• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Bea, ahaaa ja absolut!
    Soofan är inte så djup så jag vet inte hur man upplever den som lite längre. Men jag och maken får ledigt plats i den.

Ja vi flyttade upp ena tvåsitsen till allrummet och lät bäddsoffan vara kvar, med två fåtöljer i vardagsrummet.

• juliah

Bea, nej fyyy så hesmkt. Så trist när det blir på det sättet.

• Beatrize74
    Kajsa M skrev 2007-12-08 17:40:48 följande:
    På kuddarna och dynorna är det superenkelt!Själva överdraget på soffan är lite svårare. Jag hade ett som jag reklamerade, för det var helt omöjligt att få på efter tvätt. Men nu med det nya är det superenkelt. Måste varit felsytt det första.
    Ok...vad bra...är dynorna sådana att man kan vända på dem om de skulle bli lite solkiga på ena sidan? Många frågor här som ni märker (men maken sitter och klickar runt på andra datorn nu på IKEAS hemsida)
  • Beatrize74
    juliah skrev 2007-12-08 17:42:40 följande:
    Bea, hmm, jag har aldrig haft problem förr men senaste gången fick jag riktiga vallningar av projektet, men det gick fint till slut ändå!Jag har extra klädsel att byta med och ett vitt lakan som man knappt tänker på så att man slipper byta så ofta.
    Hihi...riktiga vallningar...så häftigt beskriver, förstår precis hur du menar då ju. Smart med lakan

"...så den går ju in i bilen..." mumlar maken halvhögt här bakom. LYCKA!
  • Beatrize74
    juliah skrev 2007-12-08 17:45:26 följande:
    Bea, ahaaa ja absolut!Soofan är inte så djup så jag vet inte hur man upplever den som lite längre. Men jag och maken får ledigt plats i den.Ja vi flyttade upp ena tvåsitsen till allrummet och lät bäddsoffan vara kvar, med två fåtöljer i vardagsrummet.
    Nu kikar vi på djupet och han går och jämför med de vi har nu här mellan varven med ungarna.

Ja, det här med grannarna vet jag inte vad det beror på. De började bli restriktiva när vi började bygga ut i somras, undvika oss i trädgården osv.  Tror att det har att göra med att de dels inte har bygglov på sin egen del som de byggde ut strax före vi började bygga...och att jag blev rätt arg på honom när han kom och klagade på några jordkokor vid tomtgränsen precis samma dag vi precis bara börjat (och de var borta och allt utjämnat inom tretton timmar efter att vi fyllt igen för ledningarna dagen efter...så onödigt att vara förbannad innan man hör sig för vilka planerna är)

(Att de sedan bygger en markplatta för sin stora utomhuspool precis vid tomtgränsen och då så den skymmer vårt jordgubbsland och stänker klorvatten över vårt körsbärsträd som står där har vi inte sagt något om.

Jag struntar i dem...faktiskt...det som gör mig ledsen är att jag inte vet VAD de säger till alla våra grannar som sitter där om orsaken till varför de inte bjudit oss.
  • Beatrize74
    Kajsa M skrev 2007-12-08 17:43:32 följande:
    Och jag köpte vitt LENDA tyg på IKEA som är identiskt med klädseln. Perfekt som skydd i barnens soffa!
    Ja, Lenda är toppen...har det mörkblå och vita i flera detaljer.
  • lillvilda

juliah: den bilden på ert vardagrum/allrum har vi lite som inspiration för vårat sovrum. Sambons pappa ska hjälpa oss reovera men vi har lite olika smak (han gillar lackadfuru, behöver jag säga mer) så för att det ska bli som vi vill så visar vi honom bilder på vad vi strävar emot. Tro han börjar fatta stilen

Beatrize74: åh vad de är trist när de är jobbigt med grannarna.

• alabaster

Aaah!!! Maken badar barnen och jag får, för en gång skull, chansen att hinna ifatt här!

Få se nu... Tänker inte missa juliah i aftonbladet imorgon!

Idag har jag varit på shoppingtur med min treåring och han skötte sig så exemplariskt att jag gärna gör om det!
    Han har tidigare inte varit särskilt lätt att ha med sig i affärer men nu var han underbar och ett riktigt bra smakråd. (Om än lite köpgalen )

knyttis - usch, magsjukan gick verkligen hårt åt er. Nu får ni se till att äta upp er i jul

Peak - de där rocky roads ser ju för coola ut! Kaloribomber... *mmm*

lillafruluva - blä, jag tycker alla har magsjuka nu!

Hia - även om man bor i hyreslägenhet kan man ju byta till finare tapeter, vi bor så och håller i nuläget på att
    göra väggarna vita i nästan alla rum (inte samtidigt . Inredning behöver inte vara dyr heller, många här gör
    mycket själv och mycket kommer från loppisar.
    Vi har vittvittvitt i alla rum. Eller är på väg dit! Vi är inte framme ännu, har inte bott här så
    himla länge och tiden för pyssel finns ju inte alltid. Men det mesta är vitt och det andra ska bli det
    (tex några blocketfynd och sovrumsväggarna)

Beatrize för din skull har jag fotat min eketorpsoffa. Vet inte om bilden blev så inspirerande men nu finns den i galleriet iallafall. Jag tycker att tyget är lätt att få på efter tvätt. Man kan inte vända på kuddarna

Juliah - vilken fin matta ni har i ert vardagsrum, vad är det för någon? Funkar den att tvätta i tvättmaskin?

KajsaM - smart att ha fårskinn över armstödet, det blir så lätt smutsigt tycker jag.
    Men å vad smart med ett lendatyg! Vi har ett lakan över men det blir så skrynkligt fort tycker jag. (Som synes på bilden )

• alabaster

Ser nu att våra väggar ser rosa ut på bild, de är de INTE! De är lattefärgade! (mycket viktigt!!!)

• lillvilda

oj jag slog på roomservice..jisses vilken tapet de sätter upp..lite mycket för mig.

Svar på tråden Vita hem del 6