• Anonym

en tråd för oss medberoende!!!

Här kan vi prata med andra i samma situation. Ventilera oss och bara få säga vad man känner och tycker!

Massa kramar till alla medberoende.

• Svar på tråden en tråd för oss medberoende!!!
  • Anonym (lillajag)

fyy f'n va jag mår dåligt nu :( har verkligen försökt att hålla en god kontakt till exet för att vi ska få barn om 1 månad,han ringer varje dag och humöret går upp o ner,ena dagen är man en hora o andra dagen är man världens finaste,eller ibland kan de ändra sig på några sekunder,ja har inte vart dum mot honom 1 gång fast han valde drogerna före mig o bebisen,jag har inte vart dryg,ringt eller bråkat alls,p jag har fixat allt själv åt bebisen,va får man för de? får ändå höra att jag är kass,o han kan sitta o säga rakt ut till mig att han bara röker på o pallar inte göra något annat,så säger han till mig som sitter själv nu i 9 månaden o kämpar för att inte bryta ihop totalt att jag säkert springer runt o slampar mig nu osv. igår hade vi inte hörts på flera dagar för jag ringer inte,tycker inte de e min grej att göra de som han gjort,han ringde såklart eftersom de va nyår o då får han ångest öve vilken loser han är o blev helt galen då jag berätta att en killkompis till mig hae kört mig för att hämta barnvagnen,då kunde jag K++lla me honom,fattar inte varför han är så hatisk mot mig,jag har inte gjort något elakt alls för att föjäna de här? Han skulle vara me på förlossningen och allt men nu är de också förstört,han förstör allt,jag va så himla glad över att vi kanske iaf kunde vara vänner o sköta de här på ett snyggt sätt mennu sabbar han allt.Han pratar om sin bebis hela tiden o är så glad över att få barn men så förstör han de sista han hade kvar... Jag orkar inte mer!

• Anonym

Bra gjort! Lycka till - ingen är värd att leva under sådana här förhållanden.

Anonym (MTG) skrev 2007-12-31 18:52:27 följande:

När vi vart tillsammans viste jag att han var missbrukare eller hade varit, men trodde inte att det var så här, trode det inte var nå farligt alls, han sa att han var drogfri nu och allt lät så bra.. tiden gick och känslor vart starkare och starkare och till slut började jag älska honom.. han börjar få återfall och då är det inte så lätt att bara gå ur när man verkligen älskar människan.. Sen höll han sig ren ett bra tag, jag vart gravid och vi var jättelyckliga, allt kändes bra.. sen PANG så kom smällen igen.. nu har vi en dotter på 4 månader..Men nu är det slut mellan oss.. han är fortfarande här.. ska ta tag i allt sen när soc har öppet och så och gå och prata med dom..
  • Anonym (höggravid)

fYFAN... han drack i 4 dagar utan att svara i telefonen eller komma hem. När han väl kom hem i förrgår så berättar han att han haft sex mednågon annan! Han säger att det är första gången han är otrogen under alla år vi varit tillsammans och att han har ångest över det. Jag mår så dåligt just nu och vet inte vad jag skagöra. Han bor hos en kompis just nu tills han får en lägenhet. Jag klarar inte av att han är här och jag klarar mig inte utan honom heller. Jag gråter dygnet runt så jag tycker synd om barnen.

• Anonym (b)

Vad är det som gör att ni år efter år stannar och tar emot skit? Varför skaffar man 1, 2 eller fler barn med en som är beroende? Vad tror ni era barn tänker?

SVAR: du vet iallafall inte hur det är att leva med en missbrukare...det märks...precis som den här tråden heter "bedberoende" det är det som gör att många av oss stannar kvar...man hoppas av allt att de kommer att lösa sig...man orkar inte ta itu med att slänga ut personen i fråga....svårt att förklara för nån som inte förstår....hoppas du slipper uppleva de jag o många går igenom....

• Anonym (lillajag)

känns inte som någon vill prata me mig här :(

• Anonym (b)

till lilla jag....
    vet hur de känns att höra hur värdelös man är fast man gör allt hemma o lite till....hora är nästan vardags mat nu för tiden...dom vet inte hur man vissar oss respekt o hur man älskar en kvinna...det är dom de är synd om...men en dag uppteäker dom de o då står dom ensama kvar för då har vi blivit så starka att vi get oss av.....

• Anonym

Hej alla!!

