• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Karamellfabriken

Kom ju på att jag alldeles glömt att skryta om nublus webshop.
    Mina små ljuskronor är förstås alldeles bedårande och snabbare leverans har jag sällan skådat.
    Superdupernöjd var ordet!

• LinaoMatilda
    Karamellfabriken skrev 2007-12-10 18:22:46 följande:
    Lina,Man får ju så mycket hjälp när man kommer som ensam tjej till byggbutikerna. Har man sen dessutom ett släp med sig är lyckan gjord. Killar som lastar och fixar. Varför slita på maken i onödan liksom !Köket ja, tackar som frågar!Nja, inget kul att se än men vänta bara...........
    hehe, ja ibland är det nästan kul att leka riktigt tjejig, så får man bra hjälpa en killarna som vill visa att de kan Skrattande
    Ser framemot bilder då
  • mimmamum

Karamell, vad roligt! Vad blir det för golv?

• Daggdroppen
    Karamellfabriken skrev 2007-12-10 18:22:46 följande:
    Lina,Man får ju så mycket hjälp när man kommer som ensam tjej till byggbutikerna. Har man sen dessutom ett släp med sig är lyckan gjord. Killar som lastar och fixar. Varför slita på maken i onödan liksom !Köket ja, tackar som frågar!Nja, inget kul att se än men vänta bara...........
     Ja, ha ha, varför slita på maken
    LinaoMatilda skrev 2007-12-10 18:22:18 följande:
    Fuffiga: Vilken härlig bild på katten och er pojke Och vad mysigt det låter med pepparkaksbak, måste väl kanske ändå säga att det är på tiden att du gör det om du aldrig gjort det förr
     Tack! Hihi, jo, alltså jag har nog bakat nförut, men då med mamma. Och en gång med färdig deg, men aldrig från början ensam Vi har inte haft rum!!! Eller ordentlig spis osv...
  • Karamellfabriken

mimma,

Vi kör en trestavig ekparkett som ska tåla att slippas många gånger. Ganska matt i lacken.
    Inte direkt lantlig look på golvet alltså men faktiskt riktigt snygg till allt det vita. Och så passar det husets karaktär rätt bra tycker vi.

• LinaoMatilda
    Daggdroppen skrev 2007-12-10 18:56:18 följande:
     Tack! Hihi, jo, alltså jag har nog bakat nförut, men då med mamma. Och en gång med färdig deg, men aldrig från början ensam Vi har inte haft rum!!! Eller ordentlig spis osv...
    Jo det krävs utrymme för ett ordentligt bak. Någon gång skulle jag vilja göra ett pepparkaksbak som Pippi gjorde. Skrattande
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2007-12-10 19:02:38 följande:
    Jo det krävs utrymme för ett ordentligt bak. Någon gång skulle jag vilja göra ett pepparkaksbak som Pippi gjorde.
     Det skulle vara något
  • Mufflon

Usch tjejer, jag får panik!! Min sambo (eller jag menar vi) köpte ny tv o nu passar juh inte tvbänken längre. Den som jag hade målat så vit o fin.

Vad har ni för tvbänkar?? Helst skulle jag villa hitta nått i trä på blocket lr nått som man kan måla om o så men egentligen inte eftersom jag inte har tid...Fundersam

Den ska helst vara vit, ganska låg modell....Nån som har någon liten bild???

Tvrummet är nyrustat o fint därför vil jag hitta en bänk nu.....fort...

Svar på tråden Vita hem del 6