• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Jenniesmamma

Tack så mycket för tipset om din blogg,nu har jag lite shopping sidor att plöja igenom
    Ha en fortsatt trevlig kväll!

Älskad och saknad av så många! RIP älskade lillebror!
  • juliah

Godmorgon!

Lillafruluva men uschdå, hoppas hon blir bra snart igen!

På mitt schema står så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen...igen. Fick samtal från Helena skarp och de kommer om en vecka, istället för om två. Så med andra ord, jag har återigen mycket att stå i! Jag ska försöka få tag i någon som kan komma och städa, eller iallafall putsa fönster, jag fixar det inte just nu med barnen. Jag måste försöka hinna färdigt med tvättstugan (sy upp gardiner, måla hyllor, pynta, städa), fixa en gran, pynta det sista osv.

• mimmi006
    lillafruluva skrev 2007-12-05 06:58:24 följande:
    God morgon!Finns det nattlig magsjuka?? Isåfall har min yngsta fått det! Hade varit lättare om det var på dagen!Vad står på allas scheman idag? Här ska röjas!
    Känns alltid som barn mest är sjuka på natten! Här är det hostigt, men det går ju iallafall att ta medicin mot. Min tur att VABBA idag, så vi ska ta det luuugnt. Jag ska försöka att leka mycket,,,
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-12-05 07:09:17 följande:
    Godmorgon!Lillafruluva men uschdå, hoppas hon blir bra snart igen!På mitt schema står så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen...igen. Fick samtal från Helena skarp och de kommer om en vecka, istället för om två. Så med andra ord, jag har återigen mycket att stå i! Jag ska försöka få tag i någon som kan komma och städa, eller iallafall putsa fönster, jag fixar det inte just nu med barnen. Jag måste försöka hinna färdigt med tvättstugan (sy upp gardiner, måla hyllor, pynta, städa), fixa en gran, pynta det sista osv.
    Skriv upp vad du ska göra så kan du bocka av sen, det känns som man har lite kontroll över situationen då!
    Hade jag inte haft min sjuka lilla hade jag hjälpt dig med fönstren
  • alabaster

Godmorgon, som vanligt hinner jag inte läsa ifatt

juliah, nu har jag nog missat något, vad ska helena skarp göra hos er?

• lillafruluva
    mimmi006 skrev 2007-12-05 07:09:52 följande:
    Känns alltid som barn mest är sjuka på natten! Här är det hostigt, men det går ju iallafall att ta medicin mot. Min tur att VABBA idag, så vi ska ta det luuugnt. Jag ska försöka att leka mycket,,,
    Skönt!
    Ja, min lilla hade spytt i sängen igen och hon blev inte ledsen eller så utan låg kvar där i allt så när vi kom in blev det dusch och tvätt! Fundersam
  • mimmi006
    juliah skrev 2007-12-05 07:09:17 följande:
    Godmorgon!Lillafruluva men uschdå, hoppas hon blir bra snart igen!På mitt schema står så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen...igen. Fick samtal från Helena skarp och de kommer om en vecka, istället för om två. Så med andra ord, jag har återigen mycket att stå i! Jag ska försöka få tag i någon som kan komma och städa, eller iallafall putsa fönster, jag fixar det inte just nu med barnen. Jag måste försöka hinna färdigt med tvättstugan (sy upp gardiner, måla hyllor, pynta, städa), fixa en gran, pynta det sista osv.
    Oj, vilken stress! Förvånad Vet inte om jag skulle fixa det, jag skulle lätt ta in någon om jag kunde. Men vad roligt det blir sen, för oss också! Jag längtar till söndag och aftonbladet Skrattande
  • juliah

Jag behöver lite hjälp,

Efterlyser en fin lite större lykta att ha på trappen utanför huset, tips någong?

• mimmi006
    lillafruluva skrev 2007-12-05 07:14:19 följande:
    Skönt!Ja, min lilla hade spytt i sängen igen och hon blev inte ledsen eller så utan låg kvar där i allt så när vi kom in blev det dusch och tvätt!
    Nämen, lilla gumman... att hon inte skrek! Kyss
Svar på tråden Vita hem del 6