en tråd för oss medberoende!!!
Här kan vi prata med andra i samma situation. Ventilera oss och bara få säga vad man känner och tycker!
Massa kramar till alla medberoende.
Här kan vi prata med andra i samma situation. Ventilera oss och bara få säga vad man känner och tycker!
Massa kramar till alla medberoende.
JA det är så sant att alkoholister får en att tvivla på sitt omdöme!!! Bara för att han inte är full på några dagar och dricker endast 4 folköl per kväll har jag fått för mig att jag överdramatiserat alla.....
Att det inte är så farligt det är ju bara 4 folköl per kväll......Men snart så kommer det vara ett 6pack å sedan blir det krogen lite då och då.....
4 folköl per kväll är 4 för mycket när han lovade att inte dricka en droppe. Vi har knappt haft pengar i jan men ni tror väl inte han kan avstå? NEJ, han lycksas fan skrapa ihop till de där jävla ölen.
Thina: Tack för ditt stöd, hoppas det löser sig för er också. Ibörjan av veckan som gått var han väldigt sluten. Han har blivit mycket bättre och pratar. Det kanske även din karl börjar göra.
Flickvän: Hur mår du idag? Har du någon du kan prata med?
Anonym (exmed) skrev 2008-01-16 15:51:08 följande:
Anonym (mde) skrev 2008-01-17 07:27:24 följande:
Till Anonym (återfall)
Ja exakt,gränserna tänjs hela tiden.
Han vill övertyga dig att han är den första alkolisten i världen som klarar att kontrollera sitt drickande, vaddå, Ett par öl gör väl inget? Tyvärr så kan det bara gå åt ett håll om han inte själv inser att han har problem och villig att söka hjälp.Han klarar det inte själv, han måste få proffessionell hjälp.
Du måste lita på dig själv, säger din känsla att det är fel så är det det!!
Har du märkt att han blivit personlighetsförändrad?
Det tycker jag är det värsta, personen behöver ju inte vara full eller så men ändå så händer något med personligheten, och man blir som medberoende manipulerad och man börjar tvivla på sig själv.
Förstår att det måste vara så otroligt frustrerande att bara kunna sitta och se på när det går utför.Jag vet inte vad jag ska säga, men jag hoppas att det ordnar sig för dig. Finns det någon du kan gå och prata med? nån alanongrupp eller terapuet som har erfarenhet av det här? Tror det är jätte viktigt att du får stöd utifrån nu!
Håller tummarna för er! Kram!!
Anonym (exmed) skrev 2008-01-18 12:02:59 följande:
usch... har varit så stark i flera dagar, och gjort bra saker för mig själv. Men nu ikväll så rasade jag igenom.. mår så fruktansvärt dåligt ikväll. Impulser att kontakta honom, exet, å böna å be om han iaf ska erkänna att han ÄR ihop med bruden han bor hos nu, som han bedragit mig med.. men han blånekar hela tidne.. och behandlar mig ju som skit fortfarande. Jag har tänkt att det beror på att han är så sjuk att han helt enkelt inte KAN tala sanning. Men fattar inte varför han ska hålla på å ljuga om en sån sak, som är så uppenbar. Är ju likadant som med hans drickande ju.. men jag ska ju itne bry mig. Men just ikväll gör jag det. Och skulel så gärna bara få ett erkännande.. vet.. jag är sjuk jag med just nu. I medberoendet jag halkade ner i en rasande takt, sista månaderna vi bodde ihop. Såg det inte då, men kontrollbehovet och svartsjukan förgiftade mig inifrån, å om jag bara KUNDE slippa se honom någonsin igen, så skulle allt kännas lättare att tackla. men jag måste träffa honom minst en gång i veckan, pga av vårt barn. Fan fan fan. *ONT I SJÄLEN*
Annars var det en så bra länk till den där boken.. läste å fick fräscha upp kunskaperna i hur jag ska agera, måste försöka tänka och vara. Fy.. fattar itne varför jag rasar igenom så just ikväll. Första tiden han var ute var jag bara så lättad över att slippa leva med hans sjuka beteenden, men nu kommer smärtan.. att bli behandlad så illa, fast jag inte gjort honom ett enda djävla skit, gör så ont. Får mig att känna mig värdelös.. fast jag inte alls är det. Hur han beter sig har ju inte med mgi att göra. Beror inte på mig. Och reflekterar inte mitt värde som människa och kvinna.
Hej,,,
Lever men måste dricka för att stå ut med kvällarna. Det e ju bra har man ju lärt sig...not...
Igår satt han uppe och drack när jag lagt mig. FÖrsta gången han gör det. 4 folköl och en starköl. Det är en drastisk ökning tycker jag. SKa jag säga något till honom om det eller bara fortsätta som vanligt? Det är jävligt jobbigt idag. Jobbigt att stå bredvid och se den jag älskar vara på väg in i missbruket igen, kanske på väg att förstöra vårt förhållande, förstöra för våra barn...
Idag är det jobbigt.