• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmi006
    juliah skrev 2007-12-05 07:15:41 följande:
    Jag behöver lite hjälp, Efterlyser en fin lite större lykta att ha på trappen utanför huset, tips någong?
    Oj, det finns så många....
    Jag tycker att de stora med svarta kryss på är fina. Det skulle passa med något som ser lantligt, enkelt och gammaldags ut hos er... fanns det inte en fin på framsidan av förra Lantliv? Ellos har en del fina, men jag tror att de är små. Ska fundera och göra frukost, kommer nog på
  • juliah

Ja jag ska skriva lista snart. Nu blir det ju lite annorlunda, ingen styling utan vårt hem rätt och slätt. Ganska skönt egentligen.

Alabaster, det blir ett inredningsreportage för antingen Lantliv eller Allt i hemmet...om de nu tycker att det blir bra förstås.

Angående Aftonbladet, jag har ju själv inte fått se bilderna så jag är så grymt nervös, det skulle bli 3 sidor, känns lite pluttigt och jag hoppas för guds skull att de tar bilder som är "jag", annars kommer det att kännas helskumt.

• juliah

mimmi, haha...jag har samma lykta i åtanke (surprise surprise). Måste bara kolla upp var jag kan köpa den.

• LCroft

Godmorgon!

lillafruluva: Tyvärr brukar magsjuka oftast starta på natten, hoppas lilla stackaren kryar på sig snabbt!

mimmi: Ni får också ta och krya på er där hemma!

juliah: Det blev snabba ryck, hade också letat efter nån som kommer och städar. Lyktor, jag bor mindre än 1 km från en blomsteraffär som även har inredningssaker och jämt har de massa fina lyktor och stora såna med, men det hjälper ju förståss inte dig nu tyvärr!

• juliah

Lcroft, tack sötis, jag har hittat stället jag söker. Idag åker jag till "Granngården" och spanar på lyktor.

• juliah

lillafruluva, det fanns svarta fin apå ösmo plantshop, men samma ska finnas på granngården för halva priset. Får se om jag hittar dit idag.

• lillafruluva
    juliah skrev 2007-12-05 07:29:26 följande:
    lillafruluva, det fanns svarta fin apå ösmo plantshop, men samma ska finnas på granngården för halva priset. Får se om jag hittar dit idag.
    Ah, hoppas du gör det då så har du en sak mindre att bekymra dig om!

LCroft- Hon har gjort samma sak två nätter i rad, men på dagen äter hon och är som vanligt!?
  • mimmamum

Godmorgon!

Mimmi, åh så fint! Förstår att du är nöjd! Vilken perfekt julklapp till dig själv!

juliah, ojoj, kommer de redan!? Blir det julreportage alltså?! Du får ta hjälp av alla du känner, sådana här chanser kommer nog inte så ofta!

Jag blir så ledsen när jag kollade min mail, har fått mitt första negativa omdöme på Tradera. Jag köpte för en tid sedan ett Kalikå mjukdjur på Tradera, det visade sig när jag fick hem nallen vilken köparen beskrev i toppskick, att det var ett stooort hål på den! Jag mailade tillbaka och bad om att få tillbaka en del av pengarna då beskrivningen varit helt felaktig. Hon svarar då att jag borde vara nöjd som fick den så billigt - men det hör inte till saken tycker jag! Hon har skrivit i omdömet att vi kunde löst det på ett smidigt sätt och att jag är en omöjlig köpare. Men hon ville ju inte lösa det! Vad kan man göra?

• Lisa1981

God morgon
    Vilka fina bilder ni har visat. Fint skåp med fint hjärta. Fin ljusstake mm.

Juliah. Jag såg en jättefin lykta som va lite knubbigare i formen. Vet dock inte vad den kom ifrån men den va vit i trä och "stål". Alltså helvit och så hade den en hake som man stängde den med. Men va du ute efter en svart????

Jag har äntligen målat färdigt skåpet till sovrummet och fått det på plats. Kan sätta in en bild om det är någon som är intresserad av att se??

Magsjuka, usch och fy, skickar kramar till de som går igenom det. Har en viss erfarenhet efter 2 magsjukor på 1 månad.

Svar på tråden Vita hem del 6