Inlägg från: Felicia6 |Visa alla inlägg
  • Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

skrutteluttan74 skrev 2007-11-25 20:23:17 följande:
    Felicia 6 : Hur går det med medicamenten nu då ??Mår du lika piss nu ??
    Idag är jag lite piggare. sover inte hela dagen som innan så det är ju bra Har haft ork med massor av småsaker idag, dock mår jag lika illa.. tyvärr.
    Och så kan jag inte dricka för ALLT jag dricker får en vidrig bismak Vatten är värst
    På fredag åker vi till thailand :)
  • Felicia6
    madigan skrev 2007-11-25 20:32:46 följande:
    Den kostade bara nåt på 249 på Maxi.
    Var det black and deckers? Riktigt bra pris isf
  • Felicia6
    madigan skrev 2007-11-25 20:36:01 följande:
    Japp det var black and deckers.
    Ah, då måste jag kolla in den ju Får kanske lämna tillbaka den på coop. Fasen, jag som trodde jag gjort ett klipp
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2007-11-25 20:48:49 följande:
    Oj du...det låter inte kul...det finns ju tabletter du kan få mot illamående oxå, dom funkar även som åksjuke tabletter för vissa...Jag ahr dom ,eftersom jag emellan åt måste äta så starka tabletter,då måste jag ta mot illamående oxå...Vet du hur länge du skulle må "peck" då??Men att du fått bismak...ja ibland kan man ¨få det ,just för att tex.medicinerna kan innehålla tex.järn eller liknande..då kan man få  bismaker...
    Jag skulle må illa i 1-2veckor o snart har det gått det så jag får ringa ons lr nåt o höra med han men bismakerna är lika illa. Det smakar satan, Det är pga insomningstabletten, men att det var såhär mycket hade jagingen aning om att det skulle va :S
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2007-11-25 21:26:34 följande:
    glöm inte att fråga om bismakerna heller då du ringer och hur läge de sak sitta i, i så fall...just bismaker är fan inte kul,då man tex är töstig som den och vill ha tex.iskallt vatten,ja så smaker det päck...nä inte kul
    Nej, det måste jag ta upp. Roligt att njuta av thailändsk mat o dryck med en bit av bismak i.. bläää

pissypopi, haha, jag hade trott att tony skämtade om han sagt nåt sånt
  • Felicia6
    Ugglans mor skrev 2007-11-25 21:34:55 följande:
    Felicia: i mitt trötta huvud fick jag för mig att det hade varit jordbävning.... för det är ju så ofta här!! he he
    hahahhaa, då måste du ha vart trött
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2007-11-25 21:38:14 följande:
    haha Det kan bli en myckeeeeet intresant blandning det Kryddstark mat och god dryck och så en otroligt äcklig bismak-precis som man vill ha det på sin semester....not
    hahha, blääää. Nä innan dess måste det vara bra för jag måste vara fit for fight då vi åker. kan fan inte ligga o vara sjuk o inte kunna njuta då vi har betalat för att ha det bra
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2007-11-25 21:44:56 följande:
    nä se de går inte,dom får fixa det åt dej...Det är komisgt det med,det finns mediciner som hjälper en,och så får man biverkningar och så finns det mediciner som man då kan få som tar bort dom...Inte undra på man brukar äta mycke mediciner mellan varven Men jklar å,då man har betalt och ska njuta av sin semester,då får banne mej inga som helst mediciner sabba det...så är det d juh... Nä jag hoppas verkligen du får hjälp att fixa till detta innan du åker,dom har ju ett par dagar på sej för att hjälpa dej....skönt för dej,då behöver du nog inte oroa dej...men de gör man no lite trots allt...eller??
    Jo, jag har ju inte fått höra från fk om jag får godkänt heller.. så då känns det lite jobbigt att åka o spendera pengar o inte veta om man har några då man kommer hem :S

jag har svårt att hålla reda på dessa tabletter och det är bara tre stycken hihi
    Men ja, det är väldigt konstigt att man tar tabletter som hjälper mot tabletterna som hjälper mot tabletterna.
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2007-11-25 22:00:53 följande:
    HAr ni beställt det "Europeiska sjukförsäkringskortet" till då ni dragit iväg någon gång ??www.forsakringskassan.se/tjanster/eu-kort/ gjorde vi till vi åkte 2005,vi var borta 5 veckor,vi bilade genom europa och var i Spanien i 3 veckor...Då fick mellan jäntan en allergisk reaktion ( inget ovanligt i vår familj) ,vi hade adrenalin penna med oss...Men vi besökte dock läkare,hon behövde ha mer adrenalin och andra mediciner...då hade vi kortet där med oss,vilket innebar gratis sjukvård för oss...Super bra Om man åker ska man även tänka på att man skaffar "läkar intyg för medicinerna",det brukar vara jätte viktigt då man käkar medicin att läkarn skriver så att säga ett giltigt intyg att du måste ha dessa mediciner. Så kolla upp det med...för jag var tvungen att ha med ett intyg för mina mediciner. Se till att du får "svar" så fort som möjligt från F-kassan, ligg på dom,minst två ggr per dag,tills du fått svar,var "en jätte jobbig kund" Men kolla upp detta ialla fall...tror det kan vara värt för dej som käkar mediciner nu...
    Tusen tack för tipsen, jag ska ringa o prata med dom i morron, o ringa o fråga läkaren om intyg för mina tabletter och kolla det där kortet

Är så mkt man måste tänka på då man inte mår bra o ska resa. tyvärr
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~