• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmi006
    juliah skrev 2007-12-05 08:34:13 följande:
    lasse, har helt missat, grattis! Den tar jag med i samma veva som smegen mimmi, japp, granngården blir det idag, trappkorgen jag beställt har också kommit in, kan vara fin att ha på trappen...
    Jag måste erkänna att jag aldrig har varit på granngården, det ligger lite off här och jag glömmer bort det! Desto mer spännande att ta en tur dit med andra ord!
  • juliah

Behöver lite tips, jag tänker om man gör en lite enkel "dukning",typ lite julfika bara inför fotograferingen. Vad ska jag baka, ha framme, alla tips tas tacksamt emot!

• nublu

Godmorgon allihop!

Lisa: Fina bilder!

Juliah: Sitt lugnt i båten, damm syns inte på bilderna. Se till att piffa snyggt istället, det är ju det som syns på bilderna. Läste det i en inredningsbok av Lage Stone så det är tips från ett proffs.

Mimma: Trist med koko säljare. Kan trösta dig med at många brukar kolla även den som gett ett negativt omdöme just för att värdera hur mycket "värt" det negativa är. Hoppas att du fattar min virriga förklaring.

Fru Luva: Hoppas att lillan kryar på sig!

Själv är jag hemma med halvsjuk Gustav. Vi ska ta en tur till Posten (surprise!) och en sväng till ICA och hämta nya gardiner och gardinstänger till köket. Med lite tur kanske jag kan få upp dem tills maken kommer hem också. Och i eftermiddag ska vi försöka baka lite också; lussekatter och bullar.

• juliah

nublu, tackar!

Hoppas ni får en mysig dag, låter som att du ska hinna med mycket i vanlig ordning!

mimmi, nej jag har inte heller varit där, ligger "off" här också.

• mimmi006
    juliah skrev 2007-12-05 08:37:18 följande:
    Behöver lite tips, jag tänker om man gör en lite enkel "dukning",typ lite julfika bara inför fotograferingen. Vad ska jag baka, ha framme, alla tips tas tacksamt emot!
    Det beror lite på... vilket porslin blir det? Greengate?
  • Camilla R
    mimmi006 skrev 2007-12-04 20:08:43 följande:
    Förlåt, men jag orkar inte ! Skyller på att det är för mörkt, blir bättre bild imorgon.... Jag köpte den för fyra levande ljus!
    Det gjorde du rätt i, att köpa den menar jag. Den är ju så fin -väntar på att få sen bild idag
  • mimmi006
    Camilla R skrev 2007-12-05 08:42:07 följande:
    Det gjorde du rätt i, att köpa den menar jag. Den är ju så fin -väntar på att få sen bild idag
    Ja, det var lika bra! Är man kär så är man, skulle inte bli detsamma med en annan Oskyldig! Kan ta en bild nu, tror jag...
  • juliah

mimmi, det är ju DET som är dilemmat, får prata med Skarp om det, jag har ju inget fint porslin ännu...det får bli ett hopplock. Jag har serien Arv från Ikea men den är vardag. Har en arabia servis från mormor men den är med blå blommor. Känns inte hundra alls.

Sen har jag lite skålar med blommig kant från Cote table som är fina men har ju för få...

Summa sumarum, måste börja samla på mig porslin men det hinne rjag ju inte göra tills på onsdag.

• lillafruluva
    LCroft skrev 2007-12-05 08:06:55 följande:
    lillafruluva: Hmm... hon är så liten. Då var det värre, ingen välling, ingen mjölk. Kokt potatis och morötter som du mosar i kokvattnet, osötade kex. Måste fundera en liten stund, vad mera kan man ge dem.
    Tack för tipsen!
  • malins79

god morgon, nu är det nog min tur för magsjuka, har jätteont i magen och har varit på toa några gånger....inget kul.

Jag är värsta härmisen könner jag. Jag beställde en blomljusslinga från Bluebox nu på morgonen eftersom mitt Visakort låg jämte datorn efter gårdagens shopping på Blå Elefant.
    Nu får jag nog lägga ner kortet i plånboken och lägga den nere i hallen så blir det lite jobbigare att nätshoppa.

Juliah, säger som dom andra ert hem är ju redan superfint och försök få lite hjälp med städning alt barnpassning. 

Svar på tråden Vita hem del 6