• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • nublu

Den kostar ju nästan lika mycket som Essential i SEK plus att frakten lär vara dyr också.

• Hvita sinnen

Tack för snälla kommentarer om min girlang!

Karamellfab: du känner ingen i Skåne som kan skicka? Denna på Ilva är nästan lika dan: www.ilva.se/afdeling/lampor/55/bordslampor&prpage=8&setpage=3&btn_pp.x=9&btn_pp.y=9

church

det var någon som undrade om julpynts rean på Ilva, var där i lördags, grymt utplockat på 1 dag!

• nublu

Jag har totalt fastnat i den här. Pryda personer bör blunda och räkna får istället för att titta på videon.

• LinaoMatilda
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 11:02:26 följande:
    Tror jag testar med 1700-1500:- och ser vad gensvaret blir! Tack för tips.
    Jag tycker också du kan prova med 2000kr. Lycka till!

Kajsa: Håller tummarna för eftermiddagen!

KF: Den är superfin, men är den värd sitt pris?
  • Himmelbit
    Lisa1981 skrev 2007-12-07 08:11:07 följande:
    God morgon.Jag känner att jag är såå tjatig om mitt matbord. Men finns det någon här som har 4 stolar på var sida??? eller är det bara jag som fått en fix idé om att ha det. Är rädd att man känner att man inte har plats när man har kalas och så annars. Hade tänkt köpa 10 stolar. Vad tror ni, räcker det med 8 sittplatser runt ett bord eller ska jag satsa på att hitta ett som rymmer 10???
    Vi har fyra stolar på varje sida, vid vårt matbord. Sen har vi uttag för tilläggsskivor på varje sida, dvs bordet kan förlängas med två extra skivor vilket innebär att det då får plats 12 stolar (bortsett från kortsidorna, där man också kan placera stolar om det skulle behövas).

Bordet är 2.40 långt och 1 m brett. Tilläggsskivorna är 50 cm (2x50 cm extra plats alltså). Så totalt sett kan bordet bli 3.40 långt.

Har ni plats så tycker jag absolut att du ska satsa på ett stort bord. Vi har aldrig upplevt att vi har "för mycket" plats utan ser bara fördelar med det.
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 09:03:52 följande:
    Godmorgon!Skåpet jag visade igår kväll ( www.blocket.se/vi/14442807.htm)  är mitt om jag bara kan övertala maken att hämta det. Han lät ytterst tveksam, men med lite kvinnlig list ska det nog gåAngelikasmamma: Superfint! Lisa1981: Vi har åtta stolar, men så är vi ju 5 i familjen och har vänner med lika många ungar som vi har. Ibland blir så trångt att vi får ha två sittningar.Lasseliten: Vitpepparkorn till dig och handsprit, handsprit handsprit heeeeela tiden! Hoppas ni inte blir sjuka. Mina söner har haft VKS på dagis i flera veckor och klarat sig. *peppar papper*
    Vad roligt!!! Grattis!
    Behöver du lite tips på övertalning och kvinnlig list så vet du vart du ska vända dig...

Nu är det lunch!! Vi ses senare!
  • Det ljuva livet
    Peak skrev 2007-12-07 12:42:29 följande:
    ja det är dem jag vill ha! Har fortfarande inte fått svar på mitt mail.... Ja de ser tunga ut, men är det så att det "stör" eller?
    Jennie min kompis stör sig inte medans jag tyckte (när jag själv ville köpa dem) att de var lite för tunga. Det gör er inget att de inte är helt vita? För de är mer shabby.
  • Peak
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 13:12:23 följande:
    Jennie min kompis stör sig inte medans jag tyckte (när jag själv ville köpa dem) att de var lite för tunga. Det gör er inget att de inte är helt vita? För de är mer shabby.
    nej det gör nog inget - men som sagt svårt när de inte kan skicka bilder....de frågorna hoppar de över! Och de har fortfarande inte svarat, och somsagt jag kan inte åka 60 mil för att få veta att de är slut!
Svar på tråden Vita hem del 6