• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Bea, ja två tvåsits på den nedre, numera är det dock två fåtöljer där...

Två vuxna och ett litet barn kan funka. Vi har bäddsoffan också och den är lite större.
    Men visst är ni ganska långa? Elle du iallafall...
    Jag är kortis nämligen. Ska ni åka och provsitta?

• Kajsa M
    juliah skrev 2007-12-08 17:35:44 följande:
    Hohoo var tog alla vägen?Nåja, jag fortsätter på i min ensamhet , Ville tipsa om att Syster lycklig har Elviras soffan till ett bra pris just nu.Kajsa, hoppas du hittar något på Nordik! Det är verkligen supersvårt, jag tycker att ikea är toppen annars, hur gick det med bordet, fick du veta vad det skulle gå på att lämna in för målning?
    Ja jag har kobntakt med nordik via mail nu. De skulle kolla upp lite vad de kan erbjuda mig.

Ikea har ju inget bra vitt bord. Men deras slagbord är fint! Nej jag vet fortfarande inte vad det kostar att få det målat. fick svar från den jag mailade om att de inte utför såna målningsarbeten.Fundersam
  • Kajsa M
    Beatrize74 skrev 2007-12-08 17:39:21 följande:
    Är det lätt att få på tyget efter att man tvättat det?
    På kuddarna och dynorna är det superenkelt!
    Själva överdraget på soffan är lite svårare. Jag hade ett som jag reklamerade, för det var helt omöjligt att få på efter tvätt. Men nu med det nya är det superenkelt. Måste varit felsytt det första.
  • juliah

Bea, hmm, jag har aldrig haft problem förr men senaste gången fick jag riktiga vallningar av projektet, men det gick fint till slut ändå!Glad
    Jag har extra klädsel att byta med och ett vitt lakan som man knappt tänker på så att man slipper byta så ofta.

• Beatrize74
    juliah skrev 2007-12-08 17:37:48 följande:
    Bea, ja två tvåsits på den nedre, numera är det dock två fåtöljer där...Två vuxna och ett litet barn kan funka. Vi har bäddsoffan också och den är lite större. Men visst är ni ganska långa? Elle du iallafall...Jag är kortis nämligen. Ska ni åka och provsitta?
    Har ni två fåtöljer istället för tvåsitsen alltså? Ja, vi är långa båda två och maken är ganska stor och grov, så man får nog räkna på mig och våra två barn, eller så bara maken och jag...eller maken och ett barn.... *räknar*

Ja, vi har tänkt åka och provsitta imorgon. Just nu har de drive och man får valfri extra klädsel med på köpet. Det nappar maken lite på och det gäller att smida medan järnet är varmt som du förstår!
  • juliah

Kajsa, hoppas du finner något spm passar, du säjer era som ni har nu då?

• Kajsa M
    juliah skrev 2007-12-08 17:42:40 följande:
    Bea, hmm, jag har aldrig haft problem förr men senaste gången fick jag riktiga vallningar av projektet, men det gick fint till slut ändå!Jag har extra klädsel att byta med och ett vitt lakan som man knappt tänker på så att man slipper byta så ofta.
    Och jag köpte vitt LENDA tyg på IKEA som är identiskt med klädseln. Perfekt som skydd i barnens soffa!
  • Beatrize74

Vet ni...nu har grannen sin årliga glöggfest för alla grannar....utom oss....som inte är inbjudna för första gången på de tre år vi bott här.

Gissa om vi undrar varför!?

Svar på tråden Vita hem del 6