nublu skrev 2008-01-01 15:48:40 följande:
Feffie: Jag bryr mig inte så mycket om hur det ser ut i barnens rum. De får ha sina grunkor, brokiga påslakan och omatchande leksaker. Huvudsaken är att de trivs och plockar undan med jämna mellanrum så att det går att dammsuga och moppa typ.Jag måste erkänna att jag ibland blir lite mörkrädd när jag läser om föräldrar som gömmer undan och säljer/ger bort saker som barnen kunde haft jätteroligt med bara för att de själva tycker att de är fula. Det känns lite...överdrivet och perfektionistiskt kanske, ungefär som om barnen och deras saker förstör hemmet på något vis. Känner mig inte riktigt bekväm med det tankesättet måste jag nog erkänna.
Just nu är det helt översvämmat av leksaker här och vi försöker verkligen att inte handla mycket leksaker åt barnen... men det finns andra som mer än gärna gör det!

Här är det alla möjliga grejer, stora, rosa sagoslott, dinosaurier och garage... det går helt enkelt inte att plocka undan allt, då skulle jag inte göra annat!
Ibland tar jag undan saker och gömmer dem ett tag och sen byter sakerna vartefter så att det ska bli roligt igen.
Kistor, korgar, backar under sängen är mina bästa vänner i barnrummet! Bara skyffla i på kvällen...