• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • JeaJea

spännande lasse! butikstider och barn är sådär, speciellt jobbigt är det om de blir sjuka. Fast den kanske är så inarbetad att du kan ha råd med personal, eller så har du hjälp av snälla släktingar.

• lasseliten

ja, jea du har ju koll! Får intervjua dig innan beslutet måste tas. men det är ganska långt bort nu...tror jag. Har hela min familj i stan. Mamma hjälper gärna till på helgerna har hon sagt. Sen har jag två systrar också, tror att de är ganska billig arbetskraft

• juliah

lasse, åå så spännande!
    Jag har fått förfrågan om att arbeta exta i en liten inredningsbutik, lite lagom för mig som är rätt feg Skrattande

lcroft, ischdå, du får klia tillbaks lite, hihi, så sa alltid min mamma, ganska irriterande...

Idag har jag hämtat min tovade ullmatta, köpte dem för julklappspengar jag fått av mamma Glad

• Juleja

Nu är vi på plats i den nya lägenheten! Äntligen! Vi var sjuka hela förra veckan båda två så det var inte någon hit direkt att behöva flytta och flyttstäda då. men vi grejade det med hjälp av min familj. Tur att man har familj som ställer upp! =)

Jag ska lägga in lite bilder i galleriet så småningom. Jag har hunnit med lite adventspynt ändå! Fast vi kliver fortfarande över kartonger, men det lär väl vara så ett tag, det får man nog stå ut med. Bilder på mitt adventsstök kommer så fort jag klurat ut var i hela fridens namn kameran kan vara... =/

• Daggdroppen

Julia: Försökte skumläsa och såg att det pratades lite om det kommande reportaget. Eller gjorde det? Vad var det du funderade på angående porslinet? Har du fått veta mer om vilket tema de har eller är det bara ett inredningsreportage "överlag". Inget vår/jul tema eller liknande?

Själv är jag LEDIG imorgon. Hör och häpna, mitt i veckan! Orsak: Finland firar självständighetsdag (90 år dessutom) och då är det en RÖD och fin dag i almanackan

Ska sy ett överdrag till köksoffan om jag hinner. Har också tusen andra projket att göra. Bjöd hem mina kollegor i början av nästa vecka och de kommer ju liksom att gå husesyn och syna varje list och varje vrå.... SHIT! För tittar man riktigt noga så märker man att det finns kvar att göra lite här och där...

• juliah

lillafruluva, nej jag hann inte det, får ta det på lördag.

Det kommer att vara jultema, vet inte om både kök och matdel i vardagsrummet ska vara dukat. En vit linneduk med hålsöm ska jag ha.

Dilemmat är väl val av porslin eftersom jag inte har något jätteroligt att välja mellan...

fluffis, det där med lister som saknas osv, ingen lägger märke till sådant utom de som bor där Skrattande

Svar på tråden Vita hem del 6