• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-12-07 10:41:27 följande:
    julbord... mums! Peak: Va synd, hoppas det löser sig!VSM: Hyllorna är väldigt fina. Jag brukar tänka att det ska finnas möjlighet att pruta när jag lägger ut varor. Bättre att lägga ut för en större summa och sen skriva att de kan ge bud. Då kan du ju kolla hur många svar du får och hur intresset är. Svammel svammel.. inte så stor hjälp kanske.
    Tror jag testar med 1700-1500:- och ser vad gensvaret blir! Tack för tips.
  • FruPuffen
    Camilla R skrev 2007-12-07 10:35:33 följande:
    Kajsa M skrev 2007-12-07 10:27:14 följande: Skall försöka, det är bara så svårt för jag vill ju så gärna prova lite av allt -åtminstone vad det gäller det kalla bordet och fisken Men det skall bli jättekul och mysigt att komma iväg och barnen ser också fram emot det.
    Vad mysigt med julbord!
    Kajsa M skrev 2007-12-07 10:08:54 följande:
    Sitter på jobbet i klassrummet. Barnen har fått terminens belöning och tittar på Polarexpressen och äter popcorn. Ni skulle höra hur tysta de är! som små ljus!Om två timmar ska jag upp till rektron och få veta min framtid här på skolan. fpr jag vara kvar efter jul eller inte? *lite nervös*I kväll ska vi på julbord med jobbet på Hamnkrogen i gränna. supermysigt ska det bli!

En lärare till (jag med)! Håller tummarna för dig inför framtiden. Kram.

Karamell: Jätteöta julgranspynt från Tilda-serien! Din dotter måste vara jättestolt!

Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 10:11:53 följande:
    Kanske ska göra det. Det känns som i riktiga livet är det lite tabu att ha en stor del av sitt sociala liv på nätet. Man ska liksom hinna med allt och orka med att ha ett rikt socialt liv med middagar, fester och annat. Så har inte vi det, träffar mest släkt och ibland goda vänner. På vardagskvällarna är vi så trötta att allt vi orkar och vill hinna med är att slappa lite framför datorn eller tvn. En och annan pysselkväll slinker väl ner med. Jag orkar verkligen inte med att ta mig ut och träffa vänner efter barnen har somnat..Kajsa: Tack! jag tycker också att hyllorna är fina men stör mig på att de är så djupa, man kan inte ställa något längst in, för då syns det inte..
    Nä man ska inte känna att man måste vara social hela tiden . Vilka småbarnsföräldrar orkar vara sociala på vardagskvällar egentligen? Skaffa barnvakt eller ta med sig barn som sen blir trötta på dagis dagen efter för att rutinerna bryts. Jag tycker att sen jag blev förälder så är man sååå glad åt det lilla. Det räcker med en liten social kväll någon gång ibland för att man ska leva på det länge.
  • FruPuffen

Igår kväll gjorde vi första strykningen på vår snart helt vita matrum, sån härlig skillnad redan nu!! Ska ta andra stykningen i kväll! Låter kanske som ett tråkigt fredagsnöje men vi har jättetrevligt faktiskt ! Igår spelade vi massa bra musik och drack glögg och goda mackor mellan strykningarna. Ikväll blir det nog lite målargodis !

Såg att ni pratade matbord tidigare i tråden. Vi ska föröka oss på att BYGGA ett.. OM det finns kvar av breda fina tallplankor i stugan... Ska kolla i helgen! I så fall blir det ett bord med korsade ben och tvärslå och tre breda blankor till skiva (Martin Timell har gjort ett sånt). Sen ska det vitlaseras. Det blir ett stort fint släktbord hoppas vi, hoppas hinna klart till jul...

• Camilla R

Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 11:02:26 följande:

Tror jag testar med 1700-1500:- och ser vad gensvaret blir! Tack för tips.
    Tror nog att du kan testa med 2000:- Lycka till!
  • Det ljuva livet
    Camilla R skrev 2007-12-07 11:14:21 följande:
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 11:02:26 följande: Tror nog att du kan testa med 2000:- Lycka till!
    Bra! Då gör jag det! Och maken kan inte klaga om jag köper en möbel för 200:- och säljer de vi har för 2000:- !!
  • nublu

Karamell: Fin! Det blir till att hångla på farbror tomten förstår jag.

• Camilla R
    Karamellfabriken skrev 2007-12-07 11:13:07 följande:
    Vad tycker ni om den här?Dyr, men annars?www.isabellasmith.com/ecommerce-products/view...
    Nja, kan inte bestämma mig.. det är något med "svängarmen"... Eller så är det bara det att jag liksom är kär i Essential så att jag inte kan tänka i andra banor........
Svar på tråden Vita hem del 6