• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillafruluva
    Camilla R skrev 2007-12-10 13:14:36 följande:
    Vad är det för soffbord? Är extra nyfiken eftersom vi själva är på jakt efter ett nytt.
    Jag beställde det vita med kryss från ellos faktiskt.. Hade en stor rabatt att ta ut
    Mufflon skrev 2007-12-10 13:15:32 följande:
    Va roligt!! En liten bild kanske?
    Japp, ska ordna med det.. Ska bara se vilket piff som ska bosätta sig på bordet!
  • Camilla R
    lillafruluva skrev 2007-12-10 13:18:56 följande:
    Jag beställde det vita med kryss från ellos faktiskt.. Hade en stor rabatt att ta ut
    Det bordet ser jättefint ut på bild, känns det lika bra IRL?
    Vi är ute efter ett runt bord, men det verkar helt omöjligt att få tag i..
    Ser fram emot bild på ditt bord!
  • lillafruluva
    Camilla R skrev 2007-12-10 13:21:10 följande:
    Det bordet ser jättefint ut på bild, känns det lika bra IRL? Vi är ute efter ett runt bord, men det verkar helt omöjligt att få tag i..Ser fram emot bild på ditt bord!
    Ja, jag är lättad, det ser fint ut IRL med
    Hm, runt? Blocket har ju en del runda, kommer inte ihåg att sett det annars..
  • Peak
    lillafruluva skrev 2007-12-10 13:22:37 följande:
    Ja, jag är lättad, det ser fint ut IRL med Hm, runt? Blocket har ju en del runda, kommer inte ihåg att sett det annars..
    ja nu kollade jag ellos hemsida - det ser ju jättefint ut - fick idag en lapp med 60% rabatt på valfri vara - då blir det ju nästan gratis!! Bild bild bild bild - nu ska jag nog också ha ett likadant!! Tack för tipset!!!
  • Daggdroppen
    lasseliten skrev 2007-12-10 13:15:13 följande:
    Men åh, fluffis...stackars sonen! Så ska det ju inte behöva vara! Hoppas att det kan lista ut varför han får så ont i munnen. KRAM!Abris -åh, tack!
    Mufflon skrev 2007-12-10 13:17:23 följande:
    Yes!! Nu har jag äntligen precis skickat in en beställning hos Nublu; spännande, bara att vänta på posten!!
    Vad har du beställt?
    lillafruluva skrev 2007-12-10 13:18:56 följande:
    Japp, ska ordna med det.. Ska bara se vilket piff som ska bosätta sig på bordet!
     Blir spännande att se!!!
  • Adamama

Hjälp!!

Har låtit mig övertalas av mannen att vi (trots mina tidigare försök att köra naket) ska ha gardiner i vardagsrummet. Vi ska ha julfest här nästa vecka och han vill prompt att vi ska fixa det innan. Jag sa OK, men bara om vi köpte vita.

Så idag ska vi till IKEA - vad ska vi köpa??

I de fönster i övriga huset vi har gardiner har vi enkla panelgardiner i linne, men i ett vardagsrum passar det nog bättre med lite tjockare. Är lite tveksam till hissgardiner...

Vill helst inte behöva göra mer än fålla, eftersom det är lite tidspress. Hjälp mig! 

♥ mamma till Adam okt -04 och Levi sept -07 ♥
  • Beatrize74
    Adamama skrev 2007-12-10 13:33:29 följande:
    Hjälp!!Har låtit mig övertalas av mannen att vi (trots mina tidigare försök att köra naket) ska ha gardiner i vardagsrummet. Vi ska ha julfest här nästa vecka och han vill prompt att vi ska fixa det innan. Jag sa OK, men bara om vi köpte vita. Så idag ska vi till IKEA - vad ska vi köpa?? I de fönster i övriga huset vi har gardiner har vi enkla panelgardiner i linne, men i ett vardagsrum passar det nog bättre med lite tjockare. Är lite tveksam till hissgardiner...Vill helst inte behöva göra mer än fålla, eftersom det är lite tidspress. Hjälp mig! 
    Jag klämde på ett par igår när jag stressade runt efter Wilma. De var tjockare och riktigt härliga. Blev frestad att köpa dem, men kommer absolut inte ihåg vad de hette. Vita...lite tjockare, riktigt gedigna...och priset var närmare trehundra tror jag. Jättevackra var de i alla fall!
  • alabaster

Hejhopp! Jag hann bli klar innan det var dags för dagishämtning. Det blev bättre i hallen med byrån där, men hallen är så trång att det inte GÅR att göra det helt bra.

• Beatrize74

Blandar ihop det tror det var "Alvine slinga" för 449 kronor som jag tummade på. Det är i alla fall den som närmast liknar den när jag kikar på nätet.

• Peak
    Peak skrev 2007-12-10 13:30:36 följande:
    ja nu kollade jag ellos hemsida - det ser ju jättefint ut - fick idag en lapp med 60% rabatt på valfri vara - då blir det ju nästan gratis!! Bild bild bild bild - nu ska jag nog också ha ett likadant!! Tack för tipset!!!
    Åhh rabatten gällde ju såklart INTE möbler
Svar på tråden Vita hem del 6