• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Peak
    lillafruluva skrev 2007-12-10 13:57:57 följande:
    Haha, trabatt?? Jag fick hemskickat en sån där rabatt som ger t.ex 300kr rabatt om du köper för 900kr och lite andra olika!
    aha, får väl invänta en sådan då
  • mimmi006

Åååå vad ni skriver! Min internetuppkoppling fungerar inte hemma, så jag kikar in från jobbet... . Ska se om jag kommer ihåg nåt av det ni har skrivit....

Juliah- reportaget var för kort och du tar MYCKET snyggare bilder, men ni var superfina och din inredning också . Tur att vi får se ännu mer Räcka ut tungan

MiaMariah- grattis till huset! Viss är det underbart!?

Bea- jag tycker bara att du är rolig när du skriver/pratar vardagsrum! Skrattande Jag undrar om jag får komma in och kika på dina bilder?

VSM- fina bilder!!!

Kajsa- schyyyysst julklapp!

Lasseliten- jag tycker iallafall att ditt hem är bland de snyggaste jag har sett, så det så! Och jag har rätt

I´ll be back....

• Camilla R
    Peak skrev 2007-12-10 14:11:19 följande:
    aha, får väl invänta en sådan då
    rabattkod.se hittar du massor av härliga koder.
    Ex på ELLOS 164102 vilken ger dig 300 kr i rabatt vid köp för 1000 kronor. Den funkar, vet dock inte hur länge den gäller, men det blir ju ett billigt bord.
    Själv handlade jag en sodastream därifrån med 300 kronorsrabatten, kändes jättebilligt med 600 spänn för en sån.
  • Peak

Camilla R skrev 2007-12-10 14:21:03 följande:

rabattkod.se hittar du massor av härliga koder. Ex på ELLOS 164102 vilken ger dig 300 kr i rabatt vid köp för 1000 kronor. Den funkar, vet dock inte hur länge den gäller, men det blir ju ett billigt bord. Själv handlade jag en sodastream därifrån med 300 kronorsrabatten, kändes jättebilligt med 600 spänn för en sån.
    Ah, tackar - vad man får lära sig här!!

Lillafruluva - läste recensionerna på Ellos om bordet och att en hade fått byta sitt 2 ggr för det var repigt och fult, ditt var bra??

Någon som vet vart jag kan hitta mönster på virkad apa? Jag rev ur ett mönster ur en av mammas tidningar, vi tror det var Allers och nu skulle hon virka en sådan, har köpt garn och allt men mönstret är borta!!
  • lillafruluva
    Peak skrev 2007-12-10 14:24:37 följande:
    Camilla R skrev 2007-12-10 14:21:03 följande: Ah, tackar - vad man får lära sig här!! Lillafruluva - läste recensionerna på Ellos om bordet och att en hade fått byta sitt 2 ggr för det var repigt och fult, ditt var bra??Någon som vet vart jag kan hitta mönster på virkad apa? Jag rev ur ett mönster ur en av mammas tidningar, vi tror det var Allers och nu skulle hon virka en sådan, har köpt garn och allt men mönstret är borta!!
    Ja, mitt var bra! Inga repor här inte! Personen i fråga kan ju haft otur också Fundersam
  • Peak
    lillafruluva skrev 2007-12-10 14:33:34 följande:
    Ja, mitt var bra! Inga repor här inte! Personen i fråga kan ju haft otur också
    vilken tur!! Betalade du 740:- eller tillkommer porto också? Jag fick koden att funka, men måste kanske fråga sambon om han gillar det först Har du fått ihop det än, blir det nån bild?

Man kanske måste äta ngt...hmm har ju inget hemma tror jag...suck!
  • Mufflon
    nublu skrev 2007-12-10 14:01:09 följande:
    Mufflon: Nu vet jag var din brevlåda bor. Tbx från en kylslagen promenad till banken. Gustav hade lyckats låsa min dosa till Internetbanken så de fick låsa upp den åt mig på banken. Och så träffade jag min bankgubbe, alltid lika trevligt och berikande.
    Trevligt; går inte o va hemlig här inte!!
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2007-12-10 14:17:54 följande:
    Åååå vad ni skriver! Min internetuppkoppling fungerar inte hemma, så jag kikar in från jobbet... . Ska se om jag kommer ihåg nåt av det ni har skrivit....Juliah- reportaget var för kort och du tar MYCKET snyggare bilder, men ni var superfina och din inredning också . Tur att vi får se ännu mer MiaMariah- grattis till huset! Viss är det underbart!? Bea- jag tycker bara att du är rolig när du skriver/pratar vardagsrum!  Jag undrar om jag får komma in och kika på dina bilder?VSM- fina bilder!!!Kajsa- schyyyysst julklapp! Lasseliten- jag tycker iallafall att ditt hem är bland de snyggaste jag har sett, så det så! Och jag har rätt I´ll be back....
    tack! ja, verkligen underbart! ska se om jag kan knäppa nåt kort här idag trots att det är grått ute..
  • juliah

Hänger inte alls med idag men adamama, vet inte om du fått tipset redan, Aina blekat från Ikea, underbara! 449 tror jag för ett par. De hänger i min tvättstuga och jag är toppennöjd.

Svar på tråden Vita hem del 6