• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • malins79
    Alina skrev 2007-12-05 09:31:53 följande:
    Hej, får man vara med här(frågar ödmjukt). Tycker att den vita stilen är HELT underbar, tyvärr har jag en man som ÄLSKAR svart högblankt!! Så här går det hett till ibland. Dessutom är han väldigt engagerad i hemmet och jag kan inte flytta en blomkruka utan att han ser det, på gott och ont.Har bara gamla bilder i mitt galleri men ska uppdatera så snart jag kan.
    Vilket fint hus ni bygger.
  • Camilla R
    Lisa1981 skrev 2007-12-05 08:05:34 följande:
    Här kommer då lite bilder. Bjuder först på en bilj på julkortet som jag har beställt nu på morgonen.
    Vilken söt tomtenissa
  • juliah

Här kommer bild på den enorma kransen som jag inte riktigt vet var den ska få vara...
  • malins79
    juliah skrev 2007-12-05 09:38:22 följande:
    Här kommer bild på den enorma kransen som jag inte riktigt vet var den ska få vara...
    Fin, kan den inte hänga på dörren, kanske till gästhuset?
  • juliah

lalins, tack, jo det var en bra idé, får prova det!

• Anke
    mimmamum skrev 2007-12-05 07:36:20 följande:
    Godmorgon!Mimmi, åh så fint! Förstår att du är nöjd! Vilken perfekt julklapp till dig själv!juliah, ojoj, kommer de redan!? Blir det julreportage alltså?! Du får ta hjälp av alla du känner, sådana här chanser kommer nog inte så ofta!Jag blir så ledsen när jag kollade min mail, har fått mitt första negativa omdöme på Tradera. Jag köpte för en tid sedan ett Kalikå mjukdjur på Tradera, det visade sig när jag fick hem nallen vilken köparen beskrev i toppskick, att det var ett stooort hål på den! Jag mailade tillbaka och bad om att få tillbaka en del av pengarna då beskrivningen varit helt felaktig. Hon svarar då att jag borde vara nöjd som fick den så billigt - men det hör inte till saken tycker jag! Hon har skrivit i omdömet att vi kunde löst det på ett smidigt sätt och att jag är en omöjlig köpare. Men hon ville ju inte lösa det! Vad kan man göra?
    hej, jag är en sån där "smygare-wannabe" som itne skriver så mycket i tråden. såg ditt inlägg mimmamum om det negativa tradera-omdömet och försökte skriva i din gästbok, men kom inte in =)

jag har också fått ett negativt omdöme, som är helt felaktigt bara som hämnd! jag gav ett negativt omdöme för att det tog två månader med leveransen. då skrev han negativt på mig och skrev att "det bara var strul och tjafs med den där affären". trots att jag gjorde överföringen samma dag jag vann auktionen. men jag skrev kommentar till hans kommentar och så låter jag det vara, för jag vet att jag har rätt. tänker inte ta bort det negativa på honom för han gjorde faktiskt fel.
    .?:*¨¨*:?.Nygift , 29 september 2007.?:*¨¨*:?.
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-12-05 09:38:22 följande:
    Den är jättefin!! Kolla upp lantlivstidningen jag tipsade dig om..annars är ju dörren en bra idé med!
Svar på tråden Vita hem del 6