• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-12-05 08:40:35 följande:
    nublu, tackar!Hoppas ni får en mysig dag, låter som att du ska hinna med mycket i vanlig ordning!mimmi, nej jag har inte heller varit där, ligger "off" här också.
    Det kan ju vara fint med blandat porslin med, man kan ha annat som är enheltligt som duk, servettter osv! Kolla gamla tidningar, finns alltid vackra dukningar där!
  • lasseliten

Mimmi - bilder tack

Juliah - Har du ingen du kan låna av? Hur är det förresten med Emmasa? Har tänkt på henne.

Här hemma har sonen på något sätt lyckats sno åt sig en blå tuschpenna. Kuppen skedde igår kväll....och den är borta....det säger sonen när jag frågor honom också...bota, säger han och viftar med sina blåfärgade händer....Har letat överallt, sååå nervös för att han ska hitta den igen och typ måla väggarna, soffan, ja, rubbet blått!

• nublu

Juliah: Kan du inte ringa till Årstiden och fråga snällt om du får låna porslin av henne? Anna-Karin som har Årstiden bor ju i Södertälje så det är ju inte så långt för dig att åka och hämta. Det är ju gratis reklam för henne också om du låtsas att du köpt det hos henne.

Baka...Lussekatter och cupcakes kanske? Med någon "julig" dekor kanske silverströssel?

Glappet mellan vad jag vill hinna och vad jag faktiskt hinner är rätt stort tyvärr men man måste ju ha ambitioner!

• Lisa1981
    mimmi006 skrev 2007-12-05 08:23:05 följande:
    Lisa- vilka fina bilder! Älskar kransen, vilken sorts gran använder ett proffs?mimmamum- det där var taskigt! Hon blev antagligen sur för att du fick den billigt... har du lämnat omdöme redan?julia- granngården alltså! det var nåt annat jag ville ha därifrån... just det! Markslöjds granslinga , får väl ta en tur dit på fredag!
    Tack, jag använder helt vanlig ärligt stulen gran från skogen här intill
    mimmi006 skrev 2007-12-05 08:26:07 följande:
    Såg du Rappne igår? Brukar han inte göra den kransen varje år? Pampig är den iallafall!
    Jag missade detta, men jag kan tänka mig att det va en stor krans med olika material??
    lasseliten skrev 2007-12-05 08:31:53 följande:
    Lisa - superfin krans!!
    Tack
    nublu skrev 2007-12-05 08:38:11 följande:
    Godmorgon allihop!Lisa: Fina bilder!Juliah: Sitt lugnt i båten, damm syns inte på bilderna. Se till att piffa snyggt istället, det är ju det som syns på bilderna. Läste det i en inredningsbok av Lage Stone så det är tips från ett proffs. Mimma: Trist med koko säljare. Kan trösta dig med at många brukar kolla även den som gett ett negativt omdöme just för att värdera hur mycket "värt" det negativa är. Hoppas att du fattar min virriga förklaring. Fru Luva: Hoppas att lillan kryar på sig!Själv är jag hemma med halvsjuk Gustav. Vi ska ta en tur till Posten (surprise!) och en sväng till ICA och hämta nya gardiner och gardinstänger till köket. Med lite tur kanske jag kan få upp dem tills maken kommer hem också. Och i eftermiddag ska vi försöka baka lite också; lussekatter och bullar.
    Tack

Jag hade tänkt att sätta upp grangirlanger här hemma i valvöppningar. När tror ni man kan sätta in det så att man inte har fullt med barr på golvet och inget på girlangen???  Jga vill ju att de ska vara fina till jul.

Ang. matbord så är vi på jakt efter ett bord och stolar i vitt. Någon som har nåt tips i hyfst prisläge och som man helst kan få tag i innan jul??
    Jag kollade lite på möbelgrossens hemsida och fann detta

http://www.mobelgrossen.se/  det helvita med stolarna utan kryss.

är det någon som har sett det i verkligheten?? det ser jätteblankt ut, åsikter.
  • knyttis

Godmorgon!

Natten har varit lugnare och de känns som vi kommit igenom det värsta. Skönt!
    Tack för födelsedagshälsningar FruPuffen och BoKmamma! De blev inget firande igår alls egentligen försökte bara ta oss igenom dagen, lite presenter fick jag dock. Glad! Hoppas kunna fira med lite mysigt fika i helgen istället!

• Lisa1981

Juliah, kan du inte göra en sån saffranskaka, rund vanlig sockerkaka och ta och ströa på florsocker i nåt fint mönster på.  Praliner är ju fint att ha på bordet.

• caffe latte

Juliah: jag såg i ett reportage (kommer inte ihåg var) att de hade dukat upp med maränger (små färdigköpta maränger). På varje maräng hade de satt fast en silverpärla, så snyggt, enkelt och "vintrigt".

• caffe latte

silverpärla = silverkula (ätbar). Jag feberyrar lite...

• knyttis

Mimma - De klurigt med Tradera, hemskt att du fått neg omd. Samma sak har hänt mig. Jag tog en bild på hålet i en pop tröja och majlade säljaren, vi kom överens om att jag betalade halva priset. De kändes ju mer ok då. En annan gång köpte jag 2st pop vintervantar till sonen, då hade säljaren uppget en storlek mindre. Då betalade säljaren tillbaka hela summan inkl min frakt + returportot, de tycker jag var riktigt gjort. Man får nog vara beredd på ett och annat trassel tyvärr. Säljer man på tradera får man ju acceptera om de går för utropspriset alltså... Jag blir så less när de drabbar riktigt folk.
    Hoppas du hittar en lösning på de hela!

LillaFruluva - Hoppas att hon kryar på sig snabbt!

nublu - Hoppas Gustav kryar på sig med snabbt! Verkligen gedigen "to do" lista håller tummarna!

mimmi - hoppas du får en lugn dag!

Juliah - Låna porslin från din favort affär de går säkert bra!

Svar på tråden Vita hem del 6