• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Beatrize74
    mimmi006 skrev 2007-12-08 18:51:15 följande:
    Jag försökte hitta en bild som jag inte har visat, den här kanske?
    Superfräscht! Nästan onödigt fint! Tycker det är så fint med två fåtöljer så där, önskar att vi också hade haft det utrymmet faktiskt. Får klura på någon lösning för jag tycker inte om att ha det inknökat i ett hörn som vi har nu.

Gullfina - fint med kransen ovanför...ger så mycket liv. Har du din grupp ståendes precis framför fönstren, eller är det golvyta mellan soffa och fönster?
  • Gullfina
    Beatrize74 skrev 2007-12-08 19:02:21 följande:
    Superfräscht! Nästan onödigt fint! Tycker det är så fint med två fåtöljer så där, önskar att vi också hade haft det utrymmet faktiskt. Får klura på någon lösning för jag tycker inte om att ha det inknökat i ett hörn som vi har nu. Gullfina - fint med kransen ovanför...ger så mycket liv. Har du din grupp ståendes precis framför fönstren, eller är det golvyta mellan soffa och fönster?
    Det är lite golvyta mellan.
  • Daggdroppen

OJ så fina hem alla har Visserligen så har jag ju sett alla bilder redan många gånger om, men det är liksom extra förstummande att se några av de samlade sådär

Som tagna ur inredningstidningar hela bunten!!!!

Så ta åt er alla ni som visat fina bilder!

Vi har varit på tvåårskalas idag. Kul! Men mindre kul var attnär vi redan hade varit där en bra stund så kom det fram att en av kusinerna hade spytt i bilen på väg dit och han var verkligen inte lik sig själv... Och dessutom hade det gått någon form av magsjuka på skolandär han går... SHIT! Det är ju inkommande vecka som sonen ska opereras (torsdag) och jag vill verkligen inte att han blir sjuk då. Han har ju varit förkyld hela hösten men börjar bli bra nu. Håll tummarna för att vi klarar oss. Jag har faktiskt inte tid att bli magsjuk just NU!

• alabaster

Hihi, vad roligt att se så många möjligheter för och samma soffa!

• Daggdroppen

Och ja, jag är så avis på er som kan ha vita Eketorp. Det kan inte vi ha, för vi är lortgrisar alla tre Fyra med katten! Jag skulle få tvätta varannan dag. MINST!

Mitt vardagsrum blir inte som jag tänkt mig med de soffor vi har nu...

• alabaster

Fluffiga moln nämen så dumt! Varför åkte de inte hem med barnet?

• Daggdroppen
    alabaster skrev 2007-12-08 19:10:11 följande:
    Fluffiga moln nämen så dumt! Varför åkte de inte hem med barnet?
     Hm, säg det... De sa att det antagligen var åksjuka. Han har haft det en gång innan... Nåja, vi får hoppas att det är det! Men konstigt att nämna om magsjukan som gått på skolan då...
Svar på tråden Vita hem del 6