• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lisa1981

Ang. julkortet så ser ni att även jag har varit en härmapa hoppas detta är OK jag vet inte vem det va som kom på idén men bra är den..

• LCroft

Lisa: Underbara bilder! Söt liten tomte Jättefin form du fick på hjärtanen. Har du bundit kransen själv? Vill också ha ett fint skåp

• juliah

Åå, underbara bilder Lisa! Har du gjort kransen själv?

Nej men du, jag ska försöka hitta en lykta här i vår lilla stad idag, i värsta fall får det bli ett par marschaller typ.

• juliah

lillafruluva, ja så är det ju! Ska ha det i åtanke när jag blir som allra mest stressad.

• Lisa1981
    LCroft skrev 2007-12-05 08:09:11 följande:
    Lisa: Underbara bilder! Söt liten tomte Jättefin form du fick på hjärtanen. Har du bundit kransen själv? Vill också ha ett fint skåp
    Melvin tackar för komplimangen
    Jag har bundit kransarna här hemma själv men jag har ju gått en treårig utb till florist så jag har ju fuskat...!!
    juliah skrev 2007-12-05 08:09:38 följande:
    Åå, underbara bilder Lisa! Har du gjort kransen själv?Nej men du, jag ska försöka hitta en lykta här i vår lilla stad idag, i värsta fall får det bli ett par marschaller typ.
    Man tackar man tackar.
  • juliah

Lisa, *pustar ut*Skrattande Tur att du "fuskat", haha, du skulle se mina kransar, men jag är ju nybörjare...
    Din krans är superdupersnygg och proffsig!

• lasseliten

God morgon!

Mimma - fy vad tråkigt. Hoppas att det inte påverkar din tradera-shopping negativt. Man vill ju göra fynd, men som matchar beskrivningen.

juliah - åh, kommer de redan?! Tycker att du verkar ha en bra inställning. Ta det lugnt, ert hem är underbart. Fixa någon annan som städar, och du pyntar och fixar det sista. Gör en plan innan du sätter igång....men det har du säkert redan

Lillafruluva - usch, stackars liten. Hoppas att hon kryar på sig snabbt!

Frupuffen - välkommen hem till kalla Sverige!

• LCroft

Lisa: Skönt att höra att du är ett proffs Då behöver man inte ha sån ångest för sina egna!

juliah: Eldkorgen? Var den till julklapp åt maken? Annars hade den varit så fin att ha på utomhus....

• Lisa1981

Nej, jag vill verkligen inte framkalla ångest nu såhär i juletid

• LCroft

Lisa: Eller få en enorm hög med beställningsjobb över dig

Svar på tråden Vita hem del 6