• lollypop

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Första tråden blev en stor hit!!!

Så därför startar jag nu uppföljningstråden...

Här samlas vi och disskuterar LINDEX och barnkläder i allmänhet, eftersom det hos oss är ett stort intresse!!!  

Så gamla som nya... HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:28:23:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 08:29:54:
    Länkar till de gamla trådarna...

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24597691.html

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m24898225.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-04 09:18:48:
    OBS!!!
    Länk till NYA bildtråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m27551883.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2
  • lillronya
    gosmamman skrev 2007-12-25 20:06:06 följande:
    Hmmm, ja man kanske ska göra ett försök då Jag har ju mest bodys som ska "iväg" och de flesta i retro stil . Ja det tåls att fundera på. Jag måste få iväg lite nu när man fått massa nytt i julklapp så är det onödigt att ha massa urväxt att ligga o ta plats.Känns dummt att bara skänka bort dom när dom e så fina och nästan nya.
    Jag brukar göra klädpaket och annonsera ut på blocket, av de kläder som inte är lönt att sälja styckvis. Enkelt och funkar bra.
    Lycka till!
  • solida
    almn skrev 2007-12-25 19:30:41 följande:
    När butikerna öppnar antar jag Här startar den kl 10.00 då dörrarna låses upp
    Tänk på att ofta får de inte upp rea-ställningarna förrän senare under dagen. De liksom BÖRJAR plocka fram några grejer vid öppning, sen håller de på hela dagen (ibland i flera dagar), så om man är först där får man tyvärr inte chans på alla plagg. Iallafall har det varit så vid tidigare reor, på många affärer runt om i landet (enligt folk här i tråden). Jag kommer nog att ta mig till Vällingby Cemtrum och kolla in rean imorgon framåt lunchtid.
  • almn
    solida skrev 2007-12-25 20:21:05 följande:
    Tänk på att ofta får de inte upp rea-ställningarna förrän senare under dagen. De liksom BÖRJAR plocka fram några grejer vid öppning, sen håller de på hela dagen (ibland i flera dagar), så om man är först där får man tyvärr inte chans på alla plagg. Iallafall har det varit så vid tidigare reor, på många affärer runt om i landet (enligt folk här i tråden). Jag kommer nog att ta mig till Vällingby Cemtrum och kolla in rean imorgon framåt lunchtid.
    Här brukar dem ha allt i ordning då dem öppnar. Tror jag...

Skulle själv aldrig gå dit direkt kl10.00 och köa. Är för många då som är tokiga o sliter o drar i kläderna. Jag väntar tills eftermiddan. Denna gång i alla fall.

Annars brukar jag vänta nån dag.
  • Snorky
    gosmamman skrev 2007-12-25 20:06:06 följande:
    Hmmm, ja man kanske ska göra ett försök då Jag har ju mest bodys som ska "iväg" och de flesta i retro stil . Ja det tåls att fundera på. Jag måste få iväg lite nu när man fått massa nytt i julklapp så är det onödigt att ha massa urväxt att ligga o ta plats.Känns dummt att bara skänka bort dom när dom e så fina och nästan nya.
    vilka storlekar är det då?? det mesta i 68 o neråt tycker jag man knappt får något alls för... men i 74 o uppåt kan man få rätt mkt för retrokläder, glöm inte att skriva retro i rubriken, då drar det flera!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • gosmamman
    Snorky skrev 2007-12-25 20:58:31 följande:
    vilka storlekar är det då?? det mesta i 68 o neråt tycker jag man knappt får något alls för... men i 74 o uppåt kan man få rätt mkt för retrokläder, glöm inte att skriva retro i rubriken, då drar det flera!
    det är 80 på det mesta som ska säljas och som sagt det mesta retro Skrattande
    lillronya skrev 2007-12-25 20:08:05 följande:
    Jag brukar göra klädpaket och annonsera ut på blocket, av de kläder som inte är lönt att sälja styckvis. Enkelt och funkar bra.Lycka till!
    Då var det färdig funderat, får fixa några små klädpaket och lägga ut i veckan.
  • lollypop
    Gosmamman:

Jag sålde alldeles nyligen Lindexkläder på Tradera (storl. 80).

Jag fick mellan 29-61:- för bodysar (ordinarie pris 69:- t3b2)
    Sen fick jag 89:- för ett 2-delat set (ord. pris 149)
    Och 37:- för en tröja som kostat 79:-

Det tyckte jag var helt okej betalning, veckan innan jul, för Lindexkläder.
    Halva ordinarie pris eller mer!

Lindex velourbrallor säljer också jättebra! Har alltid fått inköpspris el. mer!
    En mamma håller sina barn i handen en tid men i sitt hjärta förevigt!
  • Mollie
    almn skrev 2007-12-25 23:24:30 följande:
    Tror jag inte. Är väl som vanligt
    Det brukar vara rätt kasst... :-S
    Alfred 070303
  • Kristin89

Jag är ett stort fan av Lindex Bamse kläder Men resten är också väldigt fina och till bra priser!

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2