• Anonym

Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...

har lidigt av akne sedan tonåren, och det är INTE kul..
    Jag har testat det mesta på apoteket, men var väll en sak jag inet hade testat, nå 10% skit, som jag nu testar, men ja vist, tror inte jag fått nå nya finnar dom senaste dagarna, men istället fjällar jag nå enormt, hela ansiktet är torrt torrt torrt..

finns det inget mot akne som funkar och som inte gör att man fjällar?

• Svar på tråden Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...
  • mary k
    Nikhita skrev 2008-01-28 08:03:31 följande:
    Ja det kanske jag skulle kunna ta och prova.När det gälle rvatten så löser mitt pulver bara upp sig i lite varmare vatten Bara längtar tills detta vitamin ska ge effekt. har läst att det är bra för håret och naglarna också Just nu har jag lite småfinnar i ansiktet och kämpar för att inte röra. men avksyr verkligen att gå runt med fullmogna småfinnar
    ja håller med är inget roligt alls.
  • mary k

när ska man sluta med vitamin b5,
    när man blivit gravid eller redan när man försöker bli gravid?

och är dte nån som har nåt bra förslag å göra åt finnarna när man e gravid?

• Anonym

Hej! Har själv fått riktigt illa akne som vuxen. Får gå på medicin med ungefär ett och ett halvt års mellan rum. Är helt finnfri mellan behandlingar och så fort jag börjar märka att det kommer tillbaka knallar jag till doktorn och får nya piller. har provat allt man kan smörja på och tvätta med. Både från apoteket (mitt ansikte höll på att fjälla sönder) och naturprodukter. Medicin är enligt mig det enda som hjälper!!! tetralysal är jättebra!!!

Lycka till!

• mican
    mary k skrev 2008-01-28 21:20:12 följande:
    när ska man sluta med vitamin b5,när man blivit gravid eller redan när man försöker bli gravid?och är dte nån som har nåt bra förslag å göra åt finnarna när man e gravid?

Äta fettsnål mat baserad på nyttiga fetter. Försök att fylla på med färgrika grönsaker och

frukter som innehåller mycker antioxidanter. Dessa gör huden elastisk. Kryddstark mat eller tex: citrusfrukter kan påverka.

Proteinrik mat är positiv eftersom det är protein som reparerar kroppen. Om ni motionerar regelbundet så ökar syreupptagning i kroppen och svettningen ger en utrensande effekt. Tvätta dig inte för mycket och försök i den mån det går att använda naturliga

produkter som inte rubbar hudens fettbalans.

♥ Min Familj Rockar! ♥
  • Yohanna85

jag sitter och funderar här, jag använder en egen blandning av a-creme och aleo vera. Men jag kanske ska tillsätta något mer, det går att köpa AHA (Aha-komplex 30 %
    Verkar milt peelande och fuktbindande på huden. Revitaliserande för alla hudtyper. Innehåller tomatextrakt, propylenglykol och mjölksyra. Används med 1-5% i olika produkter - ej på området runt ögonen. )

eller kanske mjölksyra (Mjölksyra min 95%
    Naturlig mjölksyra (ej från mjölkprodukter). Utvinns genom mjölksyrajäsning. Reglerar pH-värdet åt det sura hållet. Dosering av 1-2% sänker pH-värdet och fungerar effektivt som fuktbindare. Vid 5% ger den AHA-effekt )

Vad tycker ni om AHA produkter ni som användt?
    Funderar även att tillsätta lite E-vitamin. Det sägs väll vara bra för huden?

• mary k

har slutat med vitamin b5 nu

vill inte!
    e jätte nervös för att min hy ska bli så dålig igen.
    men min bm sa att jag skulle sluta med vitamin b5 INNAN jag blev gravid å inte när jag blev det.

jaja fårgå t hälsoaffären idag å prova deras acne kollektion.

kommer inte ihåg va den heter.

• Nikhita

Du får kanske hålla tummarna att dina hormone rändras av graviditeten.. åt det bra hållet. För mig var det då jag fick mina finnar eller så var dte bara ett sammanträffande.

Har du barn sen tidigare?

Har ätit vitamin b5 i 1 vecka ikväll och har fortfarande finnar men det skulle ju utrensas i början. och huden är fortfarande fet. Men jag har mer tålamod med finnarna nu när jag tror att de kommer försvinna snart (förhoppningsvis) Har fortfarande inte fått en enda på ryggen på länge.. skumt..

mary k skrev 2008-01-31 07:01:57 följande:
    har slutat med vitamin b5 nuvill inte!e jätte nervös för att min hy ska bli så dålig igen.men min bm sa att jag skulle sluta med vitamin b5 INNAN jag blev gravid å inte när jag blev det.jaja fårgå t hälsoaffären idag å prova deras acne kollektion.kommer inte ihåg va den heter.
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Anonym (böldpest)

Nu har det gått en vecka och inte en enda finne har dykt upp! Det gör så mycket för självförtoendet.

• Nikhita

Använder du nåt speciellt för att minska acne?

Anonym (böldpest) skrev 2008-01-31 09:12:10 följande:
    Nu har det gått en vecka och inte en enda finne har dykt upp! Det gör så mycket för självförtoendet.
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Anonym (böldpest)
    Svar på #749
    Jag var hos läkare och fick tetralysal (antibiotika) och differingel. Helt fantastiskt för mig!
Svar på tråden Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...