• tilda den vilda

vi som handlar på Lidl

Här är alla som handlar på lidl välkomna!!!

De som inte gillar butiken kan tjattra nån annanstans!!!!

Vi tipsar varandra om deras varor, produkter m.m

• Svar på tråden vi som handlar på Lidl
  • liselotte72

Vi handlar ca 2 ggr i månaden på lidl och då blir det allt från cola light,citron vatten(den gula)grönsaker,och så gillar jkag tvättlapparna..bra till mycket annat än bara till barnen och billiga.Kryddor soppor och ja,allt lite av varje...handlar typ för 300-400 :- åt gången och vi spar typ 1000:- i månaden på att åka dit.

• 704regan

Oliverna är helt underbara, gillar också deras frysta köttfärs. Har fått för mig att det blir mindre bakterier i köttfärs som fryses direkt ist när det ligger i förpackning mald kanske en hel dag.

Andra favoriter är avfallspåsar, sopsäckar, kattmat, kryddor i kryddkvarn och så deras underbara fruktyoughurt, den i "vanliga" mjölkförpackningen.

En del saker i deras sortiment gillar jag inte men det är ju lika i alla affärer. Jag gillar inte allt som Coop eller Ica har heller och därför handlar jag på alla möjliga olika affärer, en del grejer köper jag på Coop en del på Willys osv.

• tilda den vilda

charro o alla andra är välkomna hit! jätte kul att tipsa andra   kom på ett tips till deras färskost som heter pic frisch  örter jättegod på deras digestivekex och på annat me

• tilda den vilda

hur tillagar ni den marinerade kalkonfileen?

• annicavillhabeis

tilda den vilda skrev 2007-11-28 13:25:43 följande:

Steker den.
  • Nandez

Köper mineralvatten, läsk och grönsaker där. Sen blir det alltid något annat också

Ha det så gott.
  • annicavillhabeis

Deras de här frysta baguetterna med fyllningar vitlök å nån med örter va? tror det iaf..de är jätte goda

• Lizard19
    tilda den vilda skrev 2007-11-28 13:25:43 följande:
    Bruka dela dem i små bitar och steka med röd paprika och champinjoner på burk... =)
    Å krydda lite eget....
    Ost ost ta i hyveln
  • inze

Vi handlar en hel del på Lidl. Läsk, vatten, chokladpulver, pasta, glass, pålägg blir det då och då.
    Och deras erbjudandevaror håller nog mycket bättre kvalitet än vad de som inte "vågar" handla på Lidl tror. Vi har köpt stekpannor, kastruller, minneskortsläsare, laddningsbara batterier och skor där. Allt har varit bra och betydligt billigare än motsvarande kvalitet på andra ställen.

Speciellt det här med skor är ju lite kul, eller kanske inte. Dottern hade ett par gympaskor därifrån i våras som var bra (kostade 69:--). Nu till hösten hittade jag samma sko på rea för 29:-- så jag köpte dem bara för att de var så billiga och kunde vara bra att ha som reservskor i alla fall. Men vilka skor har dottern använt hela hösten. Lidl-skorna för 29:-- eller Ecco-skorna för 600:--? Ja gissa.

• waersta

Familjen Söderström: Marinerade kalkonfilér, vart ligger dem? Låter som något för mig!

Svar på tråden vi som handlar på Lidl