• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Kickan07

M How-Fy vad otäckt det måste varit! Och att din son satt i närheten också! Tur att du reagerade så snabbt...

• Kickan07

Jag tycker skåpen var fina, spec det första som man skymtar i bakgrunden. Ett sådant skulle jag verkligen vilja ha! Bordet var fint, men kanske inte helt min smak. Gillar den raka enkla stilen mer om du förstår vad jag menar. Hoppas du inte tar illa upp.

• Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2007-12-08 21:15:05 följande:
    www.bitc.se/Furniture.aspx&Ret...Har fått experthjälp från NORDIK. De har tipsat mig om lite matgrupper som de kan tillhandahålla. Vad tycker ni om det här bordet?
    Som "fin" bord skulle jag nog kunna tänka mig det. Men jag skulle vilja ha med tillägsskiva. Kan man få det?
    Kickan07 skrev 2007-12-08 21:09:43 följande:
    Juliah-Underbar bild!FluffigaMoln- Men vad skönt med en bastu, sån härlig lyx!
     ja visst
    M HOW skrev 2007-12-08 21:07:30 följande:
    jag eldade i kaminen och uppepå murstocken stog en ljusstake med stearinljus som dock var släkt. Men av värmen i kaminen så hade ljusen smält och runnit ner över hela luckan till kaminen!!Precis när jag börjar reagera på att det luktar stearin så börjar hela kaminen brinna!Fick riktigt panik, slet upp malte som satt i soffan brevid och sprang ut..
    OJ! Men hur släckte ni den?
    Kajsa M skrev 2007-12-08 21:04:21 följande:
    elödigt=ledigt! *fniss*M HOWmen jösses! VAd hände?FluffisMyspys!!!!GRATTIS!!!!! En till ektorp i familjen vita hem!
    Rori skrev 2007-12-08 21:03:46 följande:
    Juliah-Så mysigt  Nu är det bara snön som fattas!!Ska bli så kul att se aftonbladet och jag instämmer med de andra att du har verkligen inget att vara nervös för med ett så fint hem Fluffiga moln-jag har också hållit skylte med mor&barn i handen men inte vetat riktigt var jag skulle ha den...Läste att din son ska opereras, är det något allvarligt? Hoppas allt går bra Bea-Så kul för dej, förstår att du är glad!!

Nej, har jag kanske inte sagt???? Det är en testikeloperation... Hans ena är inte ner.
  • M HOW

ja tur att jag var i samma rum...den slocknade av sig själv ganska snabb..tur va väll det för jag vart helt hjälplös helt plötsligt!

• juliah

Tack snälla ni för komplimangerna!

Mhow, fy så otäckt, det där är ju en mardröm. Vilken tur att det inte gick värre.

fluffis, ååå så mysigt med bastu!

bea, grattis grattis! Kommer att bli toppenfint.

kajsa, jag är lite fast på klaffbord, men ja den är fin men kanske för "fin" för min smak. Jag har ju ett lite liknande men det är mormors gamla och jag kan inte skiljas från den.

• Kajsa M
    Kickan07 skrev 2007-12-08 21:22:25 följande:
    Jag tycker skåpen var fina, spec det första som man skymtar i bakgrunden. Ett sådant skulle jag verkligen vilja ha! Bordet var fint, men kanske inte helt min smak. Gillar den raka enkla stilen mer om du förstår vad jag menar. Hoppas du inte tar illa upp.
    Jag gillar också skåpen mer än bordet!
    juliah skrev 2007-12-08 21:32:09 följande:
    Tack snälla ni för komplimangerna!Mhow, fy så otäckt, det där är ju en mardröm. Vilken tur att det inte gick värre.fluffis, ååå så mysigt med bastu!bea, grattis grattis! Kommer att bli toppenfint.kajsa, jag är lite fast på klaffbord, men ja den är fin men kanske för "fin" för min smak. Jag har ju ett lite liknande men det är mormors gamla och jag kan inte skiljas från den.
    Tycker inte heller att det riktigt passar som köksbord! Mer finmöbler! Och de ska jag ju också byta ut så småningom, men just nu är det köksbordet i första hand!
    Ska åka och kolla på Englesson imorgon. Har glömt en möbelaffär här is tan som faktiskt är återförsäljare för många finare märken.
  • MiaMariah
    Kickan07 skrev 2007-12-08 20:18:45 följande:
    Tack MiaMariah! Jag hann förresten till Grönbergs interiör innan jag blev dålig, så ett zinkhus (mellanstorlek) och ett stort zinkhjärta fick följa med hem. Blev jätteglad att jag hittade dit så tusen atck för tipset!Krya på dig Mimmamum!
    Så lite så, kul att du fick dig lite zink!
    juliah skrev 2007-12-08 20:40:30 följande:
    Köpte en ny stol och lykta idag, blev inspirerad av mimmis fina arrangemang.
    Å vad snyggt!! det är ju smart att ställa en stol ute så, nu fick jag också lust för det..
    M HOW skrev 2007-12-08 20:51:50 följande:
    God kväll tjejer..fick lov och kika in här en snabbis! Är helt skakis dt började brinna hemma här idag just när mannen var ute och handlade. Dock en liten eldsvåda men det skrämmde både mig och sonen rejält!Fin bild julia, jag satte oxå hyaciter och granris i min zink kruka med hjärtan igår, dock inte samma kruka hihi *fniss*
    men vad otäckt!! Förvånad vilken tur i oturen ändå..
    Beatrize74 skrev 2007-12-08 20:59:33 följande:
    Det blev BINGO!Vi åker iväg med släpvagnen i morgon och släpar hem en trea, en två och en fåtölj samt en fotpall. Jag är LYCKLIG!Vi ska även köpa två dörrar till barnens båda rum när vi ändå har släpvagnen och maken ska köpa en cykel till sig då hans har blivit stulen. Så det blir en stor dag i morgon.
    men vad roligt - grattis!
    Kajsa M skrev 2007-12-08 21:15:05 följande:
    www.bitc.se/Furniture.aspx&Ret...Har fått experthjälp från NORDIK. De har tipsat mig om lite matgrupper som de kan tillhandahålla. Vad tycker ni om det här bordet?
    hmm, bordet var inte riktigt min smak tyvärr.. men skänken och skåpet var fina!
Svar på tråden Vita hem del 6