vill du ha ett från ikea just eller har ni köpt en kommod därifrån?
  • mimmi006
    Toola skrev 2008-01-01 02:59:27 följande:
    Men vad....jag trodde att jag var ensam vakenGott Nytt på er !  
    Ingen risk... jag har precis kommit hem och missat min dejt med Sylt och Juliah... Förlåt tjejer, jag råkade bli fritidspsykolog som vanligt...
  • mimmi006
    Busan skrev 2008-01-01 11:24:29 följande:
    God Fortsättning till er alla. Jag har hittat en jättefin klaffbyrå jag har letat ganska länge efter den stilen på ben och inte för många lådor, men inuti ser den ut så här. Kan tycka att den är lite tråkig skulle vilja ha lite mer gulligt inuti om ni förstår hur jag menar den kostar bara 200:-  Ska jag invänta en annan och hoppas på att det kommer. Jag har ingen direkt panik men det är det där med benen....
    Jag tycker att det var fint att den var enkel inuti, men om den inte är så du har tänkt dig så ska du vänta, tycker jag!
    KEL08 skrev 2008-01-01 11:30:28 följande:
    Tar en chansning och frågar er här: Kommer med bilder senare. Håller på att renovera sovrummet, lägger in furugolv som ska målas. Funderade först att ha väggen bakom sängen klädd med pärlspont, nu har tankar börjat snurra om jag skulle ha pärlspont i hela rummet.Nästan hela ena väggen tar murstocken upp och väggen mittemot har 2 fönster.Det jag är rädd för om det blir för "mycket" pärlspont...Va tror ni? Klart det är svårt utan bilder..
    Ska allt vara vitt? Ska du sätta brädorna själv? Hur ser det ut i andra rum/ vilken still vill du ha?
  • mimmi006
    KEL08 skrev 2008-01-01 11:50:46 följande:
    Är inte säker på vilken färg sponten ska få. Golvet blir i nån bruten vit. Har inte nån direkt stil i resten av huset då vi renoverar mest överallt. Det är sambon som sätter sponten. Vill väl att det ska va lite gammeldags stil över det hela..
    Det kanske räcker med bröstpanel? Det känns klassikst om du vill ha en gammaldags känsla...
  • mimmi006
    Kajsa M skrev 2008-01-01 11:07:16 följande:
    Nytt år och nya idéer!VAknade med en bestämd känsla av at jag måste satsa på något jag är intresserad av. Vill ge upp läraryrket och satsa på inredning. Vill börja plugga igen. Vågar man? Känner att livet rinner iväg och ska man hålla på med något som inte var ens förstahandsval resten av livet?
    Klart du vågar... do it!
  • mimmi006
    nublu skrev 2008-01-01 15:48:40 följande:
    Feffie: Jag bryr mig inte så mycket om hur det ser ut i barnens rum. De får ha sina grunkor, brokiga påslakan och omatchande leksaker. Huvudsaken är att de trivs och plockar undan med jämna mellanrum så att det går att dammsuga och moppa typ.Jag måste erkänna att jag ibland blir lite mörkrädd när jag läser om föräldrar som gömmer undan och säljer/ger bort saker som barnen kunde haft jätteroligt med bara för att de själva tycker att de är fula. Det känns lite...överdrivet och perfektionistiskt kanske, ungefär som om barnen och deras saker förstör hemmet på något vis. Känner mig inte riktigt bekväm med det tankesättet måste jag nog erkänna.
    Just nu är det helt översvämmat av leksaker här och vi försöker verkligen att inte handla mycket leksaker åt barnen... men det finns andra som mer än gärna gör det! Här är det alla möjliga grejer, stora, rosa sagoslott, dinosaurier och garage... det går helt enkelt inte att plocka undan allt, då skulle jag inte göra annat!

Ibland tar jag undan saker och gömmer dem ett tag och sen byter sakerna vartefter så att det ska bli roligt igen.

Kistor, korgar, backar under sängen är mina bästa vänner i barnrummet! Bara skyffla i på kvällen...
Svar på tråden Vita hem del 6