• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LCroft

Halloj i tråden!

VSM: Så roligt att se dig igen

Karamell: Hjälp vilket jobb! Duktiga ni är!

alabaster: Så fint

Lisa: Vi har 3 stolar på var sida vid vårt matbord, bordet är strax över 2 m långt och 1,10 brett, men stolarna är också större än normala. Men visst får man inträngt mer om man vill, men jag sitter hellre med lite rum runt mig än som en packad sill Sen får man lätt 2 stolar till på vardera ända av bordet om man behöver.

Kajsa: Vilken fin gran dottern kommer att få Du får visa bild på den också, och jag tänker se till att Rebecca inte i misstag får se det så hon får nån idé om att hon också vill ha egen gran att pynta

• Kajsa M
    MariaV skrev 2007-12-06 20:23:32 följande:
    Åhh Kajsa vilket sött pynt! Jag gillar ju rosa också fast då i små mängder. Vart har ni handlat materialet till det där?
    Det är Panduro rakt av! Tilda-serien.
    Septemberpyret skrev 2007-12-06 21:18:31 följande:
    Kajsa M skrev 2007-12-06 19:41:49 följande: God kväll i tråden, vilket härligt julpyssel! Jag har varit och pysslat ikväll på en av stans blomsteraffärer - supermysigt - och nu är soffan färdigmålad också!
    Tack!
    Vad gjorde du för pyssel?
    korall skrev 2007-12-06 21:24:53 följande:
    tittar in en snabb svängkajsa m- oj vilken duktig dotter du har, jättesöta saker ju!!
    Nej nu blir hon snart mallig!

MiaMariah
    Tack!
  • Kajsa M
    Angelinas mamma skrev 2007-12-07 05:09:30 följande:
    Godmorgon! Tänkte visa vad jag pysslade ihop igår...Tänkte göra fler men funderar på om man kanske ska brodera något på dom eller använda annan färg på garnet, t.ex grått, skulle det bli fint?Några tips på fler figurer man kan göra? Tänkte ge bort några till mamma också, de är ju så lätta och roliga att göra!Förresten, är lilla eller stora stjärnan finast?/Johanna
    superfina!
  • LCroft

VSM: Nej men det känner jag igen, ibland lite skrämmande faktiskt. Tyvärr kan jag inte alls hjälpa dig med hyllorna, om du inte säljer dem i Finland för en hutlös summa

• Kajsa M

Sitter på jobbet i klassrummet. Barnen har fått terminens belöning och tittar på Polarexpressen och äter popcorn. Ni skulle höra hur tysta de är! som små ljus!
    Om två timmar ska jag upp till rektron och få veta min framtid här på skolan. fpr jag vara kvar efter jul eller inte? *lite nervös*
    I kväll ska vi på julbord med jobbet på Hamnkrogen i gränna. supermysigt ska det bli!

• Det ljuva livet
    LCroft skrev 2007-12-07 10:05:51 följande:
    VSM: Nej men det känner jag igen, ibland lite skrämmande faktiskt. Tyvärr kan jag inte alls hjälpa dig med hyllorna, om du inte säljer dem i Finland för en hutlös summa
    Kanske ska göra det . Det känns som i riktiga livet är det lite tabu att ha en stor del av sitt sociala liv på nätet. Man ska liksom hinna med allt och orka med att ha ett rikt socialt liv med middagar, fester och annat. Så har inte vi det, träffar mest släkt och ibland goda vänner. På vardagskvällarna är vi så trötta att allt vi orkar och vill hinna med är att slappa lite framför datorn eller tvn. En och annan pysselkväll slinker väl ner med. Jag orkar verkligen inte med att ta mig ut och träffa vänner efter barnen har somnat..

Kajsa: Tack! jag tycker också att hyllorna är fina men stör mig på att de är så djupa, man kan inte ställa något längst in, för då syns det inte..
  • Peak

Kajsa - lycka till i em!!

Trött jag blir på möbelgrossen, de kunde boka ett bord med stolar till oss, men nu svarar de inte på mail...och det går inte att ringa dem!? Ahh hade ju bestämt mig för det bordet nu och man vill ju inte chansa att det finns när vi måste hyra en bil och har 60 mil t.o.r.!

*mutter mutter*

Svar på tråden Vita hem del 6