• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillvilda

åh vad fint. å vilken fin barnbil..vart har ni köpt den??

mimmi006 skrev 2007-12-08 18:51:15 följande:
    Jag försökte hitta en bild som jag inte har visat, den här kanske?
  • Enji

Nämen usch vad alla är magsjuka i tråden.. man ska vara tacksam för var dag man slipper det märker man. Sonen har åkt på det med vi andra klarade oss ifrån det. Peppar, peppar säger jag.
    Gud, vad fina bilder ikväll.. jättefint alla har det. Underbart att se. Ni skulle se hur här ser ut nu. Sonen har precis lagt sig och här är leksaker, nappflaskor osv. överallt känns det som. Ska kanske ta tag i röran ..

• lillvilda

usch jag tycker så synd om er alla som fått kräksjukan. usch å fy..krya på er!!

• juliah

kickan, uppfattade det inte alls så, lider verkligen med er som har det kämpigt just nu, det var inte allt för länge sedan jag var så dålig och det var en pärs. Man glömmer ju så lätt bort hur det är när man är frisk...
    Och jag håller med dig, tråden ger väldigt mkt, ibland när det känns lite motigt så kan man kika in här och få lite ny energi!

mimmamum, nu har jag spånkorg nummer två på g Glad (Fick det förklarat för mig idag att det heter spån inte näver)

• Enji

Föresten, ska bli jättekul och se ditt fina hem i Aftonbladet imorgon juliah!

• Enji
    lillvilda skrev 2007-12-08 19:55:53 följande:
    åh vad fint. å vilken fin barnbil..vart har ni köpt den??
    Tror den finns på Babyland bl.a ..
  • mimmamum

juliah, så spännande! Målar du med pensel? Jag har kikat lite på loppisar men ännu inte funnit något objekt!

• juliah

mimma, ja pensel, sprayfärgen och jag kommer inte överrrens alls...
     Jag fick en större korg av mamma och så hittade jag en mindre variant för en femma idag, tyvärr var de små benen av men det får duga. Perfekt för kanske enris eller en myrten.

Enji, jaa, jag ska åka iväg till macken så fort de öppnar!

• Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 15:19:54 följande:

Tack! Ja jag tror att det kan bli riktigt bra! 80 % känns lagom!
    Själv jobbar jag numera 90% och det bygger ju på att jag inte sköter några lämningar på dagis och skola -jag är den som hämtar istället. Och det är så skönt............ Jag jobbar till 15 varje dag förutom torsdagar då jag jobbar "sent" 16:30 och fredagar 14:30, som det är nu passar det mig perfekt.
  • mimmamum

juliah, det låter toppen! Ska du ha dem inne eller ute?

Hur törstig kan man vara? Och sååå trött. Denna magsjuka har tagit knäcken på mig totalt, och jag som har så mycket att göra!

Till alla sjuka, krya på er! Nu ska jag roa mig med Svensson svensson en stund, älskar dem!

Svar på tråden Vita hem del 6