• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Peak
    lillafruluva skrev 2007-12-10 13:46:33 följande:
    Nej, det är inte ofta den gäller möbler så jag passade på när jag väl fick en trabatt som gällde möbler med!
    aha, vad hittade du då för rabatt?
  • Mufflon
    Daggdroppen skrev 2007-12-10 13:32:49 följande:
     Blir spännande att se!!!
    Lite småplock bara; liten galge, zinkstrutar, ljuslyktor och en toppstjärna till granen mm!!

Hoppas den hinner komma innan jul......
  • Mufflon

Är det nån som vet var jag kan få tag i recept på Chokladkola?

Tänkte baka me lillrumpan!!     (Alltså dotter´n) min e stor

• nublu

Mufflon: Nu vet jag var din brevlåda bor.

Tbx från en kylslagen promenad till banken. Gustav hade lyckats låsa min dosa till Internetbanken så de fick låsa upp den åt mig på banken. Och så träffade jag min bankgubbe, alltid lika trevligt och berikande.

• Det ljuva livet
    lasseliten skrev 2007-12-10 13:41:59 följande:
    Adamama - fråga VSM. hon tipsade om några fina vita tjockare från ikea om jag inte minns fel.
    Rusar till räddning! ..

Adamama: Svårt med gardiner om man inte vill ha själv. Wilma är ju billiga, och Vivan(http://www.ikea.com/PIAimages/46102_PE142759_S4.jpg)  likaså. Finast på Ikea tycker jag är: http://www.ikea.com/PIAimages/63890_PE167885_S4.jpg
  • MiaMariah
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:57:17 följande:
    ! Visar en av mina blivande tjejtjusare, fast gud nåde den som nämner något om tjejer och söt = psykbryt Alabama!
    Vilken snygging!
    Beatrize74 skrev 2007-12-10 09:15:08 följande:
    HELT opiffat...det är barnen som lagt ut kuddarna på morgonen till och med. Vi har inte bestämt hur sofforna ska stå än och pynt och pyssel är bortplockat och högtalare nedtagna och gud vet vad, men ni får ett hum i alla fall om varför jag är lycklig. Liatorpen är hopmonterad, men jag glömde ta kort på den. Den står ju också mitt på golvet ihop med massa annat plock så pyntbilder ska komma. Och så får ni förstås tänka att jag ska måla fönsterfodren vita så snart det blir målargrader ute. Bordet ska också BORT och maken ska ikväll beställa vita överdrag och omvandlare till samtliga högtalare. Sååå....nu har jag väl bortförklarat mig nog. Ser ni vad maken har hängt upp på prov i fönstret? Ääääntligen min!
    Tjusigt!
    lasseliten skrev 2007-12-10 10:15:11 följande:
    God morgon vänner!Sonen sov återigen till kl 9. Skönt med sovmorgon, men vi skulle ju vara på dagis vid 9... Jaja, vi var där vid 9.30 iaf, skönt att vi har nära Fick den här kommentaren i min blogg...Å vad vitt, tråkigt o själlöst. Det här med vit inredning är jag så LESS på!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Oerhört fantasilöst. Tänk på miljön o konsumera mindre!Det är nästan så att jag börjar skratta! Kommenterade mitt inlägg om en stol som jag har gjort om....alltså återvinning! Sen är väl smaken som baken...förstår inte hur personen orkar lägga ner energi på att dissa mitt hem bara...
    Men vad löjligt.. Varför ödsla tid på att skriva sådana kommentarer? Många såna kommer från folk som är avundsjuka och då är det tydligen lättare att komma med kritik istället för beröm..
    M HOW skrev 2007-12-10 10:41:39 följande:
    Läste ikapp lite såg att någons son skulle opereras nu snart..min son ska operars nu på onsdag. Dock ett mindre ingrepp och vi får åka hem efter lunch men han ska sövas och sys. vVerkar läskigt tycker jag som nästan aldrig har varit sjuk eller gjort illa mig i hela mitt liv.Hans pappa ska vara med då jag känner att jag inte klarar av att se han där :(
    Stackars liten men det går säkert bra ska du se.. Bra att han får bort den.
    Adamama skrev 2007-12-10 13:33:29 följande:
    Hjälp!!Har låtit mig övertalas av mannen att vi (trots mina tidigare försök att köra naket) ska ha gardiner i vardagsrummet. Vi ska ha julfest här nästa vecka och han vill prompt att vi ska fixa det innan. Jag sa OK, men bara om vi köpte vita. Så idag ska vi till IKEA - vad ska vi köpa?? I de fönster i övriga huset vi har gardiner har vi enkla panelgardiner i linne, men i ett vardagsrum passar det nog bättre med lite tjockare. Är lite tveksam till hissgardiner...Vill helst inte behöva göra mer än fålla, eftersom det är lite tidspress. Hjälp mig! 
    Jag älskar våra Wilma - du ser dem i mitt sovrum i galleriet.
Svar på tråden Vita hem del 6