• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lasseliten

Tack Juliah!

Idag var vi ute på skogspromenad...eller i jungeln som ett av barnen sa Hittade iaf fin mossa och nått som ser ut som grangirlanger, fast det växte på marken?! Undar vad det är för nått jag hittat? Fint var det iaf Ska se om skaparhjärnan kan skakas igång så här på kvällskvisten...

• mimmi006
    lasseliten skrev 2007-12-05 16:39:42 följande:
    Tack Juliah! Idag var vi ute på skogspromenad...eller i jungeln som ett av barnen sa Hittade iaf fin mossa och nått som ser ut som grangirlanger, fast det växte på marken?! Undar vad det är för nått jag hittat? Fint var det iaf Ska se om skaparhjärnan kan skakas igång så här på kvällskvisten...
    Det är nog lummer... ligger som långa revor längs marken och har utlöpare som rötter?
  • ElenaPauline

Hej hopp, brukar besöka denna tråd lite då och då. Ni har alla så otroligt fina hem och det är superkul och inspirerande att läsa era bloggar.

Jag och sambon har fastnat för ett hus...
    Men man blir lite "blind" efter ett tag när man kollat på ett hus väldigt många ggr.

Så jag tänkte att denna tråd skulle vara perfekt att rådfråga, vad tycker ni om detta hus?

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/5011

• juliah

lasse, du har börjat jobba igen?

Elena, jag är av åsikten att allt går att fixa så att man får det som man vill, tid, pengar och tålamod krävs. Det är nog en hel del att göra på huset men jag tror absolut att det kan bli bra!

• ElenaPauline

Juliah: Jepp, det är en HEL del att fixa. Den värsta kräkvarningen återfinnes i badrummet uppe...

Vi har lite ångest över att det är så STOOORT, vi är ju bara två personer,,, än så länge. Förhoppningsvis blir vi fler ngn gång i framtiden.

• lasseliten

Juliah - nope, är lyxhustru för tillfället! Eller nja, sa upp mig från mitt tidigare jobb för att kunna flytta hit...funderar på vad jag vill hitta på. Kanske blir det samhällsplanering eller så blir det något annat..har fått nys om att en jättemysig butik i stan ska säljas...de har massor med fint, bruka, keramik, smycken, träleksaker till barn...massa fint helt enkelt! Vet bara inte om jag fixat en butik med småbarn och en man som jobbar borta stora delar av veckan... Har iaf sagt till om att jag är intresserad!

Oj, så långt det blev! jaha, nu vet ni lite om hur jag går och funderar om dagarna

• JeaJea
    juliah skrev 2007-12-05 15:48:57 följande:
    Kajsa, jag röstar på nummer två (har dock inte sett dem på riktigt)jea, så härligt att se dig här, har du hittat ngt bra tvättmedel nu som funkar?På söndag kommer Aftonbladet.lasse, sååå underbart. Tyget och stolen, och brickbordet, ja allt var så fint!
    jag får återgå till bebistvättmedel utan doft.

kajsa: jag tycker det var så svårt, kan inte riktigt rösta. Tror att du är osäker för att ingen är helrätt, man VET när det är rätt...

Nublu ja den var det, jag tycker du ska behålla den, nu minns jag inte riktigt hur den nya såg ut bara att den gamla var finare, inte så prålig.

ElinaPaulina: väggar och dörrar kan man fixa med färg, läge och planläggning kan vara svårare. Gillar ni stommen och det är rätt pris för er så är inte yta något problem. Vi har stort hus och innan barnen kom hade vi väl 150 m2 var, det är inga problem att hitta på vad man ska göra med rummen. Hobbyrum, gästrum, matsal, bibliotek...
  • LCroft

Missade mig idag när jag band grankransen, nu kliar det så jag håller på att bli tokig på händerna, fast jag gnuggat och tvättat som besatt. Nåja, det går väl om så småningom.

Hittade du juliah nån lykta?

Svar på tråden Vita hem del 6