• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Malwa

Hej på er alla! har läst nästan varje dag men inte skrivit ngt på länge nu, mycket fint ni visat i tråden!
    Har ju som sagt var flyttat in i det nya huset och att inreda , städa och pynta tar på krafterna + att jag har mina 2 troll att hålla reda på, men sakta men säkert börjar
     kaoset nu bli till ngt som mer liknar en "vanlig" röra! och så fort sambon tar hem kameran från jobbet ska ni få se lite bilder tänkte jag. Under tiden bara njuter jag och inspireras av er alla!

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • M HOW

Va fina kransar ni visar!!

Juliah kul med ett till repotage, men kommer det visas nästa jul då om det ska vara julfixat? Lycka till iaf

Föresten vart har mildamaränger tagit vägen? Har inte sett henne här på ett tag?!

• Bejbi78

*vinkar lite försynt*

Här har ni en till som numera kan sälla sig till skaran av kvinnor (och för all del män) som nästan alltid går omkring med en burk vit målarfärg i högsta hugg
    Har alldeles nyligen förälskat mig i det vackra vita, och jag tror minsann att det var när jag av någon anledning hittade Jordgubbar med mjölks blogg och blev störtkär i de vackra änglapållarna och hjärtegrynen. Hoppas snart kunna ha dem båda i min ägo Har tidigare mest ägnat mig åt att pyssla med kortmakeri och scrapbooking, så nu ser jag fram emot att få vara lite kreativ i hemmet också

Ha en härlig dag, alla.
    /Jessica

• numberone
    Lisa1981 skrev 2007-12-05 10:53:45 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20071379www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40089000Vad tycker ni om detta??? Ska i såfall spraymåla detta vitt. Åsikter.Om ja hade fått önska hade jag velat ha utan klädd sits och istället köpt dynor till stolarna. Åhhh jag vill ha nytt innan jul......hjälp
    Stolarna har vi hemma, de blir säkert kanon att måla vita!!
  • lillafruluva
    Lisa1981 skrev 2007-12-05 10:53:45 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20071379www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40089000Vad tycker ni om detta??? Ska i såfall spraymåla detta vitt. Åsikter.Om ja hade fått önska hade jag velat ha utan klädd sits och istället köpt dynor till stolarna. Åhhh jag vill ha nytt innan jul......hjälp
    jag tycker de är fina, satt och letade slagbord själv igår!
  • LinaoMatilda

hej på er!

Julia och Kajsa: Så fina kransar.

Mimmamum: Fy vad tråkigt med neg. omdöme. Men vem som helst kan ju råka ut för bittra människor och ett negativt omdöme kan vem som helst få.

Krya på er till er som är sjuka.

Knyttis: så fin julgransmatta!

Lillafruluva: Vad mysigt med granen, väldigt stämningfullt.

Julia: Bra med anteckningar på vad som ska göras. Ha inte för mycket på listan bara och glöm inte att andas ut också.

Så har jag glömt resten

Svar på tråden Vita hem del 6