• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Lisa, absolut vill vi se!

Var såg du lyktan? Just nu måste jag antingen shoppa via nätet eller på hemmaplan, har inte en chans att komma iväg.

mimma, men åååå vilken hemsk säljare. Vet inte riktigt vad man kan göra dessvärre...
    Ja det blir julreportage.

Mitt uppe i min stressyra så känner jag ändå att ja vad 17 ska jag göra, jag kan ju inte överpynta och fixa ihjäl mig, vi har det så som vi har det helt enkelt...

• lillafruluva
    lillafruluva skrev 2007-12-05 07:43:32 följande:
    Mimmamum- Vad tråkigt!! Gå in under dina omdömen, man ska kunna få bort dem i vissa fall!
    ni ska tydligen vara överens för att det ska kunna tas bort, usch vad tråkigt!!
  • Karamellfabriken

Godmorgon alla!
    Jösses vad mörkt det är. Känns som mitt i natten.

Vad tråkigt mimmamum med Traderaomdömet. Riktigt trist men jag tror faktiskt inte att ETT dåligt omdöme har någon betydelse, särskilt inte då det är du som varit köparen.
    Har du lämnat något omdöme till henne?

All you need is love
  • LCroft

juliah: Hoppas du hittar en sån som du letar efter

lillafruluva: Hur gammal är hon? Många gånger känner de inte själva om de är små att magen kanske inte är frisk än utan äter som vanligt. Sen går det här Rota-virus och det är ett segt och hemskt magsjukevirus som håller på i flera dagar.

Nåt som jag blivit rekommenderad av barnläkare är att ge lite Cola och chips åt barnen när de har magsjuka, bara små, små mängder i taget. Men de behöver både de salta och det söta. Vanliga skorpor utan socker är nåt som man sen så småningom kan börja försiktigt ge, ev doppade i lite te. Mjölkprodukter ska man inte alls ge innan magen är sig själv igen. Vet inte om det finns i Sverige men Actimel youghurt dryck är annars jättebra att själv ta för att försöka klara sig, det har vi druckit så fort magsjukor börjar gå runtomkring oss och vi har, peppar, peppar ta i trä.... klarat oss fast alla andra på barnens skolor varit sjuka.

mimma: Så trist! Inte ditt fel att hon hade beskrivit varan fel! Tyvärr så har jag ju ingen aning om vad man kan göra men det finns väl många andra här som handlar och säljer på Tradera som säkert kan hjälpa dig.

• alabaster

juliah - åååå grattis!!! Jag har länge tyckt att ditt hem borde vara med i någon inredningstidning

• lillafruluva

LCroft - Hon är snart 11 månader. Ja, vi får se hur det blir, det går väl över till sist..

Juliah-de vill ju ha Ditt hem och då ska du ju ha det som du brukar, annars skulle de väl frågat någon annan

• Lisa1981

Här kommer då lite bilder. Bjuder först på en bilj på julkortet som jag har beställt nu på morgonen.

Hjärtan som jag hr sytt för att pynta lite här hemma. Det va så roligt när jag väl hade fått till en bra form.

Sedan bilder på skåpet

Lägg märke till den fina sladden bakom. Sambon är elektriker så det ska fixas ett uttag bakom skåpet, men det är väl som bagarn och hans bröd

Juliah, jag tror att det kan vara från miljögården lyktan är. Jag såg den här hemma i den lokala butiken och jag bor en bra bit ifrån dig. Den va lite slitet träig och med fin stängning. Väldigt enkel.  Vad var det för färg du va ute efter. Jag ar en i grått i mitt badrum från samma serie tror jag. Det är ialla fall samma stängning.
    Bild kan du få om du vill

• LCroft

lillafruluva: Hmm... hon är så liten. Då var det värre, ingen välling, ingen mjölk. Kokt potatis och morötter som du mosar i kokvattnet, osötade kex. Måste fundera en liten stund, vad mera kan man ge dem.

• Lisa1981

Kan du inte ge henne riktig saft, alltså med äkta socker i. Det brukar de ycka är gott. Nyponsoppa?? glass??

Svar på tråden Vita hem del 6