• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Jenniesmamma

hej!

Har ni några bra tips på online butiker som man kan köpa ifrån? är inte ute efter nått speceillt,utan allt igentligen. Håller på och fixar här hemma som en tok nu,och är så dålig på internet sidor som man kan shoppa på,har tyvärr inte all tid i världen att springa runt i massa butiker,inte välrldens lättaste med två små barn.

Sen undrar jag,ni som har små barn,under fem,om ni har vita sover,hur håller ni dom rena?

Mvh Jeanette

Älskad och saknad av så många! RIP älskade lillebror!
  • lasseliten

Nu hänger jag inte med igen!

Massor med fint har ni visat iaf

Mimmi - ljusstaken är underbart fiiiin! Sån vill jag också ha ju *surprise*

Knyttis - skönt att höra att det är ok med er, hoppas att din födelsedag varit ok under omständigheterna. Jättefin lykta du visar! Och kransen..mmmm

Himmelbit - ditt skåp är såååå fint! Var har du hittat det? Säger du blocket för en hundring så skriker jag

miahariah - jättefin shopping. En sån växt skulle passa här hemma med...en som inte behöver vatten

Kajsa - var är du?

• Zvea

hej!

Vill ha en rostfrilook på mitt kylskåp! Var köper jag någon typ av film som man kan klistra på?

• FruPuffen

Hej på er! Här visas underbara och inspirerande bilder som vanligt! Jag är hemma igen från Spanien! Har fått ny energi både maken och jag (trots sjuka barn på resan) och har massor av projekt på g. Nu ska vi måla matrummet vitt och sätta upp vit råspont. Stort matbord ska byggas ev om allt går i lås. Har börjat julpynta idag med granris, har bilder i bloggen...

Jenniesmamma skrev 2007-12-04 22:47:04 följande:
    hej!Har ni några bra tips på online butiker som man kan köpa ifrån? är inte ute efter nått speceillt,utan allt igentligen. Håller på och fixar här hemma som en tok nu,och är så dålig på internet sidor som man kan shoppa på,har tyvärr inte all tid i världen att springa runt i massa butiker,inte välrldens lättaste med två små barn.Sen undrar jag,ni som har små barn,under fem,om ni har vita sover,hur håller ni dom rena?Mvh Jeanette
    Jag har rätt många länkar till nätshoppingsidor i min blogg, iallafall om man gillar lantlig stil. Skrolla ner och spana i högerspalent: www.etthusivitt.blogpsot.com
  • Jenniesmamma

Jag älskar lantlig stil,så ska genast kika in
    Tack så mycket!

• FruPuffen

Jennies mamma: Ang. vita soffor, så tycker jag det är det bästa alternativet faktiskt om man har småbarn ! Förutsatt att överdraget går att tvätta i maskin, förstås. Blir det fläckar är det bara att köra med klorin, det går ju inte med någon annan färg. Ibland brukar jag ha en vit pläd över soffan för att skydda den om jag vill spara lite på tvättandet. 

• Jenniesmamma

ja,men vad bra,ska jag genast beställa mina nya soffklädslar då,är ju en ektorp soffa,så att klädslarna är ju tvättbara

Svar på tråden Vita hem del 6