• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • malins79
    Kajsa M skrev 2007-12-07 15:12:24 följande:
    Jättefint!Hur mår ni nu? Drabbades ni allihop av magjsukan?
    Tack.
    Jo vi fick magsjukan allihopa, inget kul.Jag fick dessutom 38,5graders feber.
  • malins79

tillägg till bilden, tapeten är inte så rosa i verkligheten, men det är den som ska bli vit så småningom.

• MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 13:42:54 följande:
    Tack söta MiaMariah! Det är svårt att hålla sig härifrån! Man är liksom fast här!
    Ja, jag har upptäckt samma sak Flört
    Kajsa M skrev 2007-12-07 14:41:22 följande:
    Det är vi bara glada för!Nu har jag varit hos rektorn och fick veta att jag får 80 % efter jul. Perfekt! Jag ska jobba som speciallärare! Kul men vilken utmaning!
    Å men grattis!
    malins79 skrev 2007-12-07 15:08:52 följande:
    Här är en dålig bild på min nya ljusslinga från Bluebox. Speglen är en Hemnes(?) som jag målat vit, Jacob är med på ett hörn han också.
    Snyggt!
    MildaMaränger skrev 2007-12-07 15:25:25 följande:
    Nytt i bloggenwww.mildamaranger.blogspot.com/
    Välkommen tbs, har du varit på shoppingtur till Stockholm nu eller minns jag fel?
  • MiaMariah

MM - glöm min fråga, läste i din blogg nu.. Läcker skallra!

• MiaMariah
    Kajsa M skrev 2007-12-07 15:47:05 följande:
    MiaMariahTack så mkt! Alltid skönt att ha ett jobb! Även om halvtid känns behagligt...Får ju i alla fall en ledig dag mitt i veckan.
    Ja, det är ju perfekt!
  • lasseliten

inne en snabbis

Kajsa -GRATTIS

VSM - Kul att ha dig tillbaka!

Malins - ljusslingan är verkligen jättefin! Sån vill jag också ha!

MM- åh, så söt skallra!

• Septemberpyret

Kajsa M skrev 2007-12-07 14:41:22 följande:

Det är vi bara glada för!Nu har jag varit hos rektorn och fick veta att jag får 80 % efter jul. Perfekt! Jag ska jobba som speciallärare! Kul men vilken utmaning!
    Grattis vad kul!
  • lillvilda

åh vilket jobb. mina kompisar har just gjort samma sak dom sa att det var ett väldigt jobb att plocka ihop allt, 700 kg kök fick dom med hem. Men det blir nog väldigt fin när ni fått upp det!

Karamellfabriken skrev 2007-12-07 09:09:14 följande:
    Godmorgon!Känns som jag har hamnat i fältkoma eller något. Ögonen blöder.Igår gjorde vi det och idag känns det.Hämtade köket på Ikea alltså ! Hjälp vilken plocklista. Vi fyllde 5 jättevagnar till bredden, tog oss ut genom kassorna, packade och körde hela vägen hem i skitväder. Kom i säng vid tretiden.Nu har vi 600 kg kök utspritt över hemmet. Hjälp och jippi på samma gång, tror jag ! 
Svar på tråden Vita hem del 6