Här är det kaos eller nästintill iallafall.. Vi har haft det bra under jul och sambon har verkligen visat att han vill sluta och han har tagit avstånd från vissa kompisar sagt att han nu har fattat hur han har behandlat oss, detta förstod han när han vart från skiten i ett par dagar.
    Vi har inte haft ett enda tjafs sen jul fram tills dan efter nyårsafton då tog hans tabletter slut (xanor) Jag har åkt runt med han som en tok för att försöka få tag på xanor på annat håll än apoteket, fick dock inte tag på några så det slutade med att jag körde ner han till akutpsyk och där fick han iaf tabletterna efter 2,5 dagars jagande.
    Idag så har han talat om för mej att jag inte ska lägga mej i vad han gör, tex med pengar. Jag sa att jag inte fattade vad han håller på med eftersom jag tyckte att det jag hade sagt var en bagatell. Jag förslog att vi skulle lägga ut en släpkärra på annons istället för att sälja den till en kompis för att vi har dåligt med pengar just nu och säljer man till en kompis så blir det ju sämre betalt och då skulle jag inte lägga mej i för jag hade inte med det att göra..
    Blir snart vansinnig, vi har ju alltid haft gemensam ekonomi men tydligen så har vi inte det längre.

På tisdag ska han iaf på polisförhör, han är misstänkt för grovt skattebrott, grovt bokföringsbrott mm

på ett sätt hoppas jag att han försvinner ett litet tag iaf en månad eller nått så han fattar vad han går miste om..

hoppas någon orkade läsa detta osammanhängande..

Ta hand om er alla massa kramar

• Anonym (jag oxå)

Vi verkar vara många just nu som har ett kaos och ett djävla skit omkring oss. Tänker på dig ( lilla jag )m.fl. Svårt att veta vad man ska säga. Kan inte säga mer än Ta hand om er själva och ev barn. Ni är de viktigaste personerna i era liv, liksom jag i mitt liv. Men.. det är ju hur svårt som helst att klara detta skit vi har omkring oss.
    Tror att vi alla känner med och för varandra.
    Själv trodde jag att det var "lugnt" just nu runt mina söner. Men så är det inte. Den ena köper droger på nätet, visserligen Ej narkotikaklassade, men det visar hans tankegångar. De droger han köpt kommer nog snart att bli olagliga men tyvärr är det ju så att missbrukarna alltid ligger före lagstiftningen.
    Det är så många jag skulle vilja krama om här på tråden,lilla jag, trådstartaren höggravid mfl mfl.
    Vi finns här för varandra allihop.
    Kramar till oss alla medberoende.

• Anonym (lillajag)

hej tjejer! De verkar luta åt att min mamma får följa me på min förlossning,exet storma in här i förrgår och hämta grejer,jag höll mig lugn somvanligt,han va helt stirrig och kall,sa några få ord sen smällde han igen dörren och drog,igår ringde han och han sa att han inte fatta vad han gjort för fel?varför jag va sur när han klampa in här 11 på kvällen,sa de att de är väl inte så konstigt när du kallar mig hora och fitta utan att jag gjort något,dessutom så har jag fixat allt själv till bebisen och du har lämnat oss och jag har inte ens höjt rösten trots sveket,hur fan kan han ha mage att kalla mig såna saker hela tiden? varför vill han knäcka mig när jag sitter själv me allt? han har ju gjort sitt val och han drog och sitter i sin kavrt och röker på me sina polare som han vill,han har ju valt de själv så varför är han inte nöjd? varför fortsätter han psyka mig ändå? jag sa de att om du inte klarar av att vara snäll mot mig så skiter vi i allt helt,men han vänder på allt och säger att de känns som jag inte vill vara vän med honom? de är ju de jag har försökt i 1 månad nu och har bara vart trevlig men en vän kallar man inte såna saker sa jag till han... han sa förlåt men jag vet ju att han kommer fortsätta säga såna saker till mig,de gjorde han de samtalet också,jag börjar undra om han börjat me tyngre droger för han blir bara mer och mer skev i huvudet,stirrig arg och minns inget alls,får påminna honom om va han sagt och gjort hela tiden,men han vänder på allt. vet inte va jag ska ta mig till,känns som han vill driva mig till att han inte får träffa bebisen också så han slipper skulden för de me :( för då är de jag som vart ond och inte tillåter honom,då slipper han de me.

• Anonym (lillajag)

tror du dom upptäcker de någon gång? Jag vet inte :(
    Anonym (b) skrev 2008-01-04 18:16:43 följande:

till lilla jag....vet hur de känns att höra hur värdelös man är fast man gör allt hemma o lite till....hora är nästan vardags mat nu för tiden...dom vet inte hur man vissar oss respekt o hur man älskar en kvinna...det är dom de är synd om...men en dag uppteäker dom de o då står dom ensama kvar för då har vi blivit så starka att vi get oss av.....
Svar på tråden en tråd för oss medberoende!!!