• Anonym

Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...

har lidigt av akne sedan tonåren, och det är INTE kul..
    Jag har testat det mesta på apoteket, men var väll en sak jag inet hade testat, nå 10% skit, som jag nu testar, men ja vist, tror inte jag fått nå nya finnar dom senaste dagarna, men istället fjällar jag nå enormt, hela ansiktet är torrt torrt torrt..

finns det inget mot akne som funkar och som inte gör att man fjällar?

• Svar på tråden Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...
  • mary k
    k girl skrev 2008-02-02 09:15:49 följande:
    mary k: Ärligt talat är det du som inte verkar veta så mycket om b-vitamin och hur det fungerar. Jag förstår att det måste kännas underbart att du inte upplever att du har finnar länge men:- Ett högt intag av en b-vitamin kommer att dränera din kropp på andra b-vitaminer. Detta är ett faktum. Clearly Gone talar om att de inte har hört om någon av deras kunder som har fått vitaminbrist, men det har rätt naturliga orsaker. Vitamin B12 lagras till exempel i levern och det tar många år innan en brist på B12 kan upptäckas. Lustigt nog är vissa symptom för brister av andra b-vitaminer upptagna som biverkningar på Clearly Gone...- Studien som det talas om av Lit-Hung Leung var inte vetenskapligt utförd. Det finns många andra studier som inte styrker hans teori.
    jag har läst!!
    MEN det är inget farligt om det skulle bli så.
    allt står på deras hemsida
  • k girl

mary k: Jag har behandlats för brist på vitamin B12. AKUT. Har man en sådan brist så att det visar sig på blodprov är det nämligen farligt, brist på B12 kan ge neurologiska skador bland annat. Det kan för övrigt brist på B1 också ge.

I inlägg nummer 768 hävdar du att Clearly Gone inte ger några biverkningar, men läser man på sidan ser man att de gör det. Varför skriver du då så?

• Anonym (böldpest)
    Svar på #768
    Jo, men det är väl ingen som vet hur det kan påverka på längre sikt då inga sådana studier är gjorda.
  • mary k
    k girl skrev 2008-02-02 09:27:17 följande:
    mary k: Jag har behandlats för brist på vitamin B12. AKUT. Har man en sådan brist så att det visar sig på blodprov är det nämligen farligt, brist på B12 kan ge neurologiska skador bland annat. Det kan för övrigt brist på B1 också ge. I inlägg nummer 768 hävdar du att Clearly Gone inte ger några biverkningar, men läser man på sidan ser man att de gör det. Varför skriver du då så?
    taget frn deras sida:

Det finns milda biverkningar som till exempel att man ofta får lösare avföring i början och man kan få torrare händer. OBS: Det finns INGA allvarliga biverkningar och de milda biverkningarna som finns går över så fort man slutar använda produkten!!
  • Nikhita

Torrare händer har jag fått

Och det där med utrensningar av huden, det ordet använder sig även läkare och apotekare av så varför skulle det inte stämma? Vem har sagt det?

mary k skrev 2008-02-02 10:13:41 följande:
    aget frn deras sida:Det finns milda biverkningar som till exempel att man ofta får lösare avföring i början och man kan få torrare händer. OBS: Det finns INGA allvarliga biverkningar och de milda biverkningarna som finns går över så fort man slutar använda produkten!!
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • mary k
    Nikhita skrev 2008-02-02 11:56:21 följande:
    Torrare händer har jag fått Och det där med utrensningar av huden, det ordet använder sig även läkare och apotekare av så varför skulle det inte stämma? Vem har sagt det?
    precis!

dom flesta effektiva acne medicinerna rensar ut det sista inflamatoriska under huden för att sen kunna motverka så det inte blir mer inflamationer.

dom små biverkingarna som vitamin b5 ger är inget mot vad starka cne mediciner ger,som tex,kraftig ångest(som har resulterat i att flera tagit livet av sig) har tom vatt stor debbat om hur dom kan skriva ut sån medicin till folk.
  • Nikhita

Jaa, det var någon här som skrev att man var dum om man la sina pengar på vitamin b5.
    Jag tycker inte att det är dumt att prova. Funkar det inte på mig så synd, men då har jag provat. Funkar det så bloir jag jätteglad

Det är så mycket åsikter här om vad som är rätt och fel. Jag tror att olika saker hjälper olika personer. det är ju bevisat genom hela tråden. Jag följer inte läkarens rekommendation om att använda Basiron för att det gjorde ont och jag mådde inte bra av biverkningarna i ansiktet.

mary k skrev 2008-02-02 12:05:28 följande:
    precis!dom flesta effektiva acne medicinerna rensar ut det sista inflamatoriska under huden för att sen kunna motverka så det inte blir mer inflamationer.dom små biverkingarna som vitamin b5 ger är inget mot vad starka cne mediciner ger,som tex,kraftig ångest(som har resulterat i att flera tagit livet av sig) har tom vatt stor debbat om hur dom kan skriva ut sån medicin till folk.
    I don't worry cause everything's gonna be alright
  • mary k
    Nikhita skrev 2008-02-02 12:08:38 följande:
    Jaa, det var någon här som skrev att man var dum om man la sina pengar på vitamin b5.Jag tycker inte att det är dumt att prova. Funkar det inte på mig så synd, men då har jag provat. Funkar det så bloir jag jätteglad Det är så mycket åsikter här om vad som är rätt och fel. Jag tror att olika saker hjälper olika personer. det är ju bevisat genom hela tråden. Jag följer inte läkarens rekommendation om att använda Basiron för att det gjorde ont och jag mådde inte bra av biverkningarna i ansiktet.
    nä min hy blev ännu mer irriterad efter att ha använt basiron.
Svar på tråden Denna jävla Akne... hjälp! ni aknekunniga...